|
7.1 vs 6.1 |
Besvar ![]() |
Side <1 78910> |
Forfatter | ||||||||||
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||
Der står ikke i manualen at crossover kan sende indhold fra LFE sporet til de øvrige kanaler, derfor skriver jeg at Kampus (også) tager fejl på det punkt. Og det er noget af det jeg har skrevet om. At det så lykkes Kampus at skrive om noget andet, som ikke har med crossover at gører, og åbenbart få det til at se ud som om at jeg har skrevet noget som er forkert. Det er jeg da ked af at det skal ligge mig til last. På at se min punkt 1, 2 og 1+2.
|
||||||||||
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
||||||||||
![]() |
||||||||||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|||||||||
Det var et svar til Sven Palvig. Jeg fortæller om mine erfaringer uden og med sub på mine pioneer recievere. Måske virker det anderledes på din reciever. |
||||||||||
![]() |
||||||||||
Speedloader ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-November-2009 Status: Offline Point: 152 |
|||||||||
Nej nu er det jo en temmelig lang tråd efterhånden...haha. Faktum er at det er det fulde LFE spor, der vil blive afspillet i fronterne hvis man ingen sub har. Der er det fronternes delefrekvens i receiveren der bestemmer. Hvis man har en sub kan delefrekvensen stilles op til 120hz som vi jo allerede ved. Jeg er dog i tvivl om hvor meget indhold der er fra 80-120hz i LFE sporet. Det er jo selvfølgelig også film bestemt. Men jeg har indtil videre valgt at køre med 80hz da jeg synes det lyder bedst. 120hz vil jeg teste når jeg har fået kalibreret med nyt udstyr. Men hvis sporet indeholder op til 120hz må det jo nok være fordi det er meningen det skal afspilles. Det giver så bare andre problemer :-) |
||||||||||
![]() |
||||||||||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4057 |
|||||||||
Så er der mange selv mig der har misforstået med crossover. For hos mig kan så spiller mine fronte og center sammen bas som subwooferen, indtil jeg rammer de 50 Hz
|
||||||||||
![]() |
||||||||||
Speedloader ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-November-2009 Status: Offline Point: 152 |
|||||||||
Korrekt. Hvis man har en sub kan man også få lfe signalet ud til fronterne hvis man godt kan li den lyd. At man skulle kunne få lfe signalet ud til centeren har jeg dog aldrig hørt om. Dvs din lfe crossover ligger på 50hz. Det er meget lavt. Eller misforstår jeg? Kører dine fronter og center som full range og din lfe crossover på 50hz.
|
||||||||||
![]() |
||||||||||
|||||||||
Bare lige for at præcisere det. Når jeg siger lfe crossover på 50hz mener jeg at subben spiller fra dens nedre grænse op til 50hz. Når jeg siger fronternes crossover på eks. 80hz mener jeg fronterne spiller fra 80hz og opefter.
Der kommer således ikke frekvenser under 80hz ud af fronterne. |
||||||||||
![]() |
||||||||||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4057 |
|||||||||
Edit: men hvis højtalerne står på large (fullrange)hvor højt Hz kører subwoofere så i? Redigeret af T-Duck - 01-April-2015 kl. 23:59 |
||||||||||
![]() |
||||||||||
Zuppe ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-April-2007 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 375 |
|||||||||
Crossover stooper jo ikke bare lyden ved den givne Hz.
|
||||||||||
![]() |
||||||||||
|||||||||
![]() |
||||||||||
|||||||||
Dvs. At crossover, hvis højtalerne kan, sættes på 80 Hz THX anbefaling. LFE sporet bliver spillet op til de 120, hvis det er lavet sådan. Eller også bliver jeg mere forvirret Redigeret af T-Duck - 02-April-2015 kl. 09:06 |
||||||||||
![]() |
||||||||||
Zuppe ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-April-2007 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 375 |
|||||||||
Dit link virker ikke, når man trykker på det.
|
||||||||||
![]() |
||||||||||
|||||||||
Så må vi bare copy paste http://www.avsforum.com/forum/91-audio-theory-setup-chat/1150250-what-does-setting-50hz-crossover-do-lfe-channel.html
|
||||||||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 78910> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |