|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
forzajuve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Juni-2007 Sted: Jyllinge Status: Offline Point: 6500 |
![]() Sendt: 23-November-2007 kl. 18:29 |
|
Hejsa Har lige siddet og rodet lidt med trådløst netværk, og fik langt om længe sat det op. Jeg skulle fikse det for min papfar og han havde sådan en løsning her http://www.proshop.dk/showproduct.aspx?prodid=98532 altså to ting fra Belkin og det duede også fint. Begge dele var 802.11G. Nu overvejer jeg også at få trådløst internet - jeg er kunde hos fullrate - og vil i den forbindelse høre om i synes man skal investere i en 802.11 G eller om man skal op i 802.11N synes bare prisen bliver ret pebret - og hvis den nuværende kan klare op til 54 MB og den anden kan klare 300 MB så behøver man vel ikke det nye - endnu - Har i nogle erfaringer med det nye system |
||
![]() |
||
abacus ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 12-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 491 |
![]() |
|
En lille rettelse, det er henholdsvis 54 Mbits og 300 Mbits, altså skal du dividere med 8 for at få MB-hastigheden. og så er det lidt overdrevent, forbindelsen kommer aldrig helt op på de angivne hastigheder. Skulle selv skifte router, og jeg fandt frem til Asus wl500w, den har også 2 usbporte til ftp og lignende. En af mine venner (der fik installeret n-wireles kort i labtoppen) kommer forbi til jul, og så må vi jo se om det virker sammen :-) Asu-sen er en smule bøvlet at få sat op, men det gik. Niels Redigeret af abacus - 23-November-2007 kl. 22:03 |
||
![]() |
||
hyldig87 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 473 |
![]() |
|
Jeps som abacus sagde så er den teoretiske hastighed 54 Mbits for G-standarten og 300 Mbits for N-standarten.
Den reelle hastighed vil dog i mange tilfælde være noget nær 1/5 af den teoretiske. lidt hurtig hovedregning gir så 54/(8*5)= 1.35 Megabyte / sek. for G-standarten 300/(8*5)= 7.5 Megabyte / sek for N-standarten jeg har dog set flere eksempler på at N-standarten har endu lavere hastighed end 1/5 af den teoretiske hastighed. Redigeret af hyldig87 - 24-November-2007 kl. 01:38 |
||
![]() |
||
teleplus ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 364 |
![]() |
|
![]() Jeg ved ikke hvordan i kom op på de max 1.35MB/sec - men hos mig er det mellem 2.3 og 2.5 MB/sec - via 3COM Access Point, til 3COM router til MSS2 Nas server. |
||
![]() |
||
hyldig87 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 473 |
![]() |
|
Jeg tillader lieg at quote mig selv for at svare på det teleplus
"Den reelle hastighed vil dog i mange tilfælde være noget nær 1/5 af den teoretiske." Det vil sige at dit tilfælde ikke nødvendigvis behøver at falde inden for den kategori :) Jeg har bare oplevet det mange gange, især på lidt billigere udstyr. |
||
![]() |
||
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
|
afstand har meget at sige også.. 54G kan overføre 54 mbit, men i praktisk brug er det lavere, og hastigheden kommer både an på udstyret og hvor langt det skal række og gennem hvilke forhold(vægge og lign). personligt har jeg prøvet og sidde med en 54G router og et 54G netkort af samme producent, med 6 meter og 2 vægge imellem, og kunne højest få en meget lav forbindelse, og meget tit var der ingen forbindelse, så det er ikke altid den bedste løsning. jeg har ikke prøvet N løsningen så kan ikke sige noget om det er bedre, men hastigheden må da være forøget noget i forhold til 54G.. |
||
![]() |
||
abacus ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 12-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 491 |
![]() |
|
Kører en mss2 over trådløst net? Niels Redigeret af abacus - 24-November-2007 kl. 06:25 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Når du sætter den til en trødlås router, ja. Men nej det er ikke indbygget i dem. Redigeret af hyldig87 - 24-November-2007 kl. 06:50 |
||
![]() |
||
teleplus ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 364 |
![]() |
|
MSS2 kører via indbygget gigabit netkort - er forbundet til min 3COM router. Router (i stueetagen) er forbundet via kabel til min 3COM Access Point på 1. sal. På den måde er min dækning, stort set, 100% på alle 150 kvm
![]() Den bedste resultat jeg har opnået med 54G er med en Linksys router og Intel Wireless netkort i IBM T43 - der kom jeg oppe på næsten 3.3 MB/sec. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Her er en test taget tidligt om morgenen, hvor der er mindat travlt rundt om. Intel wireles 2200bg i bærbar og Asus wl500w pre n router. Niels Redigeret af abacus - 26-November-2007 kl. 23:22 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |