|
7.1 lyd til 5.1 forstærker |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Kimosabe ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2006 Sted: Valby Status: Offline Point: 348 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 12-August-2013 kl. 14:21 |
Hej med alle jer kloge hoveder
![]() Jeg har brugt lidt energi på at sætte mig ind i bitstream osv. når der afspilles surround fra blueray på min ps3. Men jeg kan ikke helt finde ud af hvad der sker, når jeg f.eks. afspiller Jurassic Park, der har DTS-HD Master Audio 7.1 som eneste surround. Mister jeg så den lyd der ville være sendt til de sidste 2 højttalere når jeg kører 5.1 setup ? |
|
![]() |
|
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
nej - det bliver down mixet til de to surrounds du har. |
|
![]() |
|
Kimosabe ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2006 Sted: Valby Status: Offline Point: 348 |
Perfekt, tak for det hurtige svar !
|
|
![]() |
|
Guyver ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 240 |
Bare husk, hvis du har tv'et som mellem led, så kan du risikere at tv'et yderligere down mixer til 2.0, da de fleste tv kun vil sende multikanal lyd fra den indbyggede tuner.
Hvis du kører lyden direkte til surround processoren, så er det ligegyldigt. |
|
![]() |
|
Tak for tippet, kører heldigvis direkte til forstærker med HDMI
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |