recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 5K til TV - Men Hvilket ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

5K til TV - Men Hvilket ?

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
splitbus Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 94
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér splitbus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2013 kl. 12:54
Det må blive et af disse

Har lige været i Elgiganten og ja der er stor forskel på 5xxx & 6xxx
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2013 kl. 14:06
Oprindeligt skrevet af splitbus splitbus skrev:

Vi har problemer med sollys ind af vinduet ved siden af / bag ved fladskærmen, har hørt plasma ikke har det så godt med dette.

Har absolut intet at sige.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2013 kl. 14:10
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér splitbus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2013 kl. 14:14
Tror vi er ved at være der :)

Samsung UE46ES6300 til 6762 hos Cinemagic.dk incl forsendelse.

Er der nogen der har noget imod dette ?
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2006
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2013 kl. 08:35
Vil stadig mene, at du seriøst bør overveje et plasma-tv alligevel, og måske i stedet sende lidt persienner el.lign. op de få gange - hvor det er et problem.

Jeg byttede selv et 6år gammelt 37" plasma ud med et 40" Samsung LED ES5505. Der var alt for stor kvalitetsforskel til plasma'ens fordel. I stedet købte jeg et 42" panasonic ST50Y plasma tv - hvilket absolut har været det bedste køb. De 5500,- jeg måtte betale virker faktisk alt for billigt. Det er et fantastisk tv. Fuld Hd, virkelig god kontrast og sortniveauer, naturlige og "rigtige" farver, ganske pænt design, minimalt med buzz, ingen blæsere, og indtil videre ingen problemer med retention/burn-in.

Mit bud vil være et 42" eller et 50" panasonic plasma tv - fra 2012-generationen. Så får du rigtig meget tv for pengene.

Et bud:
50" P50-UT50Y for ca. 6000,- inkl. fragt
http://www.hifipriser.dk/tv/panasonic-tx-p50ut50y-id-6696459.aspx

El-giganten har lige haft et p50-gt50y for blot 7000,- Men de er nok revet væk fra hylderne.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér splitbus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2013 kl. 10:01
Hvad er forskellen på f.eks GT50E / GT50B / GT50Y ?

Umiddelbart er Y = DK, B = UK og E = DE, men hvad er de umiddelbare forskellen ?
Er det muligt at få DK på B & E ?

Har set GT50E til under 7500 Dkr
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2013 kl. 10:10

UK modellen kan med sansynlighed ikke bruges i DK, det vil næppe have Kabel TV, det buges ikke, der er nok heller ikke CA mulighed, det bruges ikke.
Der kan også, men ikke nødvendigvis, være mulighed for at den Tyske model kan give problemer i DK.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér splitbus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2013 kl. 10:26
Er USB donglen til Panasonic UT50'eren en speciel Panasonic model der koster spidsen eller "bare en alm" ?
Til top
Kasperkk83 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 24-Marts-2013
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasperkk83 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2013 kl. 19:41
Er du kommet videre i jagten?
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér splitbus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2013 kl. 13:02
Ja, men syntes de er rigtig svært at vælge. Der er for mange muligheder.

Er ikke i tvivl om at Plasma har langt det bedste billede, men det er også sårbart, f.eks med indbrændninger, følsomt overfor lys og nogle af dem skal indstilles til det man bruger dem til gang efter gang (f.eks hvis man skal spille)
LCD/LED har sine fordele i måske nok at være en mellem vej men de præsterer generelt godt. 

Dette Plasma tiltaler mig meget, selvom det kun er 42" men det burde ha en god lyd :

Det er disse Fladskærme jeg har været omkring :

Til top
Kasperkk83 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 24-Marts-2013
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasperkk83 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2013 kl. 13:37
Ja det er skidesvært at vælge.
Jeg står i præcis den samme situationen. Jeg vakler også lidt frem og tilbage mellem de forskellige modeller.
Jeg har plasma nu, som desværre har burnin og selvom jeg elsker billedet ved jeg ikke om jeg vil købe plasma igen. Jeg har mindre børn som man ikke kan forvente kender til plasmaens sårbarhed.
Så peger pilen LED, men der ved jeg ikke om jeg vil synes om billedet når man jeg plasma nu.
Det er slet ikke nemt. Dead

Det var såmænd bare fordi jeg var nysgerrig omkring dit valg. Jeg har ikke rigtig nogen erfaring at byde ind med så vil nødig forsøge at udtale mig om de specifikke tvSmile
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér splitbus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2013 kl. 13:45
Det er præcist det jeg ser som det store problem med Plasma. Har hørt flere der Zoom'er på TV'et for at komme uden om brændte logo'er og det vil jeg ikke betale 6-7000 kr for.
Det skal ikke være sådan at man hele tiden skal passe på skærmen. Vil blive så ærgelig over det.
.
Jeg er heldigere ALT er bedre end det vi har nu. Et gammelt Amitech 40L.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu