|
7.1 vs 6.1 |
Besvar ![]() |
Side 123 10> |
Forfatter | |||
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 25-Februar-2015 kl. 21:56 |
||
Hej
Jeg har leget lidt med tanken om at droppe min centerhøjttaler.! Hvorfor? Fordi jeg i teorien formoder at få lyden til at komme fra midten af billedet i stedet for nedenunder billedet. Jeg har faktisk i længere tid tænkt på en center over og en under TV'et men har kun et mono signal til center, så jeg tror ikke det bliver godt. Derfor overvejer jeg (jeg kan jo starte med at prøve) at montere et sæt nye fronter lige ved siden af skærmen og køre HHV højre og venstre front ind på dem. Køre front wide på mine nuværende fronter der sidder længere væk fra skærmen og så droppe forbindelsen til centeren. Der skal naturligvis køres en ny kalibrering for at få centerlyden mixet ind i fronterne. Har jeg tabt sutten eller er der andre der har forsøgt sig med lignende opstilling? Mvh BS |
|||
![]() |
|||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7132 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Har prøvet at undvære center, dog for en del år siden.
Blev aldrig tilfreds med resultatet. Dialog blev noget mærkeligt noget. Er dit problem ikke en center som yder for lidt i forhold resten af dit setup . Centeren er efter min mening en af de vigtige højttalere. |
|||
![]() |
|||
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
||
Nej jeg mangler ikke noget i centeren, jeg er bare træt af at lyden kommer under billedet. Derfor min tanke med front + front wide.
Mvh BS
|
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
||
skidt ide....
hellere dele signalet til centeren ( via pre-out ) og smide en lille stereoeffekt på, og så placere en center over skærmen også.. jeg bruger denne løsning i min bio, og det fungerer rigtig fint..! har også selv prøvet at droppe centeren da jeg havde samme problem med lyden under lærred, men man går simpelthen glip af så meget når man sparer centerhøjttaleren væk..!! |
|||
![]() |
|||
submaniac ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 13-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 471 |
||
Ser ideen! Kunne måske virke. Prøvede kortvarigt wides med super resultat men endte med front height til slut.
Før mit akustisk transparente lærred brugte jeg front height til at løfte dialogen op. Ofte kaldet "dialogue lift". Brugt moderat fungerede det godt og dialogen kom op på lærredet/TV. Jeg havde på det tidspunkt daværende center meget tæt på gulvet. |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
||
Du kan sagtens sætte en center både over og under TV'et. Ingen grund til at køre pre-out, sætte ekstra forstærkere på, eller lign. fjollerier! Centerkanalen er et monosignal. Og da de to center i så fald alligevel skal sidde over hinanden, sætter du blot begge højttalere i centerudgangen, bag på receiveren. Den vil problemløst kunne trække det. M.v.h. |
|||
![]() |
|||
blumenburg ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 30-April-2012 Sted: mesinge/fyn Status: Offline Point: 383 |
||
Hvis lyden kommer fra underkant af billedet så løses det jo let med korrekt vinkling af din center.
|
|||
setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat Marantz SR7009 fronter: xtz 99,26 mk2 center : B&W xtc bag ht : B&W xt2 sub : xtz 10.17 edge |
|||
![]() |
|||
blumenburg ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 30-April-2012 Sted: mesinge/fyn Status: Offline Point: 383 |
||
Du vil jo osse altid skulle sidde i sweetspot lige foran skærmen ellers vil lyden jo komme fra den side du sidder i
|
|||
setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat Marantz SR7009 fronter: xtz 99,26 mk2 center : B&W xtc bag ht : B&W xt2 sub : xtz 10.17 edge |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
||
man parallelkobler sgu da ikke 2 st 6ohm højttalere i samme højttaler udgang ( regel nr. 1 i hifi for dummies )..!!!! og hvorfor skal du altid byde ind på den flabet måde..??? Redigeret af strecker - 26-Februar-2015 kl. 09:13 |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
||
Nååååh, det er dérfra du har din HiFi-viden! Så tror da pokker... ![]() Nu er INGEN højttaler nogen ren ohmsk belastning. Dernæst så er der INGEN problemer for en stabil forstærker, i at drive to højttalere. De fleste surround receivere er derudover konstrueret ens på udgangene. Og da udgangene i forvejen driver store gulvhøjttalere, så er det problemløst med to mindre centerhøjttalere. Flabet? Mig? Karma måske? ![]() M.v.h. Redigeret af Henrik B. - 26-Februar-2015 kl. 09:25 |
|||
![]() |
|||
||
Nej, en vinkling vil ikke flytte opfattelse af, hvor højttaleren står! M.v.h. |
|||
![]() |
|||
||
1 højttaler pr udgang, alt andet hører til på hifigalleri..!!!
men bliv du endelig ved med dine seriøse råd ( der går mod alle forskrifter ) det får dig til at fremstå så klog.. |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 10> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |