recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 802.11N , hvornår??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket802.11N , hvornår??

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
coijn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-Februar-2007
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: 802.11N , hvornår??
    Sendt: 01-December-2007 kl. 17:58

Vi skal flytte til Århus, Trøjborg hvor der er fiber i lejligheden. 10/10mbit

Det hele skal køre trådløs, det er nemlig ikke mulig at trække ledninger, er jeg godt træt af...  nettet skal bruget til en stationer-PC en Bærbar og et mediacenter.  Jeg downloader del og vil gerne kunne udnytte fiberen mest...

men hvornår bliver denne standart færdig 802.11N, ville meget gerne købe en router nu, kan ikke vendte flere måneder...

har kigget på D-Link Xtreme N Gigabit Router DIR-655

Tom

 

 

Til top
DonTlaloc Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Februar-2007
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2007 kl. 19:22
Oprindeligt skrevet af coijn coijn skrev:

men hvornår bliver denne standart færdig 802.11N

Jeg vil tro det bliver hen over sommeren 2008 før den endelige standard bliver vedtaget.

Oprindeligt skrevet af coijn coijn skrev:


ville meget gerne købe en router nu, kan ikke vendte flere måneder...

Så køb en nu, du kan jo bare skifte den ud om et år hvis det skulle vise sig at være nødvendigt. Hvis du vil være sikker på at den du køber nu bliver 802.11n kompatibel så tror jeg de eneste der lover det er Asus med WL-500W og WL-100W

Oprindeligt skrevet af coijn coijn skrev:

har kigget på D-Link Xtreme N Gigabit Router DIR-655



Fremragende router, jeg har sådan en i øjeblikket, den kan godt anbefales, men D-Link lover ikke noget
Til top
Gelardi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-November-2005
Sted: Aarhus, Denmark
Status: Offline
Point: 574
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2008 kl. 15:40
Oprindeligt skrevet af DonTlaloc DonTlaloc skrev:

Oprindeligt skrevet af coijn coijn skrev:

men hvornår bliver denne standart færdig 802.11N

Jeg vil tro det bliver hen over sommeren 2008 før den endelige standard bliver vedtaget.

Oprindeligt skrevet af coijn coijn skrev:


ville meget gerne købe en router nu, kan ikke vendte flere måneder...

Så køb en nu, du kan jo bare skifte den ud om et år hvis det skulle vise sig at være nødvendigt. Hvis du vil være sikker på at den du køber nu bliver 802.11n kompatibel så tror jeg de eneste der lover det er Asus med WL-500W og WL-100W

Oprindeligt skrevet af coijn coijn skrev:

har kigget på D-Link Xtreme N Gigabit Router DIR-655



Fremragende router, jeg har sådan en i øjeblikket, den kan godt anbefales, men D-Link lover ikke noget


men D-Link Xtreme N Gigabit Router DIR-655 er jo IEEE 802.11n kompatibel ...iflg. spec.
Til top
llr dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 29-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 102
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2008 kl. 16:04
Så vidt jeg kan læse af specifikationerne står der jo netop 802.11n (draft), hvilket jo stadigt antyder at køre med den foreløbige standard.
Til top
Gelardi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-November-2005
Sted: Aarhus, Denmark
Status: Offline
Point: 574
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2008 kl. 18:23
hm, dvs. den er ikke 100 % "n"kompatilbel?

Redigeret af Gelardi - 28-Januar-2008 kl. 18:23
Til top
Zagadka Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2008 kl. 18:30
Der findes ingen enhederne på markedet der understøtter 802.11n, da standarden ikke er færdig. Der er ingen garanti for at enheder der understøtter de nuværende udkast til 802.11n standarden vil virke med den endelige version.

Til juni i år kan håbe på at de bliver færdige med 802.11y som på nogle punkter er en mere interessant standard end 802.11n. 802.11n specificerer hastigheder der er højere end 802.11y, men 802.11y har højere gennemsnitlig hastighed end 802.11g (hurtigste standard i dag), større rækkevidde og bruger 3,7 GHz båndet i stedet for 2,4 GHz båndet.

802.11n skal vi vente til sommeren 2009 før vi får den endelige version af.
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2008 kl. 23:38
Vent lige lidt!

Dir-655 er draft 2.0 certified - det betyder at den er meget tæt på at opfylde standarden (som ikke er lagt 100% fast endnu!).

Dette skulle vist være muligt med en firmware-opdatering når standarden endelig ligger fast - så køb du bare en dir-655, det gør jeg nemlig selv
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2008 kl. 23:43
Oprindeligt skrevet af coijn coijn skrev:

Vi skal flytte til Århus, Trøjborg hvor der er fiber i lejligheden. 10/10mbit


Med den forbindelse kan du overhovedet ikke udnytte den kommende standard! min 100/100 kan sagtens udnyttes 100% med en 108 mbps router a la dgl-4300, som også er fra d-link.

Så medmindre du regner med at i får fiber, og at hastigheden ryger op omkring de 250 mbps, så får du ikke udnyttet den nye standard, og dermed dir-655.
Til top
abacus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2008 kl. 20:32

Har selv 2 stk pre-n en Belkin og en Asus.

Ved egentlig ikke hvorfor jeg købte den førete (Belkin) men den 2. (Asuswl500w), var fordi de garanterede opdatering til slut-n.

Hvad gavn har vi egentlig af de høje hastigheder på det trådløse netværk? støder i andre på web-sites der leverer en downloadhastighed der kræver mere end en router med b/g?

Sidst jeg testede min kones bærbare med g-forbindelse på http://bredbaandsmaaleren.it-borger.dk/, fik jeg omkring 13,5 Mbits up/down, og det er da vildt meget mere end de steder man normalt downloader fra?

Niels

Til top
Zagadka Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2008 kl. 20:55
Oprindeligt skrevet af abacus abacus skrev:

Har selv 2 stk pre-n en Belkin og en Asus.

Ved egentlig ikke hvorfor jeg købte den førete (Belkin) men den 2. (Asuswl500w), var fordi de garanterede opdatering til slut-n.

Hvad gavn har vi egentlig af de høje hastigheder på det trådløse netværk? støder i andre på web-sites der leverer en downloadhastighed der kræver mere end en router med b/g?

Sidst jeg testede min kones bærbare med g-forbindelse på http://bredbaandsmaaleren.it-borger.dk/, fik jeg omkring 13,5 Mbits up/down, og det er da vildt meget mere end de steder man normalt downloader fra?

Niels



Man har ingen gevinst ved enten draft udgaver af 802.11n eller den endelige version hvis man ikke har enten en internetforbindelse der kan udnytte hastigheden eller streamer fra en hjemmeserver til en hjemmeklient over det trådløse netværk.

En garanti om at kunne opdatere til den endelige version af 802.11n er ikke mere værd end det stykke papir den er skrevet på. Producenterne af udstyr ved ikke mere om hvordan den endelige version kommer til at se ud end alle andre, og det er muligt der kommer ændringer som en firmware opdatering ikke kan klare.
Til top
abacus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2008 kl. 21:15

Nu taler vi om 2 forskellige ting, jeg mener, at man ikke støder på web-sites med meget over 2 Mbit downloads, så når jeg kan forbinde til en hastighedstest med 13,5 Mbit med 802.11g kan jeg ikke rigtig se, hvad 802.11n gavner mig på nettet, som var udgangspunktet.
Forbindelsen til et mediacenter med 13,5 Mbit skulle da også være nok?tog test hr til aften

Med hensyn til garantien fra Asus, galdt den til enten en software-opdatering eller udskiftning af hardware.

http://event.asus.com/2006/wireless/pren/

og her er en test over kabel

Niels



Redigeret af abacus - 29-Januar-2008 kl. 22:48
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu