|
7-leder kabel til 3 enheder ??? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Tobster ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Januar-2009 Sted: 9600 Aars Status: Offline Point: 362 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 05-Marts-2012 kl. 22:38 |
Jeg skal have ført ca 8-9 mtr ledning i en aftagelig plastic fodliste og har en del kabler (højttalere, HDMI, antenne mv), og derfor er der jo ikke voldsom meget plads (skal i teorien bruge 8 kabler).
Så jeg tænkte på om jeg kan/må føre 3 enheder i samme kabel (7-leder)? Der er tale om disse: * Wii-sensorbar (2-leder) - her er tale om strøm til det infrade lys som er i sensorbaren. * Diodelys bag TV (2-leder) - har 7 led-lister til at sidde bag på TV'et. * IR-forlænger (3-leder) - her er det selve modtagerøjet, som skal føres over til TV'et Det kunne vel være dette kabel? Er ikke el-kyndig, så det kan godt jeg spørger lidt dumt og imod reglerne ;-)
Redigeret af Tobster - 05-Marts-2012 kl. 22:42 |
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kablet skal mindst være isoleret til højst forekomme spænding. Den er ikke særlig høj i de signaler du ønsker at overføre så en 3x2x0,6 PT kabel (telefonledning) på ca 5mm vil kunne klare opgaven.
BS |
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
mja hvor stor effekt tage dine LED lister og ved hvilken spænding?
BS |
|
![]() |
|
Tobster ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Januar-2009 Sted: 9600 Aars Status: Offline Point: 362 |
Hmmm... det ved jeg ikke helt. Hvor ser jeg det?
Der sidder 12 SMD-dioder på hver skinne. Strømforsyningen dertil oplyser følgende: IN: 100-240V 50/60Hz 0,2A OUT: 12V 0,5A
|
|
![]() |
|
0,5A = ingen problem.
Hent det hos den lokale trikker. Det ligger oftest på lager og du kan købe de 8 m og 48 cm du har brug for :-) BS |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
Dette kabel fylder betydeligt mere end de 3 kabler du beskriver. Klaus |
|
![]() |
|
Bschmidt - Takker
![]() Redigeret af Tobster - 05-Marts-2012 kl. 23:12 |
|
![]() |
|
Lad dig ikke prakke et netværkskabel på! Det er kun godt til..... Ja netværk og holder ikke til lodning/skrueterminaler. Bare et godt råd da flere (læs mange) elektrikere fejlagtigt tror det kan bruges til "det hele"
BS |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
Jeg har selv IR forlænger og WII bar ledninger til at hænge. De er altså meget tynde de ledninger og det kan ikke betale sig at skifte dem. Klaus |
|
![]() |
|
Hvorfor kan det ikke betale sig? Det er jeg jo nødt til når de ikke er lange nok.
|
|
![]() |
|
Meier ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 195 |
Jeg har forlænget min wii-bar f.eks http://www.konsol-chips.dk/shop/wii-sensor-bar-633p.html Hilsen Thomas
|
|
![]() |
|
Det skrev du jo ikke noget om før nu..... Klaus |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |