recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 7,1 setup højtalerplacering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket7,1 setup højtalerplacering

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4172
Direkte link til dette indlæg Emne: 7,1 setup højtalerplacering
    Sendt: 20-November-2008 kl. 15:01

Har lige fået fikset stuen op.
Men nu til 7,1 placering, det er surround back placering.
Har læst linket nedenfor. Jeg bliver i hverfald nød til at sætte dem lidt højt desværre, men skal de virkelig sidde sammen stadig. Jeg kan i min Onkyo definere om de sidder over eller under 1 meter mellem hver er det vist. Andre steder er angivet grader fra lytteposition til baghøjtalere 0-60 grader.
Samtidig kommer der nu 7,1 bd film, så de skal vel ikke sidde tæt sammen mere ??

http://recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=43162&PN=1 &TPN=2

SVP03
Til top
laurs Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Juli-2008
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2008 kl. 15:19
jeg vælger at pladsere mine 150 grader i forhold til center ht.hvilket jo giver 60 grader mellem vær ss back.tror jeg har læst det på dolbys hjemmeside
Benq w5000,stewart firehawk 92"tabtension,M&K 750/55 tripole.velodyne DD12,Primare spa 21,primare dvd 26,dvdo vp 50, samsung 1400
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2008 kl. 22:20
Jeg regner også med 60 grader mellem dem, så bliver der tæt på 60 grader mellem alle 7 højtalere.
SVP03
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2008
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2008 kl. 10:32
*dumt spørgsmål* hvordan finder i ud af det med graderne? altså når i står i situationen.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2008 kl. 11:56

Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

*dumt spørgsmål* hvordan finder i ud af det med graderne? altså når i står i situationen.

Der er mange måder, men har du ikke en lille trekant gradmåler fra skolen du kan lægge på gulvet.

SVP03
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2008 kl. 20:01

haha jo det har jeg men synes at det lød for dumt at spørge om man kunne bruge sådan en

*bonus spørgsmål* Hvor står en effekt har det på lyden? altså hvis i lige hurtig ser nede i min tekst hvordan mit anlæg står så ser det jo meget normal ud, det er måske "forkert" stillet op?

Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2008 kl. 20:41

haha jo det har jeg men synes at det lød for dumt at spørge om man kunne bruge sådan en

*bonus spørgsmål* Hvor står en effekt har det på lyden? altså hvis i lige hurtig ser nede i min tekst hvordan mit anlæg står så ser det jo meget normal ud, det er måske "forkert" stillet op?

Set ud fra billede vil jeg sige at du kunne prøve at flytte fronterne fra hinanden, altså længere væk fra tv, men det kan du måske ikke for radiatoren. Dine surround på standere skal stå vinkelret på sidevæggene og pege lige mod hinanden, måske flyttes lidt frem.
SVP03
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2008 kl. 21:01

eller du kan bruge denne her.0 og 180 grader kender man.B er sweet spot ,C er bagvæg.afstanden mellem B og C + vinklen man ønsker fra sweetspot

http://www.vvsu.dk/bertrek.htm

Redigeret af p.las - 21-November-2008 kl. 21:02
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2008 kl. 18:29
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Set ud fra billede vil jeg sige at du kunne prøve at flytte fronterne fra hinanden, altså længere væk fra tv, men det kan du måske ikke for radiatoren. Dine surround på standere skal stå vinkelret på sidevæggene og pege lige mod hinanden, måske flyttes lidt frem.

Det er ikke muligt og flytte fronterne pga. radiatoren. :)

Jeg fik og vide at det ville give nogle forvirrende lyde og stille surround højtalerne som du beskriver, men kunne være at det skulle prøves :)

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu