|
5g mobilabonnement i 4g router? |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19627 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Videoen viser, som jeg forstår det, ikke en router leveret af Oister. Så det fortæller intet om din router. Klaus
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19627 |
|
Mon ikke de fleste 5G abonnementer også virker med 4G? Klaus
|
||
![]() |
||
herognu ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 13-April-2010 Sted: Denmark Status: Offline Point: 396 |
|
Det kunne så godt tyde på den er låst. Jeg prøver at sætte simkortet i en 4g telefon imorgen og se hvad der sker.
|
||
![]() |
||
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4742 |
|
Hej. Citat: 'APN: Statisk APN: bredband.oister.dk Adgangsnummer: *99# Tryk på ”Gem” og herefter ”OK”.´ APN for CBB: APN: internet Brugernavn: blankt felt Adgangskode: blankt felt APN: Access Point Name, skal rettes i router setup. Hilsen Carsten. |
||
![]() |
||
herognu ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 13-April-2010 Sted: Denmark Status: Offline Point: 396 |
|
Nu prøvede jeg at sætte simkort i en endnu ældre Huawei router fra Oister og det var samme resultat, den stod og lyste rødt.
Samtidig prøvede jeg simkort i en gammel 4g telefon og der fungerer det fint. Jeg slukkede for WIFI og kunne streame Youtube. Alt i alt må jeg nok konstatere at gamle routere fra Oister er låst. Det er fordi at nærmeste sendemast som ligger ca. 700 m væk er kun TDC og Telenor, mens 3 sendemast ligger ca. 8 km væk og derfor har jeg valgt simkort fra CBB/Telenor. Jeg tror jeg så vælger at købe en 5g router. På den måde sparer jeg ca. 250 kr om måneden (129 kr hos CBB i stedet for 380 kr for fibernet) og routeren er så tjent hjem på ca. 6 måneder.
Tak for hjælpen, det var da forsøget værd. ![]() Redigeret af herognu - 25-Marts-2025 kl. 16:17 |
||
![]() |
||
Hygom ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 433 |
|
Hvor finder du det til 129 kr pr måned? Jeg kan kun se 279 for mobilt bredbådn eller 199 for mobilabonnement? De 129 kr. er det bare et introtilbud?
|
||
![]() |
||
|
Router køber jeg selv for 1600 kr og de 129 kr er som sagt et 5g mobilabonnement med fri data.
![]() |
||
![]() |
||
svbg1979 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-December-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 99 |
|
Jeg har selv den pågældende Huawei 4G-router, også købt hos Oister, og den virker fint med SIM-kort fra TDC Erhverv, Eesy, Flexii og Lebara. Og det er alle 5G-kort på nær Lebara. Jeg vil råde dig til at nulstille Huawei routeren, da den ikke er SIM-låst. Har du tjekket, at SIM-kortet fra CBB, at der ikke er SIM-kode på? Altså den 4 cifret kodelås. Redigeret af svbg1979 - 26-Marts-2025 kl. 20:50 |
||
![]() |
||
|
Hvordan nulstiller jeg den? Kan du skrive trin i menuen tak
|
||
![]() |
||
svbg1979 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-December-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 99 |
|
Nu har jeg ikke længere routeren. Den har min mor overtaget, og der sidder et SIM-kort fra Flexii. Prøv at læse brugsvejledningen hér: https://www.oister.dk/hjalp/vejledninger/huawei/b535-windows-10/installation/nulstil-til-fabriksindstillingerne Den fulde vejledning hér: https://www.pdfmanualer.dk/huawei/b535-232/manual
|
||
![]() |
||
|
Tak for info, jeg kigger på det.
![]() |
||
![]() |
||
|
Det var så lidt.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |