recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 7.1 / 7.2 ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

7.1 / 7.2 ?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2013 kl. 22:17
Jeg har i mit setup indstillet cutoff og phase ens på begge subber, men level og gain er forskellig.

Jeg har lyttet og indstillet en sub af gangen for at få den til at lyde optimalt i rummet og dernæst prøvet med begge to sammen.

Men når begge to bliver sat sammen ændrer lydbilledet sig og der skal indstilles og lyttes igen og igen.

Efter jeg har flyttet og indstillet på subber både fysisk og forstærker mæssigt, så er det stort set indstilling fra mikrofon måling på Yamaha'en der bruges.

Jeg har brugt mange timer på at få mine to subber til at spille ordenligt
Til top
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-September-2007
Sted: Denmark
Point: 453
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Willads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2013 kl. 22:21
OK det lyder som om jeg må prøve mig frem. Har du brugt noget specielt materiale (en bestemt slags blu-ray/dvd'er eller lignende) da du indstillede dine sub's ?
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2013 kl. 22:32
Ikke noget bestemt.

Men jeg hentede nogle Dolby og THX demoer fra nettet som jeg lavede nogle grund indstillinger med.

Jeg har lige pt. ( desværre ) kun Yousee 3126 kilde, så lyden er indstillet derefter, hvis jeg har besøg af nevø'en med hans PS3 og BlueRay skiver skal jeg lige dæmpe gain lidt.

NB. kan ikke lige finde link til demoer 

Redigeret af Pony65 - 06-Februar-2013 kl. 22:32
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2013 kl. 23:05
Otto, jeg takker også for svaret. Og hvis hver sub justeres enkeltvis til samme niveau som resten af systemet burde de vel efterfølgende skulle dæmpes 6dB for at det samlet niveau passer?
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2013 kl. 23:22
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Otto, jeg takker også for svaret. Og hvis hver sub justeres enkeltvis til samme niveau som resten af systemet burde de vel efterfølgende skulle dæmpes 6dB for at det samlet niveau passer?

Det er teori med 6 dB.

Der er mange andre faktorer der spiller ind, f.eks. rummet, møbler, tæpper etc.

+ placering af subber og hvor langt de er fra hinanden.

osv.

Da jeg havde 1 sub tog det en dag eller to at indstille. Med 2 subber kan det tage uger, da der er så mange variabler der kommer i spil.

Det største problem med 2 subber er at når det lyder godt i dybden kan det drille i overgangen ( delefreks. ) og omvendt.

Men jeg taler udfra en stue, det kan hjælpe meget med dæmpninng. 
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu