recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 65VT60, LED eller vente på 4K?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

65VT60, LED eller vente på 4K?

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2014 kl. 15:11
Oprindeligt skrevet af tommyaxen tommyaxen skrev:

der er jo delte meninger om vt eller zt er bedste, vt er mere lydstærkt
Mja.... nu har jeg set dem begge flere gange, og ærligt jeg kan ikke se forskel på de to modeller, ellers havde jeg allerede dengang valgt et ZT60 og ikke mit VT60.

Men der er jo folk der vitterligt kan se forskel, og det er bare et hammergodt TV det ZT60 - ingen tvivl. Og på papiret er ZT60 et bedre TV, og det er jo ofte det som tællerSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Jonas Baadsgaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Januar-2012
Sted: Allerød
Point: 475
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Baadsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2014 kl. 11:15
Jeg synes det er for mange penge at give for teknologi der de facto er forældet om kort tid (uagtet at det selvfølgelig stadig kan bruges og billedet er fint osv).
Om et halvt år kan du få 65" til 18-20000 kr med 4K. Se hvor hurtigt priser rasler ned i usa og england.
Det finere opløsning øger salget af større tv, 60/65/70/80 tommer og priserne vil derfor falde kraftigt.
Da prisen om kort tid vil være næsten den samme for et 1080p som 4K, hvorfor så ikke købe 4K ?
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
Til top
tommyaxen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-December-2007
Point: 540
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tommyaxen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2014 kl. 11:46
hvor kan man købe et 65" 4k tv til 18.000 om et halvt år?
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2014 kl. 11:49
Oprindeligt skrevet af tommyaxen tommyaxen skrev:

hvor kan man købe et 65" 4k tv til 18.000 om et halvt år?

I en våd drøm... Smile
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12435
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2014 kl. 12:41
Oprindeligt skrevet af vasif vasif skrev:

Ægte 4K materiale er vanvittigt, og vil levere et utroligt flot billede.

Med mindre de skruer bitraten for langt ned, og/eller du viser det på en skærm der er indstillet af helvede til, som f.eks. dem der står i butikkerne.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Baadsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2014 kl. 13:30
Fornyligt havde Elgiganten et 65" Samsung ultra hd til 28999 kr..
Når efterspørgslen og dermed udbuddet produktionen stiger så faldet prisen.
Der bliver solgt flere og flere tv over 50" generelt.

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Baadsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2014 kl. 13:34
Og det ændrer stadig ikke på at 25000 kr er mange penge for en teknologi som er ved at være forældet.
Så når vedkommende her har et fedt tv i forvejen hvorfor så ikke vente bare et halvt eller et helt år ? Jeg har selv et 60" plasma, lg pk950, og skifter først når 4k er indfaset og kan fåes til menneske penge.

Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Baadsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2014 kl. 13:45
Sony 65" ultra hd på amazon.com.. Godt nok amerikansk hjemmeside, men generelt er elektronik marledet i dk rimeligt presset så mon ikke prisen indenfor kort tid kan overføres til danske forhold.
http://www.amazon.com/Sony-XBR65X850A-65-Inch-Ultra-Internet/dp/B00ES5YZCW/ref=psdc117_t1_B00BSREQI6_B00ES5YZCW

Det svarer til 24738 kr. Så de 18000-20000 om et halvt år i dk står jeg ved..

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tommyaxen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2014 kl. 15:41
du kan da ikke bruge US priser til
noget som helst!? tv er jo generalt langt billigere derovre, desuden er den pris jo uden moms
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2014 kl. 15:57
Oprindeligt skrevet af Jonas Baadsgaard Jonas Baadsgaard skrev:

Jeg synes det er for mange penge at give for teknologi der de facto er forældet om kort tid (uagtet at det selvfølgelig stadig kan bruges og billedet er fint osv).
Om et halvt år kan du få 65" til 18-20000 kr med 4K. Se hvor hurtigt priser rasler ned i usa og england.
Det finere opløsning øger salget af større tv, 60/65/70/80 tommer og priserne vil derfor falde kraftigt.
Da prisen om kort tid vil være næsten den samme for et 1080p som 4K, hvorfor så ikke købe 4K ?
Et rigtigt godt og rimeligt korrekt billede bliver aldrig forældet. Antallet af pixel (Full HD eller Ultra HD) er ikke nødvendigvis afgørende for om billedet er godt, der er flere andre ting som spiller ind. Det der bliver forældet er alle de tilføjelsesdimser man desværre ikke kan undgå når man køber et moderne TV.

Jeg har set flere Ultra HD billeder hvor jeg takkede meget for det VT60 som jeg har hjemme. Ved VT60 her jeg nyder at se på hver gang jeg tænder for mit TV - mod et Ultra HD TV som jeg bare ikke kunne holde ud at se på. Ikke dermed sagt at der ikke er eller kommer Ultra HD TV som ikke giver et for mig lige så godt billede som mit VT60 - jeg har bare ikke set dem endnu. Smile 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tommyaxen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2014 kl. 16:12
Ja, jeg har heller ikke været imponeret af de uhd tv jeg har set, indtil videre synes jeg stadig mit gamle pioneer er det bedste tv til dato, bortset fra oled tv, vt60 er udemærket desværre er lyden bare elendig i forhold til det gamle kuro og blæserne larmer, for mit vedkommende bliver det næste nok et 65" uhd oled når de er til at betale engang
Til top
Bruger udmeldt 33 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Juni-2007
Point: 996
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 33 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2014 kl. 20:11
Vent på 4k du bliver træt af plasma billedet fra panasonic de er overvurderede desværre
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu