|
6.5 m2 bio rum |
Besvar |
Forfatter | |
Henrik_s
Guld medlem Oprettet: 07-Oktober-2006 Sted: Ringsted Status: Offline Point: 608 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 18-December-2019 kl. 00:00 |
Jeg tænker på at skrumpe bio rummet til ca 2.5 x 2.5 m, vil det gå for meget udover lyden er det bliver så småt? Har beregnet at der lige kan så 3 biostole og 65" skærm..
Redigeret af Henrik_s - 18-December-2019 kl. 10:19 |
|
Hovedtelefoner er sagen for tiden.........
|
|
Ning
Guld medlem Oprettet: 26-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1759 |
Funktioner
Tak(0)
|
2,5 x 2,5 = 6.25 m2
Der er et eller andet der ikke passer... Der skulle måske stå 2,5 x 4?
Redigeret af Ning - 18-December-2019 kl. 01:04 |
|
Ning
|
|
Berdel
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1153 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du får styr på akustikken så tror jeg sagtens at du kan få god lyd ud af det.
Jeg lavede en rimelig habil bio på 13kvm |
|
Henrik_s
Guld medlem Oprettet: 07-Oktober-2006 Sted: Ringsted Status: Offline Point: 608 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du har ret, det var min interne lommeregner.. fejl
|
|
Hovedtelefoner er sagen for tiden.........
|
|
Eeyore
Super bruger Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 362 |
Funktioner
Tak(0)
|
Når du kommer til at sidde så tæt på dine højtalere skal de have en enormt liniær bred spredning, både horisontalt og vertikalt (se polar plot), ellers vil du opleve at højtalerne lyder markant forskelligt, selvom det er samme model. Desuden vil du også få problemer med lyder når du har to eller flere dimensioner som er lig med eller tæt på hinanden. Her får du længde=bredde og tæt på lofthøjden. Bl.a. BBC har lavet studier omkring forholdet imellem rummets dimensioner. Redigeret af Eeyore - 18-December-2019 kl. 19:49 |
|
Jens PN
Bruger Oprettet: 03-December-2019 Sted: Ribe Status: Offline Point: 83 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis det er noget som du går videre med, så skriv endelig om det.
Måske vi så er flere som kan lave et dedikeret "bio-rum" |
|
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4446 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der er nogle fundemantale ting som skal være opfyldt for at få optimal lyd. F..eks tilstrækkelig vinkel mellem fronterne og ikke at være placeret tæt på vægge og surroundhøjttalerne. Desværre bliver det svært for dig at få opfyldt de ting.
Men hvis det planlægges ordentligt (dvs, at du tager de rigtige kompromisser) og du har mulighed for en fornuftig kalibrering, kan det blive ok. De største udfordringer bliver et godt og sammenhængende surroundfelt og at få bassen ordentlig.
Redigeret af Jonas_h - 19-December-2019 kl. 07:36 |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |