recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 64.000 kroners spørgsmålet om kabler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket64.000 kroners spørgsmålet om kabler

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2370
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2009 kl. 11:25

Og så er der "kendere" der ikke kan høre forskel: http://www.engadget.com/2008/03/03/audiophiles-cant-tell-the -difference-between-monster-cable-and/  

Personligt ville jeg aldrig giver 100-/eller 1000-vis af kroner for et højttalerkabel, da jeg mener det er vanvittigt at bruge penge for noget der bare skal føre strøm. Så kan de tale nok så meget om deres iltfri kabler, sølv og monterede batterier. I mine øjne er det alt sammen noget der er skabt for at narre urimeligt mange penge ud af folk, for noget der måske giver en gevinst. Som der står i det første link, kan man nok, hvis man har givet penge nok høre en forskel. Man finder nok ikke mange der har givet store bunker penge for kabler, sige at det var spildt. Eller at de vel nærmest er blevet røvrendt og snydt så det driver. På samme måde som man nok ikke ofte hører ham, der lige har brugt 10.000 kr. på et nyt tv, sige at det er et l....TV.

Jeg ville nok gå efter nogle af de billige fra Supra. http://www.av-connection.dk/?ML=360

Til top
Toebs Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-December-2007
Point: 221
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2009 kl. 14:08
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Og så er der "kendere" der ikke kan høre forskel: http://www.engadget.com/2008/03/03/audiophiles-cant-tell-the -difference-between-monster-cable-and/  

Personligt ville jeg aldrig giver 100-/eller 1000-vis af kroner for et højttalerkabel, da jeg mener det er vanvittigt at bruge penge for noget der bare skal føre strøm. Så kan de tale nok så meget om deres iltfri kabler, sølv og monterede batterier. I mine øjne er det alt sammen noget der er skabt for at narre urimeligt mange penge ud af folk, for noget der måske giver en gevinst. Som der står i det første link, kan man nok, hvis man har givet penge nok høre en forskel. Man finder nok ikke mange der har givet store bunker penge for kabler, sige at det var spildt. Eller at de vel nærmest er blevet røvrendt og snydt så det driver. På samme måde som man nok ikke ofte hører ham, der lige har brugt 10.000 kr. på et nyt tv, sige at det er et l....TV.

Jeg ville nok gå efter nogle af de billige fra Supra. http://www.av-connection.dk/?ML=360

Jeg tror sågar ikke man kan udvinde kobber mindre end 99.999% oxygen frit
Til top
'DLG' Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-September-2007
Point: 463
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2009 kl. 21:41
Tusind tak for svarene folkens. Ja egentlig lidt sjovt der ikk er nogen med 'vilde' kabler der har skrevet noget. Men jeg blev klogere og var jo det jeg ville opnå.
Niarn om en Mustang GT:
Den ser jo bare ud som om den har lyst til at slå dig ihjel ikk?
Det ligner bare en bil der har lyst til at flå hovedet af dig altså.
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2009 kl. 22:03
Selv tak Jeg tror rent faktisk der er mange læsere af denne tråd der har fået nogle overvejelser med på vejen
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2009 kl. 22:26
jeg har faktisk selv haft ganske dyre kabler i mit setup, og har det stadig (men har dog betalt kostpris, men det er stadig dyrt). Jeg skiftede straks da jeg fandt ud af at jeg kunne få bedre, og til færre penge.

Redigeret af kim olsen - 15-Marts-2009 kl. 22:26
Crown - there is no substitute.
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2009 kl. 22:31

Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

jeg har faktisk selv haft ganske dyre kabler i mit setup, og har det stadig (men har dog betalt kostpris, men det er stadig dyrt). Jeg skiftede straks da jeg fandt ud af at jeg kunne få bedre, og til færre penge.

Jeg har da også monteret mine Nordost BlueHeaven på mine fronter, og de lyder da ikke dårligt,men jeg ville bestemt ikke betale prisen for dem idag.

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2009 kl. 22:39
Hvad har du da måtte slippe for dem Skyum? 
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2009 kl. 22:41

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Hvad har du da måtte slippe for dem Skyum? 

For meget  Men de er til salg for 2500,-

SKAL VI HANDLE ?

Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2009 kl. 22:46
Puha. Er det dem som er smedet af elverfolket, og har større tiltrækningskræft end ringen?
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2009 kl. 22:51

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Puha. Er det dem som er smedet af elverfolket, og har større tiltrækningskræft end ringen?

Ja, og så er det dem med indbygget PLACEBOEFFEKT..

Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Point: 1760
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2009 kl. 22:53

Først vil jeg godt lige sige: Super super fed tråd. Sjovt at sidde og læse, og giver os andre lidt luft til at ånde igen :)

mener det er omkring 40 kroner for 6 kvadrat, og så går det ellers ned af bakke. de sælger dem vist i en 50 meter rulle for omkring 500 kroner, men prisen varierer efter hvad tykkelse man vil have det i.

Alternativt er der en forhandlerliste her:

http://www.monacor.dk/kontakt/find_forhandlere/

Er det denne du mener? : http://www.monacor.dk/produkter/stikkabler-kabelhtrulle/vnr/ 061210/

Den koster (Vejl. incl. moms) DKK 439,00,-

Ser jo rigtig billigt ud hvis de virkelig er så gode :) det lyder jo godt.

Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2009 kl. 22:55
Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Først vil jeg godt lige sige: Super super fed tråd. Sjovt at sidde og læse, og giver os andre lidt luft til at ånde igen :)

mener det er omkring 40 kroner for 6 kvadrat, og så går det ellers ned af bakke. de sælger dem vist i en 50 meter rulle for omkring 500 kroner, men prisen varierer efter hvad tykkelse man vil have det i.

Alternativt er der en forhandlerliste her:

http://www.monacor.dk/kontakt/find_forhandlere/

Er det denne du mener? : http://www.monacor.dk/produkter/stikkabler-kabelhtrulle/vnr/ 061210/

Den koster (Vejl. incl. moms) DKK 439,00,-

Ser jo rigtig billigt ud hvis de virkelig er så gode :) det lyder jo godt.

I må da indrømme at Nordost Blueheaven klinger bedre ?

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu