|
7.1 vs 6.1 |
Besvar ![]() |
Side <12345 10> |
Forfatter | ||
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg kan ikke se nogen steder i tråden at BS har en 6ohms højttaler? Hvis de er det han har ja så bliver impedansen lav hvis man parallelkobler to af dem. Det fremgår da vel også rimeligt tydeligt at det er derfor jeg foreslår at bruge to 8 ohms højttalere. |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
|
hans center er en Paradigm cc300, det kan ses i hans bio tråd..
Redigeret af strecker - 26-Februar-2015 kl. 12:13 |
||
![]() |
||
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
|
OK. Det dog ændrer ikke ved min pointe: At man kunne vælge at bruge to 8 ohms højttalere. |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
|
dog ændrer det heller ikke min mening om at der kun skal sidde 1 højttaler i hver udgang, alt andet er klamphug, og går det galt er det for egen regning.
hvorfor ikke gøre det ordentligt og splitte signalet fra pre-out og smide en lille stereoeffekt på, så hver højttaler får en udgang..?
|
||
![]() |
||
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
|
Ro på nu. Der behøves ikke diskuteres hvorvidt jeg kan koble to højttalere på en udgang. Det er for mig ikke en mulighed.
Jeg syntes der bliver set lidt for meget til hvordan man plejer at gøre. Det har jeg, sådan rimeligt, styr på. Men når jeg syntes "plejer" ikke er godt nok kigger jeg efter andre løsninger. Tanken var at køre center+fronter tæt på skærmen i to højttalere og så bruge mine nuværende fronter som front wide. der er jo ikke megen afstand hen over en 50" så kan de tætte fronter lave et fornuftigt virtuel centerspor ved denne opstilling. det ser ud som om der ikke er andre der har afprøvet min ide så mon ikke jeg selv giver det et skud :-) Mvh BS |
||
![]() |
||
|
når de alligevel sidder så tæt, så giv dem begge centersporet. istedet for at lade dem køre left+right og samtidig skal levere dialogen..
Redigeret af strecker - 26-Februar-2015 kl. 12:29 |
||
![]() |
||
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
|
Også en mulighed der kunne afprøves. Det er jo let at afprøve når prøveopstillingen er der :-)
Mvh BS |
||
![]() |
||
|
Jeg synes ærligt talt at du gør det tilet meget større problem end det er. At sætte to højttalere på en udgang har man kunnet på stereoforstærkere siden kongen var knægt, ved hjælp af A / B omskifteren. I A + B indstillingen er det lige præcis det man gør. Som sagt skal man bare sørge for at hver højttaler har en passende høj impedans så den samlede impedans ikke bliver for lav. Der er IMO intet nyt i det og ingen grund til at være bange for det. |
||
![]() |
||
|
![]() |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
Netop! Og en ohm-opgivelse på en højttaler, kan man ikke bruge til en skid! Strecker, du skulle tage og se lidt på forskellige højttaleres ohm-kurver! Det som er farligt for forstærkere, er fasevinkler i højttalere, som belaster forstærkeren meget mere - uanset frekvens! M.v.h. |
||
![]() |
||
|
Det lyder sgu godt.
Så vil jeg sælge min effektforstærker og gå igang med mit 22.1 kanals surround projekt, ud fra min receivers 11 kanaler. Eller skal jeg køre 3 højttalere på hver udgang og få 33.1 istedet..?? Hmmm, mulighederne er jo uendelige. Tak for ideen, det ska nok blive skide godt. ![]() |
||
![]() |
||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7132 |
|
Flere højttalere er desværre ikke lige med flere kanaler ;-)
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 10> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |