|
720 Kontra Full HD Projektor ? |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||
Seal
Bruger Oprettet: 07-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 121 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 30-April-2012 kl. 21:42 |
|
Hej,
Er blevet lidt tændt på ideen med projektor, havde egentligt kigget på denne, for at starte meget småt: Så kom jeg til at kigge: ( er der ikke kun 3D som den største forskel ? - har ingen behov for 3D ) Men ligesom man kigger og læser, bliver jeg igen i tvivl ift. opløsningen, skal man investere lidt mere i Mht. formål, så vil det hovedsageligt være film DVD / Blueray ( ser pt stort set kun DVD formater på BR afspiller ) Men vil da klart også gerne se lidt EM bold nu hvor det kommer :) Har ophængt mørklægning så lysindfald kan kontroleres. Nogen der har lidt input til ovenstående projektorer ? 2 Opstillingsmuligheder som min sture er indrettet pt: 1: Har en gavl væg i stuen hvor et 90" lærred fint vil kunne være, så er der ca. 4,5-5 meter fra sofaen. Projektor kan hænge i loftet evt. længere bagved, da stuen er lang på den led. 2: Lærred ned foran nuværende fladskærm, afstanden til sofa er så kun 3,5 meter - hvilket vel begrænser muligheden for lærredstørrelse - man kan vel ikke glo på en 90" lærred med 3,5 meters afstand ? Og Projektoren, hvis den skal hænge i loftet, vil ligeledes kun kunne opnå en afstand på ca. 3,2 meter - hvilken lærredstørrelse kan det så give ? Jeg har pt en 50" fladskærm, så ville jo derfor gerne have størst udbytte størrelsesmæssigt med en projektor i stuen. Jeg formoder mulighed 2, med 90" lærred ikke kan lade sig gøre, pga kort afstand ? Redigeret af Seal - 30-April-2012 kl. 21:44 |
||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg kan ikke sige noget om de specifikke modeller, men generelt i de prisklasser får du meget andet end opløsning med, når du vælger 1080P modellerne. Kontrast og farvegengivelse vil oftest også være mærkbart bedre på dem. Ikke på grund af opløsningen direkte, men de billige 1080P chips er bedre end de billige 720P chips. Så hvis du har råd, så gå efter 1080P modellerne.
Sagtens. Til Blu-Ray er det faktisk til den lille side. Til DVD og fodbold i HD er det meget passende. Voldskomprimeret fodbold på Canal 9 vil ligne noget en syg kat har kastet op, men det gør det sådan set uanset størrelse...
|
||
jimmi1311
Bruger Oprettet: 26-September-2006 Status: Offline Point: 190 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Har 108" lærrede og sidder også 3,5 meter fra. Det er lige til den gode side når der ses fodboldt, men til film er det fint. Så 100" vil være super.
|
||
KillBoxOne
Bruger Oprettet: 04-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 202 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Har 120" på 4 meter -- synes det er perfekt -
|
||
Panasonic TH-50PZ800
Epson TW3200, Hivilux TX 120" Panasonic DMP-BDT 110 Onkyo NX-NR609 DALI Concept 8 DALI Concept CT DALI Concept 2 DALI IKON SUB Harmony One |
||
Therock
Guld medlem Oprettet: 01-Juni-2011 Sted: Randers Status: Offline Point: 581 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Yes
Har 106" på 3 meters afstand.. virker fint. Kan være stort når det køre 16:9, men når der der bliver afspillet til 2,40:1 så må det næsten ikke bliver mindre
Redigeret af Therock - 01-Maj-2012 kl. 17:38 |
||
Stereo: | Dali Mentor 1 | 2 x Dali Mentor Sub | Denon 4311 | Cambridge Audio Azur 851W |
Video:| LG CX 65" | |
||
Cyberguyen
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4944 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Er jeg helt galt på den, eller er det ikke 100% No-Go at afspille en Bluray hollywood film på en 720p projektor?
Filmene er jo lavet til 1080p24 og hvordan vil man afspille dem i 720p uden at det kommer til at hakke? |
||
kaizer
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2350 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Aner det ikke, men det virker fint hos mig. Man ser i hvert fald tydeligt forskel på BD kontra DVD, selv om det kun er 720p.
|
||
opzouten
Guld medlem Oprettet: 15-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 907 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har en 720p projektor, som jeg købte for at finde ud af om projektor var det fede. Dengang synes jeg ikke man fik bedre kvalitet ved at købe en 1080p. Det var bare dyrere. Det har forhåbentlig ændret sig.
Vil stadig mene at forskellen mellem DVD og 720p er langt større end fra 720p til 1080p. Omkring afstand og lærredsstørrelse, så sidder jeg ca 3,5 meter væk fra 100" og det er ikke for stort. Specielt ikke når filmen er i 1:2.35.
|
||
Seal
Bruger Oprettet: 07-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 121 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hej Gutter,
Tak for jeres svar, det overasker mig jo positivt at 3,5 meter ikke er for tæt på til 90" eller endda mere som nogle af jer har på samme afstand :) Lige et tillægsspørgsmål, til afstand på 3,5 meter - kan en projektor som sidder i loftet vinkles / tiltes så den kan skyde ned på lærredet 3,5 meter derfra, eller er man nødtil at have disse 70 CM lange ophæng ( som jeg jo ikke syntes pynter gevaldigt ) og montere projekter derpå ? Og 16:9 er Widescreenformat som jeg forstår, men hvad er 1:2.35 eller 2,40:1, er det "gammeldags" tv format ? |
||
kaizer
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2350 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Umiddelbart er det en dårlig idé at vinkle projektoren. Billedet vil få skæve sider som kan afhjælpes vha. keystone, men det skulle ikke gøre noget godt for billedet. Det er dog ikke sikkert du vil have behov for at tilte projektoren. Det kommer lidt an på hvilket offset projektoren har. En anden løsning kunne være en projektor der har lens shift.
|
||
dr gonzo
Guld medlem Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1316 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Du er da godt nok helt på bar bund, i forhold til den invetering du er ved at foretage, men alle skal jo starte et sted: http://en.wikipedia.org/wiki/Aspect_ratio_%28image%29 |
||
xcardman
Guld medlem Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
nej du er ikke forkert på, dog kan man godt se en BD film i 720p, hvis den kan modtage 1080p24 som et eksempel på min gamle pan px80 tv men gå helt klart efter en full HD, det er dem som der er udviklet mest på |
||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |