|
7.1 / 7.2 ? |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
Pony65 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1845 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har i mit setup indstillet cutoff og phase ens på begge subber, men level og gain er forskellig.
Jeg har lyttet og indstillet en sub af gangen for at få den til at lyde optimalt i rummet og dernæst prøvet med begge to sammen. Men når begge to bliver sat sammen ændrer lydbilledet sig og der skal indstilles og lyttes igen og igen. Efter jeg har flyttet og indstillet på subber både fysisk og forstærker mæssigt, så er det stort set indstilling fra mikrofon måling på Yamaha'en der bruges. Jeg har brugt mange timer på at få mine to subber til at spille ordenligt
|
|
![]() |
|
Willads ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 453 |
OK det lyder som om jeg må prøve mig frem. Har du brugt noget specielt materiale (en bestemt slags blu-ray/dvd'er eller lignende) da du indstillede dine sub's ?
|
|
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
|
|
![]() |
|
Pony65 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1845 |
Ikke noget bestemt.
Men jeg hentede nogle Dolby og THX demoer fra nettet som jeg lavede nogle grund indstillinger med. Jeg har lige pt. ( desværre ) kun Yousee 3126 kilde, så lyden er indstillet derefter, hvis jeg har besøg af nevø'en med hans PS3 og BlueRay skiver skal jeg lige dæmpe gain lidt. NB. kan ikke lige finde link til demoer
Redigeret af Pony65 - 06-Februar-2013 kl. 22:32 |
|
![]() |
|
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2127 |
Otto, jeg takker også for svaret. Og hvis hver sub justeres enkeltvis til samme niveau som resten af systemet burde de vel efterfølgende skulle dæmpes 6dB for at det samlet niveau passer?
|
|
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
|
![]() |
|
Det er teori med 6 dB. Der er mange andre faktorer der spiller ind, f.eks. rummet, møbler, tæpper etc. + placering af subber og hvor langt de er fra hinanden. osv. Da jeg havde 1 sub tog det en dag eller to at indstille. Med 2 subber kan det tage uger, da der er så mange variabler der kommer i spil. Det største problem med 2 subber er at når det lyder godt i dybden kan det drille i overgangen ( delefreks. ) og omvendt. Men jeg taler udfra en stue, det kan hjælpe meget med dæmpninng.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |