|
65". Der skal købes - hvilken af disse? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Steen2000 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 632 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 30-Januar-2017 kl. 09:30 |
Jeg var i Power igår og kigge på det Sony de havde i kataloget til knap 8.000. Det havde de dog ikke mange pæne ord at sige om i butikken. Kun 100 Hz og at Android smart TV stinker og har problemer. Ved godt at de prøver at sælge noget dyere, men det var sku nærmest karikaturagtigt :-) Jeg signalerede dog at der var grænser for hvad jeg ville bruge på det. Han kom så med et tilbud på 65" LG UH770V som han tilbød for 13.000 (listepris 18.000). Det er jeg fristet af må jeg sige. Men der er jo andre TV i den prisklasse der synes gode? Sony 65" XD93 (Android jo dog. Er det noget lo.. ?) Er der andre at overveje? Nogle sværger vist til Samsung 7005 mens andre ikke mener det er godt. Vi ser de almindelige TV programmer via antenne. Og så er vi ellers på Netflix, Viaplay og HBO Nordic.
|
|
![]() |
|
Berdel ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1154 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har lige købt et Sony 65" XD8505 og jeg er mege tilfreds med det. Jeg er overrasket over hvor godt det android tv virker. Det var på tilbud til 9k hos komplet
Jeg downloade bare Kodi og så kunne jeg streame 4k film direkte fra min nas. Fandme fedt! Ikke noget at klage over herfra.
|
|
![]() |
|
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4660 |
Jeg ville snuppe Sony XD93, hvis du kigger efter 65" i den prisklasse. Rigtig fint TV. Android TV kører ikke perfekt, men er blevet meget bedre efter opdateringen. Version 6.0 lander snart på Sony-skærmene og den har fokus på at rette fejl.
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
![]() |
|
PPD77 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 31-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 257 |
Det er en rigtig fin pris du kan få Sony XD93 til lige nu. Men efter som du også skal bruge det til normale tv kanaler, så vil jeg lige få tjekket den ud først inden køb. Jeg havde også udset mig denne model, men var ikke imponeret over dens evne til at håndtere normale HD tv kanaler. Afhænger selvfølgelig også af hvad man kommer fra, men i forhold til min 2014 Sony LCD, så er\var jeg i hvert fald ikke overbevist.
|
|
![]() |
|
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4660 |
Billedprocessoren i 2016 Sony er en forlængelse af den i 2014 Sony. Er du sikker på, at det ikke var et dårligt tv-signal du fik set i butikken? F.eks. antenne-tv kontra kabel/parabol-tv (på hjemmefronten?).
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
![]() |
|
dr_schlemer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1023 |
LG 7-series er et godt TV til fornuftige penge. KS7005 er også værd at overveje - det er jo godt nede i pris efterhånden.
|
|
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
|
|
![]() |
|
PPD77 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 31-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 257 |
Har selv Stofa tv signal og mener gutten i Hifi Klubben sagde det også var Stofa de havde. Kanalerne var i hvert placeret i nøjagtig samme rækkefølge som på min skærm derhjemme. Det var ikke sådan at de var pixelering eller lignende, men jeg synes bare ikke det stod så skarpt som min 2014 8-serie. Synes især det var tydeligt på grafik\undertekster. Jeg havde ingen forventinger om at normalt HD signal skulle blive markant bedre på en 2016 4K skærm, men havde da forventet at det mindst var lige så godt. Især med tanke på at min nuværende Sony "kun" er en 8-serie. Redigeret af PPD77 - 30-Januar-2017 kl. 14:23 |
|
![]() |
|
Jonas Baadsgaard ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-Januar-2012 Sted: Allerød Status: Offline Point: 473 |
Man må sige at Sony XD93 får mange mange fine ord og anmeldelser med på vejen.
Var det mig der skulle købe lige nu blev det Samsung KS7000 eller Sony XD93 når vi snakker 65". Var det 55" blev det klart er LG Oled.
|
|
Vh Jonas Baadsgaard Petersen
Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD |
|
![]() |
|
Steen2000 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 632 |
Jeg kommer fra/har et Panasonic 50" Plasma. Kan ikke lige huske om det hedder VT eller G30, men det er noget med 30 i navnet :-) Der er ikke noget at klage over på den billedkvalitet synes jeg egentlig. Det er mere fordi jeg godt kunne tænke mig et 65" og gerne mere moderne SmartTV funktion. Jeg synes dog mit plasma står mindst lige så godt som de nye TV jeg ser i butikkerne?
|
|
![]() |
|
Jeg skiftede i 2014 min Panasonic plasma 50" ud med mit nuværende Sony LCD 60", da jeg gerne ville have en lidt større skærm. Ingen tvivl om at man lige skal vænne sig til billedet når man går fra et plasma til et LCD. Jeg er dog idag rigtig glad for mit LCD, men har bare ikke været imponeret over de 2016 4K skærme jeg har set, når det kommer til håndteringen af almindelige HD tv kanaler, herunder XD93. Det er ikke unwatchable eller noget, men synes bare ikke det står helt så skarpt som min nuværende ikke-4k skærm. Det kan være indstillinger eller andre ting, men udfra hvad jeg har set har jeg ikke været imponeret. Lidt ærgeligt, for XD93 fåes dælme til en god pris lige nu.
|
|
![]() |
|
xzioN ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-Maj-2016 Status: Offline Point: 283 |
Hold dig fra lg og Sony, bruger ips panel, dårlig kontrast. Elgiganten har Samsung ks9005 til 12999, væsentlig bedre tv end de nævnte.
|
|
JVC HD750 Projektor
Lissau whiteflex 108" Sony OLED A1 77” Pioneer krp-600m kuro SVS prime satellite speakers 5.0 SVS PB-2000 Sub Pioneer VSX-LX 50 Canon 7D Canon 70-300 L objektiv Canon 50mm F1.4 |
|
![]() |
|
Aaaah...kommer lige an på hvad for en Sony model vi snakker. XD93 har VA panel.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |