|
65VT60, LED eller vente på 4K? |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Høhø.. Du er sjov :) Til OP: Hvis du absolut vil skifte lige nu, så ville jeg tage en VT60. Du kan få rigtig fine LCD i dag, og du kan bestemt også få rigtig fine UHD LCD i dag. Problemet med dem begge er bare, at de stadig ikke helt kan hamle op med plasma på sortniveau. Ej heller i betragtningsvinkler. Dog har LG nogle med IPS paneler, som ikke er ramt af det. Jeg købte selv et 50" GT30 for nogle år siden, og har egentlig haft lyst til længe, og har også pengene til et 65" TV, men venter stadig på et rigtigt alternativ, før jeg skifter. Fornuften siger mig, at jeg bør vente til 4K OLED som er uden børnesygdomme, men så tror jeg sgu, at jeg kommer til at vente længe. There is always a bigger fish :)
|
||
![]() |
||
KennyIver ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 31-Maj-2011 Sted: Herning Status: Offline Point: 1073 |
|
Hvad mener du med rigtig alternativ? ![]() Ja, jeg tror også vi kommer til at vente længe på at 4K oled i den størrelse kommer ned omkring 25000 ![]() |
||
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne |
||
![]() |
||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
|
Og det er lige netop det, jeg mener med et rigtigt alternativ. 4K OLED til de 20-30.000kr.
Hvis jeg skal opgradere, så skal det være til 4K, men jeg vil ikke lade det være på bekostning af den øvrige billedkvalitet eller betraktningsvinkler. Så LCD er ikke vejen frem. Og plasma kommer højst sandsynligt ikke. Plasma var langt efter LCD til at få 1080p, og til den tid, at det økonomisk kan forsvare sig, at producere 4K plasma, der er Samsung og LG nok droppet ud af den paneltype også (de er vist de eneste to store spillere tilbage?), fordi OLED alligevel er bedre/billigere. Så ja, jeg mener at 4K OLED er det eneste rigtige alternativ til det jeg har nu. Ellers skal jeg slå til når 65VT60 kommer på brændudsalg til foråret. Og egentlig synes jeg ikke det klør så meget i min e-penis endnu :)
|
||
![]() |
||
KennyIver ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 31-Maj-2011 Sted: Herning Status: Offline Point: 1073 |
|
Prøv at søg på 65vt60, der er næsten ingen tilbage. Selv elgiganten har taget den ned fra deres hjemmeside. Men jeg har læst et sted, at man forventer at samsung og lg kun køre med plasma skærme 1-2 år endnu. Men for pokker der kommer til at gå mange mange år før oled i 65" med 4k er nede i 20-30 tusinde. Det tror jeg i hvertfald ![]() |
||
Setup:
||
![]() |
||
ThomasNorge ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-December-2013 Sted: Hitra, Norge Status: Offline Point: 143 |
|
Jeg finder heller ingen 65" VT60 i Norge. Er bange for de er udsolgt. Så må nok hente et i sverige eller DK. Eller gå lidt ned i størrelse og tag en 60" ZT60
|
||
Mvh Thomas
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 33 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 996 |
|
Du er heldig de ikke har flere du ender alligevel med at fortryde købet
|
||
![]() |
||
ThomasNorge ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-December-2013 Sted: Hitra, Norge Status: Offline Point: 143 |
|
Vrøvl
Jeg vil fortryde at jeg skal plages med et LCD/LED hvis jeg ikke får fat i en vt60 eller zt60 |
||
Mvh Thomas
|
||
![]() |
||
tommyaxen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-December-2007 Status: Offline Point: 540 |
|
det er vel bare at købe zt60 så, 60" er også en fin størrelse i modsætning til 55" som er småt
|
||
![]() |
||
|
Ja helt klart.
Og at kan prale af at have "verdens bedste billede" betyder vel næsten lige så meget som de 5" man mangler fra vt60. Jeg har et 50" pioneer kuro nu. Så er sikker på en 60" vil imponere lidt. |
||
Mvh Thomas
|
||
![]() |
||
tommyaxen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-December-2007 Status: Offline Point: 540 |
|
hvis det er et 9g kuro skal du ik regne med et bedre billede, men 60" er en rigtig fin størrelse , jeg har et 60" 9g kuro og har også haft panasonic 65" hængende samme sted, forskellen fra 60 til 65" virker ikke så stor som fra 55 til 60 synes jeg selvom den naturligvis er det, personligt synes jeg 60" er hvor det begynder at være "stort" .
|
||
![]() |
||
|
Der var den igen, den humor. Hvor får du den fra? :P Kenny Men ja, hvis de er ved at være udsolgt, så er dilemmaet jo løst. Men jeg tror nu på, at 4K OLED falder rigtig hurtigt. Faktisk så tvivler jeg på, at der overhovedet kommer flere 1080p OLED allerede i 2015. Der er jo ingen tvivl om, at OLED vil komme til at dække high end i starten. Og man sælger jo ikke high end 1080p, når alle high end LCD er 4K allerede i år. Og du kan jo se, at LG's nuværende er faldet fra over 80k til under 50k på bare et par måneder. Så om de 2-3 år, så skal OLED skam nok være til at betale sig fra. Og så er det selvfølgelig kun naturligt, at plasma dør ud.
Redigeret af Nagash - 09-Februar-2014 kl. 23:46 |
||
![]() |
||
|
ja, det bliver spændene om du har ret. Jeg tror der går længere tid før de er nede i pris.
![]() |
||
Setup:
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |