recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 7.1 eller 5.1?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket7.1 eller 5.1?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
abe Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Februar-2010
Status: Offline
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Emne: 7.1 eller 5.1?
    Sendt: 22-Juni-2010 kl. 15:39
kan det betale sig at købe et surround sæt med 7.1 istedet for 5.1. Det skal hovedsagligt bruges til konsol spilleri, jeg har Wii, xbox360 og ps3. Jeg tænker om der findes nogen spil der understøtter noget der er vildere end dolby digital 5.1? Hvad med film?Smile
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 889
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2010 kl. 15:41
Film er der relativt få i 7.1, ikke noget jeg gad ofre penge på.
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2010 kl. 16:39
Hvis du har en god receiver, som matrixer 5.1 til 7.1 på en fornuftig måde, får du en noget bedre oplevelse end med alm. 5.1. Det ikke det samme om fjenden kommer skråt bagfra til højre, bare bagfra.

Det samme med film. Selv om det f.ex. "kun" er 5.1, så får du en bedre surround oplevelse, hvis din receiver kan lave de to surround kanaler om til fire. 

Hvis man har prøvet ordentlig 7.1 surround, går man ikke tilbage til 5.1, selv om de sidste to kanaler ikke er "ægte".
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2010 kl. 22:12
Understøtter Xbox 360 7.1? Kan nemlig ikke huske om der er kommet en firmware der understøtter det.. Hvis ikke findes der så vidt jeg husker adskillige spil til PS3 der gør - jeg tror det typisk er de lidt dyrere spil som f.eks. Killzone 2, MGS 4, Uncharted osv.
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2010 kl. 00:51
Nej, Xbox 360 understøtter ikke 7.1. FW-opdatering kan ikke gøre det alene. Hardwaren skal også opdateres tilsvarende. Teoretisk set, så kan 360'eren, i hvert fald udgaverne med HDMI, outputte lyd ud i 7.1.
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2010 kl. 06:25
Oprindeligt skrevet af PhDream PhDream skrev:

Hvis du har en god receiver, som matrixer 5.1 til 7.1 på en fornuftig måde, får du en noget bedre oplevelse end med alm. 5.1. Det ikke det samme om fjenden kommer skråt bagfra til højre, bare bagfra.

Det samme med film. Selv om det f.ex. "kun" er 5.1, så får du en bedre surround oplevelse, hvis din receiver kan lave de to surround kanaler om til fire. 

Hvis man har prøvet ordentlig 7.1 surround, går man ikke tilbage til 5.1, selv om de sidste to kanaler ikke er "ægte".
der er jeg slet ikke enig..Confused
 
jeg har selv haft 7.1 setup men det røg igen efter en måned...
jeg fortrækker KLART at se film i DTS HD Master 5.1 fremfor at min receiver "opscalerer" til 7.1..
 
Har en Onkyo 876 så det er ikke god lydbehandling jeg mangler..
 
"Det ikke det samme om fjenden kommer skråt bagfra, til højre, bare bagfra."
det er meget firkantet skrevet, for jeg kan snildt høre om lyden er skråt bagved, lige bagved eller fra siden osv, det drejer sig bare om at få sat sit system ordentligt op, og indstillet "delay" osv rigtigt.
 


Redigeret af strecker - 23-Juni-2010 kl. 06:26
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2010 kl. 22:41
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

Oprindeligt skrevet af PhDream PhDream skrev:

Hvis du har en god receiver, som matrixer 5.1 til 7.1 på en fornuftig måde, får du en noget bedre oplevelse end med alm. 5.1. Det ikke det samme om fjenden kommer skråt bagfra til højre, bare bagfra.

Det samme med film. Selv om det f.ex. "kun" er 5.1, så får du en bedre surround oplevelse, hvis din receiver kan lave de to surround kanaler om til fire. 

Hvis man har prøvet ordentlig 7.1 surround, går man ikke tilbage til 5.1, selv om de sidste to kanaler ikke er "ægte".
der er jeg slet ikke enig..Confused
 
jeg har selv haft 7.1 setup men det røg igen efter en måned...
jeg fortrækker KLART at se film i DTS HD Master 5.1 fremfor at min receiver "opscalerer" til 7.1..
 
Har en Onkyo 876 så det er ikke god lydbehandling jeg mangler..
 
"Det ikke det samme om fjenden kommer skråt bagfra, til højre, bare bagfra."
det er meget firkantet skrevet, for jeg kan snildt høre om lyden er skråt bagved, lige bagved eller fra siden osv, det drejer sig bare om at få sat sit system ordentligt op, og indstillet "delay" osv rigtigt.
 

Nu er Onkyos receivere ikke de bedste til surround, så det kan være der problemet ligger. Wink

Alle de indstillinger, som du kan lege med, giver dig ikke et ekstra sæt højttalere.
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2010 kl. 06:03
Oprindeligt skrevet af PhDream PhDream skrev:

Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

Oprindeligt skrevet af PhDream PhDream skrev:

Hvis du har en god receiver, som matrixer 5.1 til 7.1 på en fornuftig måde, får du en noget bedre oplevelse end med alm. 5.1. Det ikke det samme om fjenden kommer skråt bagfra til højre, bare bagfra.

Det samme med film. Selv om det f.ex. "kun" er 5.1, så får du en bedre surround oplevelse, hvis din receiver kan lave de to surround kanaler om til fire. 

Hvis man har prøvet ordentlig 7.1 surround, går man ikke tilbage til 5.1, selv om de sidste to kanaler ikke er "ægte".
der er jeg slet ikke enig..Confused
 
jeg har selv haft 7.1 setup men det røg igen efter en måned...
jeg fortrækker KLART at se film i DTS HD Master 5.1 fremfor at min receiver "opscalerer" til 7.1..
 
Har en Onkyo 876 så det er ikke god lydbehandling jeg mangler..
 
"Det ikke det samme om fjenden kommer skråt bagfra, til højre, bare bagfra."
det er meget firkantet skrevet, for jeg kan snildt høre om lyden er skråt bagved, lige bagved eller fra siden osv, det drejer sig bare om at få sat sit system ordentligt op, og indstillet "delay" osv rigtigt.
 

Nu er Onkyos receivere ikke de bedste til surround, så det kan være der problemet ligger. Wink

Alle de indstillinger, som du kan lege med, giver dig ikke et ekstra sæt højttalere.
Er Onkyo ikke gode til surround..????Confused
 
du har lige modsagt alle i samtlige forums både her og på hifi4all, som siger at de store Onkyo modeller ( f.eks 876 ) lamme tæver både Marantz, Denon, Pioneer, Yamaha når det kommer til surround.. derimod er Onkyo ikke så gode på stereo siden...
 
vil gerne vide hvor du har de oplysninger fra, for går ikke ud fra du har hørt Onkyo op mod andre receivere på samme setup, for så ville du ik udtale dig sådan..!
 
jeg har haf alle de oven nævnte mærker inden for døren på samme højttalere, og Onkyon har KLART præsteret bedst når det kommer til HD surround.!
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2010 kl. 16:11
^ nu er det en meget bombastisk udtalelse, at ALLE mener at Onkyo 876 er bedre til surround end ALLE konkurrenterne. Hvis det var tilfældet, ville vi have mange, mange Onkyo 876 ejere, og det har vi ikke. Du er vel ikke en af dem, der tror at alt det, der står på nettet (især fora!), er sandt? Wink
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2010 kl. 18:18
Oprindeligt skrevet af PhDream PhDream skrev:

^ nu er det en meget bombastisk udtalelse, at ALLE mener at Onkyo 876 er bedre til surround end ALLE konkurrenterne. Hvis det var tilfældet, ville vi have mange, mange Onkyo 876 ejere, og det har vi ikke. Du er vel ikke en af dem, der tror at alt det, der står på nettet (især fora!), er sandt? Wink
nu snakker jeg om Onkyo generelt, da du generaliserede Onkyo som dårlige surround receivere..!
 
nej jeg har ikke mine erfaringer fra nettet, jeg har personligt haft en bunke receivere hjemme før jeg besluttede mig for Onkyo`en...
 
jeg fortæller blot manden at jeg personligt har bedre oplevelser med rendyrket HD 5.1 istedet for en "falsk rum lyd" og ud af de 8 receivere jeg har haft hjemme inden for det sidste år har Onkyo`en revet dem alle rundt på surround lydspor...
 
hvor mange har du testet op mod Onkyo..?
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2010 kl. 20:22
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

Oprindeligt skrevet af PhDream PhDream skrev:

^ nu er det en meget bombastisk udtalelse, at ALLE mener at Onkyo 876 er bedre til surround end ALLE konkurrenterne. Hvis det var tilfældet, ville vi have mange, mange Onkyo 876 ejere, og det har vi ikke. Du er vel ikke en af dem, der tror at alt det, der står på nettet (især fora!), er sandt? Wink
nu snakker jeg om Onkyo generelt, da du generaliserede Onkyo som dårlige surround receivere..!
 
nej jeg har ikke mine erfaringer fra nettet, jeg har personligt haft en bunke receivere hjemme før jeg besluttede mig for Onkyo`en...
 
jeg fortæller blot manden at jeg personligt har bedre oplevelser med rendyrket HD 5.1 istedet for en "falsk rum lyd" og ud af de 8 receivere jeg har haft hjemme inden for det sidste år har Onkyo`en revet dem alle rundt på surround lydspor...
 
hvor mange har du testet op mod Onkyo..?

Nu skal du vist falde lidt ned og læse hvad jeg skriver. Jeg skrev aldrig, at Onkyo var dårlige. Jeg skrev, at de ikke var de bedste.

Du skriver, at du ikke har dine erfaringer fra nettet, men du skrev at alle brugere på div. fora mener, at Onkyo er det bedste til surround, som argumentation for, at Onkyo er det bedste.

Jeg har testet: Denon, Onkyo, Sony, Marantz, Yamaha, H/K, NAD - også forskellige modeller mærkerne imellem.
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2010 kl. 20:43
lige over...
 
jeg skrev du modsagde alle andre ved at sige Onkyo ik er i toppen når det gælder surround...!!!
 
dernæst skrev jeg at JEG havde testet de forskellige mærker personligt og var nået til en konklusion, at Onkyo er bedst herhjemme..!!!
 
og sikke mange producent navne du kan, har du virkelig haft dem hjemme og testet dem  på dit setup en inde for en overskuelig tidsramme, så der er grundlag for sammenligningen Embarrassed..??
 
men nok om det, tror vi stopper her.. gider ikke det ender i en gang mudderkast, har nemlig lige været i bad.
 
ha det pænt.!
 
 


Redigeret af strecker - 24-Juni-2010 kl. 21:01
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu