recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 5K til TV - Men Hvilket ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

5K til TV - Men Hvilket ?

Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2013 kl. 20:23
Oprindeligt skrevet af splitbus splitbus skrev:

Hvad siger garantien egenlig til BurnIn ?

Godt spørgsmål... Måske man skulle spørge hos forhandleren? I mine øjne vil burn-in ved "almindeligt brug" være at betragte som en fejl eller en mangel ved et produkt; som bør udbedres. 

Jeg ville i hvert fald altid aflevere et tv med burn-in i løbet af de første 6 måneder som en decideret reklamation. 

Man skal ikke blive forskrækket over lidt image retention. Da jeg fik mit PV60 for 6 år siden, faldt jeg i søvn efter at spillet lidt xbox med en kammerat. Spillet var pauset og stod til næste dag. Knap så smart. Der var image retention. Ca. 10-15min med Wash-dvd'en og retentionen var pist væk. Efter ca. 1 års tid var der på intet tidspunkt image retention.

På ST50Y'eren har jeg indtil videre slet ikke oplevet image retention trods brug af pause-knap. Der er funktionen som pixel-orbiter, der modvirker det samt en indbygget "wash-funktion". 

Men der går nok ikke røg uden en brand - så måske man kan være uheldig.

Samsung LED 6715 er milevidt bedre end 5505'eren, som jeg testede. Du vil helt sikkert kunne få lækkert billede til spil og til DVD/Blueray. Men kvaliteten vil i mine øjne specielt halte ved et SD-signal som langt det meste tv er. Det bliver lidt bedre, hvis du har et decideret digitalt HD-signal.

Jeg kan godt forstå dine forbehold - specielt i forhold til en evt. udenlandsk forhandler. 

Du kan jo altid aflevere 6715'eren hvis du ikke er tilfreds. Jeg afleverede 5505'eren og valgte plasma igen.
Samsung S90D 65” QD-OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6
Til top
splitbus Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Juni-2009
Point: 94
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér splitbus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2013 kl. 20:49
En dejlig objektiv anmeldelse TAK........Men du har sgu ikke gjort det nemmere :)
Jeg skal klart ha en garanti fra forhandleren om tilbage levering ved BurnIn SKRIFTLIGT ellers INGEN handel.
ST50Y lyder fandme som et fedt TV.
.
Vi gamer IKKE på TV'et, vi har TDC HD Boks (Har hørt der pr. 9/4 kommer endnu flere HD kanaler).

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2013 kl. 23:08

KlausDM, din sidste kommentar lyder ærligtalt lidt under bæltestedet. Det lyder nærmest som om man bare skal hade de store og dominerende, come on du kan argumentere bedre.

Jeg hader ingen. Mange er glade for deres Samsung tv og en del af de helt dyre kan også levere en hæderlig billedkvalitet.
Jeg syntes bare at folk skal købe det de finder bedst, desværre er det ikke alle der kigger på billedet når de køber tv, ellers ville eksempelvis Bilka aldrig sælge nogen tv!

Jeg vil bare råde til at folk kigger på billedet og køber det der giver det bedste billede til pengene.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
kronholm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Maj-2008
Point: 210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kronholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2013 kl. 23:20
og jeg vil råde folk til at købe et tv der kan holde til at blive brugt som et tv.... (og som ikke lyder som en bisværm på speed)

Gør Pana X50'eren formentligt ikke. Panasonic kan sgu finde ud af at lave deres low-end tv!

Redigeret af kronholm - 01-April-2013 kl. 23:23
Til top
steen5 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Maj-2007
Sted: Denmark Randers
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér steen5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2013 kl. 07:56
I er godtnok kloge at høre på...
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér splitbus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2013 kl. 14:02
Har lige været ude og kigge på Samsung 6715 og er overhovedet ikke imponeret.
Hvis der står en person i fronten ser det ud som om han er sat ind i billedet via dårlig billedbehandling og der var unaturligt meget lys på billedet
.
Kan det være dårlig indstilling hos forhandler ?
Syntes bare det samme gjorde sig gældende på alle de Samsung de havde hængenden

Redigeret af splitbus - 02-April-2013 kl. 14:03
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2013 kl. 16:55
Det er helt rigtigt observeret. LED/LCD billedet ligner en tegnefilm :-(
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2013 kl. 17:04

Kan det være dårlig indstilling hos forhandler ?
Syntes bare det samme gjorde sig gældende på alle de Samsung de havde hængenden

Folk vil have farver med PANG i, hvad gør forhandlere (en god del af dem), de giver deres TVer masser af pang. Det naturlige sælger tilsyneladende ikke så godt.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2006
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2013 kl. 17:14
Default settings - eller "sælger"-setting er elendige! Alt for meget farve, alt for meget digital kontur-fremhævning, for meget lysstyrke.

Et 6715 bør kunne bringes til at frembringe et acceptabelt billede til DVD o.lign. Men vs. plasma ved alm tv kan det ikke følge med.

Bestemte farve-filtre og digital efterbehandling kan fuldstændig ændre den umiddelbare opfattelse af billedet. F.eks. kan en film pludselig ligne en dokumentar - og frame creation smoothering på ST50Y'eren kan få en hest til at bevæge sig smooooth istedet for i små ryk, hvilket giver en "soap opera"-effekt.

Det meste digitale gøjl skal slås fra - så bliver det bedre. Men det er selvfølgelig også en personlig smagssag.

Jeg ville stadig gå efter plasma ;-P

Redigeret af dr_schlemer - 02-April-2013 kl. 21:56
Samsung S90D 65” QD-OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér splitbus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2013 kl. 17:19
Jamen min datter har købt det billigste 

Samsung 32" LED-TV UE32EH4005

i El-Giganten, det ligner ikke tegnefilm

Redigeret af splitbus - 02-April-2013 kl. 17:23
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2013 kl. 17:24

Oprindeligt skrevet af dr_schlemer dr_schlemer skrev:

Default settings - eller "sælger"-setting er elendige! Alt for meget farve, alt for meget digital kontur-fremhævning, for meget lysstyrke.

Det er nemlig og desværre alt for ofte at man lige netop ser det på de udstillede TVer, uanset mærke og paneltype. Utroligt at det kan sælge, med sådanne indstilinger. Man undres.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2013 kl. 17:31

Jamen min datter har købt det billigste Samsung 32" LED-TV UE32EH4005 i El-Giganten, det ligner ikke tegnefilm

Man kan da heldigvis få billedet til at se bedre ud når man bruger tid på det, men det er jo desværre ikke, eller sjældent, tilfældet hos forhandlerne.

Gad dog ikke se i længere tid på et 4000 serie Samsung.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 2345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu