recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 5g mobilabonnement i 4g router?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

5g mobilabonnement i 4g router?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2025 kl. 22:13
Oprindeligt skrevet af herognu herognu skrev:

Ja den kom fra Oister, men som jeg forstår det er de netop ikke låste.
(Se 1.08min)

Videoen viser, som jeg forstår det, ikke en router leveret af Oister.
Så det fortæller intet om din router.

Klaus
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2025 kl. 22:15
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

For hvis det KUN er en ældre 4G router vil jeg da ikke forvente den virker med 5G? Confused

Mon ikke de fleste 5G abonnementer også virker med 4G?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
herognu Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-April-2010
Sted: Denmark
Point: 396
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér herognu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2025 kl. 22:40
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Ja den kom fra Oister, men som jeg forstår det er de netop ikke låste.
(Se 1.08min)
Videoen viser, som jeg forstår det, ikke en router leveret af Oister.
Så det fortæller intet om din router.
Klaus

Det kunne så godt tyde på den er låst. Jeg prøver at sætte simkortet i en 4g telefon imorgen og se hvad der sker.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4742
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2025 kl. 08:32
Hej.

Citat: 'APN: Statisk
APN: bredband.oister.dk
Adgangsnummer: *99#

Tryk på ”Gem” og herefter ”OK”.´

APN for CBB:
APN: internet
Brugernavn: blankt felt
Adgangskode: blankt felt

APN: Access Point Name, skal rettes i router setup.

Hilsen Carsten.

Til top
herognu Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér herognu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2025 kl. 16:15
Nu prøvede jeg at sætte simkort i en endnu ældre Huawei router fra Oister og det var samme resultat, den stod og lyste rødt. 

Samtidig prøvede jeg simkort i en gammel 4g telefon og der fungerer det fint. Jeg slukkede for WIFI og kunne streame Youtube. 

Alt i alt må jeg nok konstatere at gamle routere fra Oister er låst.

Det er fordi at nærmeste sendemast som ligger ca. 700 m væk er kun TDC og Telenor, mens 3 sendemast ligger ca. 8 km væk og derfor har jeg valgt simkort fra CBB/Telenor. 

Jeg tror jeg så vælger at købe en 5g router. På den måde sparer jeg ca. 250 kr om måneden (129 kr hos CBB i stedet for 380 kr for fibernet) og routeren er så tjent hjem på ca. 6 måneder. 

Tak for hjælpen, det var da forsøget værd. Smile

Redigeret af herognu - 25-Marts-2025 kl. 16:17
Til top
Hygom Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-September-2006
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hygom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2025 kl. 12:57

Nu prøvede jeg at sætte simkort i en endnu ældre Huawei router fra Oister og det var samme resultat, den stod og lyste rødt. 

Samtidig prøvede jeg simkort i en gammel 4g telefon og der fungerer det fint. Jeg slukkede for WIFI og kunne streame Youtube. 

Alt i alt må jeg nok konstatere at gamle routere fra Oister er låst.

Det er fordi at nærmeste sendemast som ligger ca. 700 m væk er kun TDC og Telenor, mens 3 sendemast ligger ca. 8 km væk og derfor har jeg valgt simkort fra CBB/Telenor. 

Jeg tror jeg så vælger at købe en 5g router. På den måde sparer jeg ca. 250 kr om måneden (129 kr hos CBB i stedet for 380 kr for fibernet) og routeren er så tjent hjem på ca. 6 måneder. 

Tak for hjælpen, det var da forsøget værd. Smile

Hvor finder du det til 129 kr pr måned? Jeg kan kun se 279 for mobilt bredbådn eller 199 for mobilabonnement?

De 129 kr. er det bare et introtilbud?
Til top
herognu Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér herognu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2025 kl. 13:09
Oprindeligt skrevet af Hygom Hygom skrev:

[QUOTE=herognu]
Hvor finder du det til 129 kr pr måned? Jeg kan kun se 279 for mobilt bredbådn eller 199 for mobilabonnement?
De 129 kr. er det bare et introtilbud?

Router køber jeg selv for 1600 kr og de 129 kr er som sagt et 5g mobilabonnement med fri data. Wink
Til top
svbg1979 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-December-2009
Sted: Danmark
Point: 99
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svbg1979 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2025 kl. 20:46
Jeg har selv den pågældende Huawei 4G-router, også købt hos Oister, og den virker fint med SIM-kort fra TDC Erhverv, Eesy, Flexii og Lebara. Og det er alle 5G-kort på nær Lebara. Jeg vil råde dig til at nulstille Huawei routeren, da den ikke er SIM-låst.

Har du tjekket, at SIM-kortet fra CBB, at der ikke er SIM-kode på? Altså den 4 cifret kodelås.

Redigeret af svbg1979 - 26-Marts-2025 kl. 20:50
Til top
herognu Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér herognu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2025 kl. 20:49
Oprindeligt skrevet af svbg1979 svbg1979 skrev:

Jeg har selv den pågældende Huawei 4G-router, også købt hos Oister, og den virker fint med SIM-kort fra TDC Erhverv, Eesy, Flexii og Lebara. Og det er alle 5G-kort på nær Lebara. Jeg vil råde dig til at nulstille Huawei routeren, da den ikke er SIM-låst.

Hvordan nulstiller jeg den? Kan du skrive trin i menuen tak 
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svbg1979 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2025 kl. 20:53
Nu har jeg ikke længere routeren. Den har min mor overtaget, og der sidder et SIM-kort fra Flexii.

Til top
herognu Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér herognu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2025 kl. 21:00
Tak for info, jeg kigger på det. Thumbs Up
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svbg1979 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2025 kl. 21:01
Det var så lidt.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu