|
5K til TV - Men Hvilket ? |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Forfatter | |
steen5 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Maj-2007 Sted: Denmark Randers Status: Offline Point: 284 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
kan ikke forstå folk siger man skal passe på plasma. Jeg har haft plasma de sidste 6 både Panasonic og LG og har små børn. De har kørt nonstop næsten med tegnefilm og wii og alt muligt. og hver gang vi skal spise mm. trykkes der på pause på hdd-optageren. Der har aldrig været "burn-in" og andet.
Og ja et Amitech 40 er vist kun til genbrugspladsen.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Kan heller ikke genkende noget negativt i den retning fra da jeg havde PX80, der var ikke skyggen af noget der var permanent. Den første tid lidt Retention, men selv det gav sig ikke udtryk af efter et stykke tid. Ej heller hvad så mange skriver om, diverse TV stationers Logoer var der problemer med. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Kasperkk83 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 24-Marts-2013 Status: Offline Point: 23 |
Omkring reterion og burnin så er det selvfølgelig meget modelbestemt, men der er formentlig også store variationer modellerne imellem.
Personligt har jeg ved mit eget aldrig ladet det stå med billedet frosset eller en menu tændt. Alligevel har jeg nu aftegninger. Det er faktisk værst i området hvor teksterne normal vis er.
Jeg tror bare nogle er heldige, og andre er knap så heldige, mig selv incl.
Jeg har iøvrigt lige bestilt dette:
Det virker ok. Jeg har ikke set skærmen, men jeg tror ikke den er helt skidt og ellers er der jo altid returretten Redigeret af Kasperkk83 - 31-Marts-2013 kl. 18:45 |
|
![]() |
|
dr_schlemer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1028 |
Som tidligere skrevet er jeg meget glad for mit nyindkøbte P42-ST50Y, som jeg fik for ca. 5500,-
P42-ST60 er dog hurtigt på vej ned i pris og kan nu fås for ca. 7600,- http://nbradio.dk/shop/panasonic-tx-p42st60y-8548p.html ST60'eren er måske lidt mindre følsom for retention end ST50'eren. (Jeg har nu slet ikke haft nogen som helst retention i løbet af de 2 første uger - på trods af live-pause bliver anvendt dagligt via TDC home trio. Mit gamle PV60 havde retention i løbet af den første måned - som dog altid svandt efter 10-15min retention-wash med den dvd, som ligger her på siden. Har aldrig oplevet burn-in i løbet af de 6 år med PV60). Der er dog ikke stor forskel på ST50 vs. ST60: http://www.panasonic.dk/site/da_DK/compareProductsDisplayResult/427127/Lda_DK/index.html?p=TX-P42ST50Y&p=TX-P42ST60 Det er stortset kun lir: 3D-briller og touch-pen. Måske ST60'eren kan fås for <7000,- om 1-2 måneder, hvis ST50'eren ikke kan skaffes billigt på et restlager? Alternativt kan man overveje et ST50E eller GT50E - altså de tyske modeller: http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/3218698_-tx-p42gt50e-panasonic.html http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/3233369_-tx-p42st50-panasonic.html Her fås 42" GT50 for ca. 800euro (6000,-) og ST50 for ca. 750 euro (ca.5600,-). Der er dog lidt forskelle ved tunerne ift Y-modellerne: Link: http://panasonic.jp/support/global/cs/tv/compatibility/tuner_12/eu.html P42-ST50Y: DVB-T/T2/C (MPEG2 and MPEG4-AVC (H.264)) services P42-ST50E: DVB-T/C (MPEG2 and MPEG4-AVC(H.264)) services. P42-GT50E: DVB-T/C/S/S2 (MPEG2 and MPEG4-AVC(H.264)) services. - Læg mærke at den tyske ST50-model mangler DVB-T2, hvorimod den tyske GT50 har DVB-S og DVB-S2, som understøttes af bl.a canal digital i DK. - Læs lidt om danske erfaringer her: http://flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=21328 |
|
Samsung S90D 65” QD-OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6
|
|
![]() |
|
kronholm ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 210 |
st60 har IKKE PVR!
|
|
![]() |
|
splitbus ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 94 |
Kan godt høre at det kan være meget model relateret om hvilke der har burnin eller ej.
Tror bare ikke jeg har mod på at "springe ud" i Plasma :( Vi har besluttets os for Samsung es6715. Som i øvrigt har rigtig god kritik i en Tænk test (hvilket betyder mere for kæresten)og hvis man søger på hifipriser.dk efter popularitet med min 46" og max 8000 kr er 7/10 LED TV og de 4 første er LED Kører i Elgiganten og tjekker det ud. . TUSIND TUSIND TAK ALLE SAMMEN FOR AT I HAR GIDET AT HJÆLPE OS PÅ VEJ TUSIND TAK
Redigeret af splitbus - 01-April-2013 kl. 17:05 |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19822 |
Så tænks test betyder mere end billedkvaliteten? Klaus |
|
![]() |
|
splitbus ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 94 |
Det er måske lidt hårdt trukket op.
Men ja jeg er ikke blevet overbevist om problematikken med burnin :(
Jeg er bare bange (og rigtig ærgelig) for at bruge 7500 kr på en fladskærm hvor der kommer burnin, hvis jeg kan vælge en måske lidt dårligere skærm men være sikker på der ikke kommer burnin. Syntes og popularitet på hifipriser siger noget. Som sagt har vi jo ikke købt endnu, men vil selvfølgelig ved selvsyn vurdere skærmene. |
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4846 |
Hej Splitbus. Jeg ved ikke helt hvoran jeg skal skrive det til dig. Men når der kommer en ny Tænk test skaber det normalt stor morskab og meget hovedrysten på dette forum. Tænk køber dem fra udlandet og testerne er derfor ikke opmærksomme på hvis der f.eks. sker ændringer omkring Boxer. Hilsen Carsten. |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19822 |
Hvem ved om X60 har burn in?
X50 led så vidt jeg husker ikke af det. LED = dårlig betragtningsvinkel, og store chancer for clouding. Men ingen tvivl, Samsung er populært, de er i alle reklamerne og så må det jo være godt - eller? Klaus |
|
![]() |
|
Fair nok at Tænk køber Tests i udlandet der ikke er helt på højde med danske forhold, men selve hovedtrækkene om skærmens kvalitet og så videre er vel iorden.
Der er en eller anden test metode som indeholder rigtig mange TV både LCD & Plasma og testen indeholder nogle parametre som er ens for LCD & Plasma. At LCD så ligger bedre placeret end Plasma skærmene er vel ikke udtryk for en dårlig test. At testen ikke indeholder nyeste fakta om boxer eller tdc eller... er vel heller ikke et udtryk for at det er noget krap. At det skaber morskab og hovedrysten her på forummet er vel også fordi, I er nørder (Det er sødt ment). . Jeg er slet ikke i tvivl om at en Plasma skærm giver det absolutte bedste billede, syntes bare at forstå at det selvfølgelig har nogle omkostninger, så som burnin. Hvilket jo er en temmelig stor ting set i mine øjne. . At LED har dårlig betragtningsvindel betyder INTET for os da vi kan dreje TV præcist mod os. Hvad betyder clouding ? Er det når billedet ligesom er for langsomt og der kommer skygger på f.eks panoreringer ? . KlausDM, din sidste kommentar lyder ærligtalt lidt under bæltestedet. Det lyder nærmest som om man bare skal hade de store og dominerende, come on du kan argumentere bedre. . Jeg savner en nørde TEST herinde eller andetsteds.
|
|
![]() |
|
Hvad siger garantien egenlig til BurnIn ?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |