recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 63" plasma eller projektor?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket63" plasma eller projektor?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Aim Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2011 kl. 01:03
Hvad med en løsning der hedder BenQ 1000 (6300,-) og et Samsung ps50c7705 (10700,-) så lander du på en pris der stadig er under hvad en Samsung ps63c7705 koster, og får både mulighed for film på det store lærred og 3D gaming og film på tvet....
Du skal selvfølglig også bruge et lærred, men det kan man muligvis finde brugt eller selv lave et til en billig penge.

Redigeret af Aim - 13-Januar-2011 kl. 01:03
Til top
Boogie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 985
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2011 kl. 08:47
Jeg er lidt i samme situation. Mit rum er dog 16 kvm. LOL

Jeg havde egentlig besluttet mig for en pj fx pt-ae4000 og et mellemfornuftigt lærred. Jeg skal også bruge det til bd film, lidt ps3 og i ny og næ tv fx fodbold, koncerter eller i den stil. Det vil nok være 70% film, 25 % ps3 og 5 % tv.
Jeg har før haft pj og synes det er fedt, men der brugte jeg det kun til film.

Det eneste minus jeg havde på det tidspunkt var, at jeg godt kunne blive lidt træt af at sidde i mørke altid. Nu skal jeg så også bruge setup´et til ps3 og ville nok også synes det var lidt ærgeligt at spille i mørke, selvom oplevelsen med et større lærrede osv. ville være fedt.

Og så er der lige 3D delen, som pj ikke, så vidt jeg ved, kan gøre godt i samme prisklasse.

Hmmmm jeg overvejer at vente nogle måneder og ser hvordan Samsungs nye 64" plasma tager sig ud (og til hvilken pris) VT30 kunne også være yderst interessant i 65", men tror nu prisen bliver så meget højere en Samsungs 64", så sagen afgør nok sig selv på prisen...

Ikke nemt valg...

Redigeret af Boogie - 14-Januar-2011 kl. 08:49
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2011 kl. 09:03
Oprindeligt skrevet af Boogie Boogie skrev:

Det eneste minus jeg havde på det tidspunkt var, at jeg godt kunne blive lidt træt af at sidde i mørke altid. Nu skal jeg så også bruge setup´et til ps3 og ville nok også synes det var lidt ærgeligt at spille i mørke, selvom oplevelsen med et større lærrede osv. ville være fedt.

Jeg vil være en smule grov, og sige at så har du aldrig spillet PS3 i 100 tommer. Så glemmer du at du sidder i mørke, det er _langt_ federe end et tv. Men okay, 63" er heller ikke direkte småt.

Iøvrigt, når det ikke er decideret film, så kan du komme langt ved at have noget svag, retningsbestemt belysning bagerst i rummet, især hvis det er et dedikeret rum med mørke vægge. Joe Kane, som er den mest pernittengryne billed-mand jeg kender, har i sin egen bif dæmpet spotlight på sæderne, så man kan se popcornene. Kunsten er at undgå at det rammer lærredet Joe taler om "light control, not light elimination".
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2011 kl. 10:58
jeg må også indrømme Selv en Optoma HD65 min kammerat købte til 4k i hifiklubben (720p) og et Hivilux 120" tabtension motorlærred til 4500 = lige under 10 med kabler og det hele.

ER en VÆSENLIGT bedre oplevelse end at sidde på en C7705. det kan godt være at sortniveauet ikke er perfekt. men selv sådan en projekter, der virker det bare som om billedoplevelsen er bedre..
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Point: 2569
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2011 kl. 11:53
Prøv at tage et kig på TW3200 hvis du skal vælge projektor koster "kun" 8300,- og den performer virkelig godt.
Der findes bl.a. en længere tråd på AVforums omhandlende denne projektor med billeder. Har set den live, og den virkelig et godt billede til de penge.
Til top
Boogie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2011 kl. 13:28
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af Boogie Boogie skrev:

Jeg vil være en smule grov, og sige at så har du aldrig spillet PS3 i 100 tommer. Så glemmer du at du sidder i mørke, det er _langt_ federe end et tv. Men okay, 63" er heller ikke direkte småt.

Iøvrigt, når det ikke er decideret film, så kan du komme langt ved at have noget svag, retningsbestemt belysning bagerst i rummet, især hvis det er et dedikeret rum med mørke vægge. Joe Kane, som er den mest pernittengryne billed-mand jeg kender, har i sin egen bif dæmpet spotlight på sæderne, så man kan se popcornene. Kunsten er at undgå at det rammer lærredet Joe taler om "light control, not light elimination".

Kunne man i denne forbindelse lave et LED lysbånd eller lign. rundet i kanten bag på et fastramme lærrede?
-Og jeg har faktisk spillet ps3 på godt nok et 86" lærrede Wink..., men det var nu stadig fedt. Jeg er bare i tvivl om, om jeg ville blive træt af det i længden.

Der er ingen tvivl om, at hvis man skal se en god bd i ny og næ, er et ok pj setup næsten ikke til at slå...Men hvis man bruger det lidt mere, kan jeg i hvert fald godt blive lidt ør i hovedet. Hvis dette problem kan løses ved noget retningsbestemt belysning i rigtige farvegrad (kelvin?) sååå
Til top
keldp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-August-2008
Point: 713
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2011 kl. 15:46
Det er en dårlig ide med lysbånd rundt om lærred ved lærred skal det være så mørkt som mugligt. 
Tv: LG 65" B1 Receiver: Marantz sr 7011
CD Afspiller : YAMAHA CDX-890
BLU-RAY : Panasonic DMR-UBC80    Højtalere
Front : Dali, Mentor 5
Center: Dali Suite C 0.8
Bag:Dali Suite Rear.
Sub: Dali S 12.
Til top
Boogie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2011 kl. 19:06
Oprindeligt skrevet af keldp keldp skrev:

Det er en dårlig ide med lysbånd rundt om lærred ved lærred skal det være så mørkt som mugligt. 
Det var bag på lærredet, jeg mente, altså hvis lærredet hænger 2-3 cm fra væggen.  Lyset vil altså komme bagfra ala ambilight.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu