recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 64.000 kroners spørgsmålet om kabler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket64.000 kroners spørgsmålet om kabler

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
'DLG' Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-September-2007
Status: Offline
Point: 463
Direkte link til dette indlæg Emne: 64.000 kroners spørgsmålet om kabler
    Sendt: 12-Marts-2009 kl. 20:18

Nej, det er ikk et spørgmål om jeg skal ha kabler til 64.000, men jeg vil gerne høre hva I foreslår.

Jeg har en  Onkyo 876'er og tror det ender ud i et 7.1 sæt Harbosat, men hva skal jeg vælge af tykkelse på kabler 1.5, 2.5 eller er vi ude i noget andet? Det skal siges jeg er tømrerlærling så mine ører er nok ikk særlig fintfølende. Da jeg ca. skal bruge 50 meter kabler, så er der selvsagt ikk råd til at købe de smarteste kabler. Men hva skal en basic user ha af kabler til sådan et set-up som mit, hvor der er fornuftig sammenhæng mellem pris og kval?

Niarn om en Mustang GT:
Den ser jo bare ud som om den har lyst til at slå dig ihjel ikk?
Det ligner bare en bil der har lyst til at flå hovedet af dig altså.
Til top
Hyl.dk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Januar-2009
Sted: Denmark
Point: 353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2009 kl. 21:32
Jeg ville nuppe en gang QED Original kabel fra HFK, det
kablel havde jeg før jeg skiftede til et nyere dyere
chord og der er INGEN forskel... Så tag du bare det,
eneste ulempe er at det er ret stift så det kan være
svært at arbejde med, men tykkelsen er ret god.
Udstyr:
* Receiver - Pioneer VSX-LX60
* Effekt - XTZ Edge A2-300 (2 stk Bi-amp)
* Front - XTZ 99.36 MK1
* Center - XTZ 99.25 MK1
* Sub - XTZ 99 W10.16 (m. 700W klasse-D modul)
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2009 kl. 21:36
gå ned i din lokale aage/guitar forretning, købe 50-60 meter moagami/monacor kabler i ren kobber, om det er 2,5 eller 3 kvadrat etc betyder mindre i sådan et setup. Du vil ikke finde bedre kabel til prisen, og skriver man sig bag øret at forandring ikke nødvendigvis er forbedring, så finder du måske heller ikke bedre.
Crown - there is no substitute.
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2009 kl. 22:04
Enig med de herrer
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
'DLG' Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2009 kl. 23:31

Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

gå ned i din lokale aage/guitar forretning, købe 50-60 meter moagami/monacor kabler i ren kobber, om det er 2,5 eller 3 kvadrat etc betyder mindre i sådan et setup. Du vil ikke finde bedre kabel til prisen, og skriver man sig bag øret at forandring ikke nødvendigvis er forbedring, så finder du måske heller ikke bedre.

Tak for svarene, men hva er meter prisen ca. for sådan en guitar satan?

Niarn om en Mustang GT:
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2009 kl. 03:22

mener det er omkring 40 kroner for 6 kvadrat, og så går det ellers ned af bakke. de sælger dem vist i en 50 meter rulle for omkring 500 kroner, men prisen varierer efter hvad tykkelse man vil have det i.

Alternativt er der en forhandlerliste her:

http://www.monacor.dk/kontakt/find_forhandlere/

Til top
'DLG' Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2009 kl. 11:47
Ah sweet, det er jo slet ikk så galt. Frygtede jeg skulle af med meget mere. Det skal jo oss lige godkendes af bossen det hele
Niarn om en Mustang GT:
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2009 kl. 16:39

Det undrer mig egentligt at der ikke er en masse forhandlere af kabler der angriber denne tråd der egentligt nedvurderer dyre kablers betydning.

Jeg ville nok føle mig LIDT lang i ansigtet hvis jeg lige havde fået anbefalet dyre kabler for efterfølgende at læse denne tråd, UDEN at opleve leverandørernes angreb på disse påstande.

ER det luftkasteller med disse superkabler, og er det i det hele taget relevant i forhold til eks. hjemmebiografer ?

MVH

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Toebs Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-December-2007
Point: 221
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2009 kl. 19:41
Skyum tror ikke du får et entydigt svar.
kabler er vidst lidt religion inden for hifi ;)

Har undret mig over om man ikke kan lave nogle målinger.
Lige som man kan lave akustiske målinger for alt muligt andet. For højttalere og subwoofere ser man jo ofte en masse flotte grafer og kurver.

Og med tv (det er selvf noget andet) der kan man jo også måle alt muligt.
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2009 kl. 19:51

Oprindeligt skrevet af Toebs Toebs skrev:

Skyum tror ikke du får et entydigt svar.
kabler er vidst lidt religion inden for hifi ;)

Har undret mig over om man ikke kan lave nogle målinger.
Lige som man kan lave akustiske målinger for alt muligt andet. For højttalere og subwoofere ser man jo ofte en masse flotte grafer og kurver.

Og med tv (det er selvf noget andet) der kan man jo også måle alt muligt.

Hej Toebs

Jeg tror heller ikke man kan få et svar , for hvis leverandørerne ikke vil stille op til blindtest, så kan DE da ikke være overbevist? eller hvad?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2009 kl. 02:49

Se det er netop problemet.

jeg har som privatperson lavet og deltaget i en del kabeltests, også blindtests. det store problem er ofte at finde privatpersoner der er villige til at låne dyre kabler ud, idet de ligesom forhandlerne ikke har lyst til at finde ud af/indse at det er spild af penge.

man skal dog holde sig for øje, at en del highend kabler ikke kun er ment som kabler, men også tjener til at farve lyden som ejeren ønsker det, uden at man skal sætte sig ind i en EQ's funktioner, eller skifte andre ting ud.

Jeg vil dog sige at nogle kabler skam er forbedringer, men deres pris gør det bare urentabelt ift eks at skifte højttaler, effektforstærker, etc. så længe at kvaliteten er i orden, er der meget lidt at hente på kabler, men kvaliteten er samtidigt så svingende at man er nød til at prøve sig frem. Førstehåndserfaringer er derfor en tvungen nødvendighed. jeg skal her skynde mit at tilføje, at jeg, måske lidt ufortjent, næsten automatisk afskriver kabler hvis hovedargumentation er at NASA eller andre bruger det, pseudo videnskabelige fremstillingsmetoder etc. produktionspris på signal, digital og ht kabler kan være meget forskellige, men alt efter hvad det er kan den også være meget lav.

som med alt anden hifi må man desværre være kritisk til sidste åndedrag for ikke at blive snydt så vandet driver.

og husk, der er stadig dem der gerne vil betale 40% af anlægets værdi for en 0.3% forbedring. så lad dem dog.

Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2009 kl. 09:49

Ja men jeg tager da hjertens gerne mine Nordost Blueheaven kabler med hvis jeg må være med til en test.

Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu