recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 65” OLED er der sket meget de sidste 3 år?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

65” OLED er der sket meget de sidste 3 år?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
khansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 637
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér khansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 65” OLED er der sket meget de sidste 3 år?
    Sendt: 26-November-2019 kl. 00:17
Hejsa 

Jeg står og overvejer at opgradere mit 3 år gamle 55” LG OLED55E6V med et af disse: 
 
1: LG 65" OLED OLED65C9PLAAEU
2: PANASONIC 65" OLED TX-65GZ960E

Det store spørgsmål er om jeg vil kunne mærke væsentlig forbedring som selv min kone vil kunne se mht særlig et bedre billedekvalitet? (Her tænker jeg ikke på at det selvfølgelig er åbentlyst at skærmen er større LOL )

Eller skal man vente til næste generation? (Som man jo altid kan 😁) eller der kommer mikro led til næste år . 

Hjælp søges? Takker 


Redigeret af khansen - 26-November-2019 kl. 00:55
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2019 kl. 00:44
10" større skærm er da en væsentlig forbedring. Faktisk ~39% større skærm Clap

Grundpanelet er vel nogenlunde det samme gode. Måske en anelse mere lysstyrke - men ikke revolutioner. Billedeprocessoren er vel noget bedre og hurtigere.

Jeg ville primært gå efter den større skærm!

LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 802
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2019 kl. 07:25
Ikke meget sket... har selv B6 55”

Husk at større skærm vil “afsløre” DR/TV2 “gode” billedkvalitet endnu mere... 

Fik selv lidt et chok over kvalitet fra 46 til 55” :-(
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2019 kl. 07:41
Oprindeligt skrevet af JaAndersen JaAndersen skrev:

Ikke meget sket... har selv B6 55”

Husk at større skærm vil “afsløre” DR/TV2 “gode” billedkvalitet endnu mere... 

Fik selv lidt et chok over kvalitet fra 46 til 55” :-(
til gengæld giver den store skærm en god bio-oplevelse. Gik fra 51” til 65”. Men det er nok også loftet for vores stue (og pengepung...)
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6071
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2019 kl. 08:53
Fladskærme er til serier, biofornemmelse fås kun med projektor Wink
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2019 kl. 09:12
Hvad angår selve OLED skærmteknologien, er der ikke sket så meget. Der hvor det har rykket, er producenternes bagvedliggende teknologi såsom billede processorer m.v.

Så man bør kunne se forskel på et 3 år gammelt OLED panel og et dugfrisk. 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2019 kl. 11:02
Oprindeligt skrevet af khansen khansen skrev:

Hejsa 

Jeg står og overvejer at opgradere mit 3 år gamle 55” LG OLED55E6V med et af disse: 
 
1: LG 65" OLED OLED65C9PLAAEU
2: PANASONIC 65" OLED TX-65GZ960E

Det store spørgsmål er om jeg vil kunne mærke væsentlig forbedring som selv min kone vil kunne se mht særlig et bedre billedekvalitet? (Her tænker jeg ikke på at det selvfølgelig er åbentlyst at skærmen er større LOL )

Eller skal man vente til næste generation? (Som man jo altid kan 😁) eller der kommer mikro led til næste år . 

Hjælp søges? Takker 

Tror ærligt talt ikke du vil lægge meget mærke til det, selvom man sikkert godt kan se forskel side om side. Kildematerialet gør imo mere forskel. F.eks. Netflix premium vs standard, UHD BD vs alm BD osv. Størrelsen betyder også en del. Større ER bedre. Der kan også være noget med om din "gamle" skærm håndterer HDR ordenligt. Det ved jeg ikke om den gør.


Redigeret af Mefisto - 26-November-2019 kl. 11:04
Til top
khansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 637
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér khansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2019 kl. 13:52

[/QUOTE]

Tror ærligt talt ikke du vil lægge meget mærke til det, selvom man sikkert godt kan se forskel side om side. Kildematerialet gør imo mere forskel. F.eks. Netflix premium vs standard, UHD BD vs alm BD osv. Størrelsen betyder også en del. Større ER bedre. Der kan også være noget med om din "gamle" skærm håndterer HDR ordenligt. Det ved jeg ikke om den gør.
[/QUOTE]

-----------------------------------------

Har altid syntes at mine gråtoner/halvsorte farver var spøjse når de fyldte det meste af skærmen. Som om de var i "klatter" eller "ringe" og ikke var flydende i overgangen. Det er jeg MEGA træt af og har altid været det. Men om de nye skærme er kommet det til livs ved jeg selvfølgelig ikke.
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2019 kl. 14:25
30 dages returret i Elgiganten, så er det bare at prøve :-)

Kunne være fedt med en tilbagemelding om hvorfor/hvorfor ikke 
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2019 kl. 15:58
Oprindeligt skrevet af khansen khansen skrev:



Tror ærligt talt ikke du vil lægge meget mærke til det, selvom man sikkert godt kan se forskel side om side. Kildematerialet gør imo mere forskel. F.eks. Netflix premium vs standard, UHD BD vs alm BD osv. Størrelsen betyder også en del. Større ER bedre. Der kan også være noget med om din "gamle" skærm håndterer HDR ordenligt. Det ved jeg ikke om den gør.
[/QUOTE]

-----------------------------------------

Har altid syntes at mine gråtoner/halvsorte farver var spøjse når de fyldte det meste af skærmen. Som om de var i "klatter" eller "ringe" og ikke var flydende i overgangen. Det er jeg MEGA træt af og har altid været det. Men om de nye skærme er kommet det til livs ved jeg selvfølgelig ikke.
[/QUOTE]

Det er også irriterende, men det kan sagtens skyldes hårdt komprimeret kildemateriale eller at dit TV er indstillet "forkert". Prøv evt at sætte det i biograf mode og/eller prøv at skrue et klik op for brightness. Kan ikke forestille mig at problemet er at TVet ikke kan gengive nær sort ordentligt.
Til top
Simon R. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 823
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Simon R. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2019 kl. 10:53
Jeg har langt mindre retention fra lyse elementer/undertekster på mit C8 end mit B6. Om det er en tilfældighed ved jeg ikke, men det synes jeg er rigtig rart, da jeg bruger mit C8 som "biograf-tv" i fuldstændig mørke omgivelser. Der er nærmest intet retention at se. På mit C6 var der altid noget, hvis en film fx gik i helt sort efter et stykke tid.
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1143
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2019 kl. 11:42
Skiftede selv fra et LG 65B6 til 65C8 og jeg synes der var stor forskel i billedkvalitet og i selve UI responsiveness.

Måske var det fordi mit B6 var ved at desintegrere med generelt dårligt panel.

Men som andre siger så er alene opgraderingen til 65" alle pengene værd.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu