recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 8500GT eller 8600GT eller 2600XT
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket8500GT eller 8600GT eller 2600XT

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2007 kl. 03:39
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Det lyder lidt som at du oplever nogen af de driverkompatibilitetsproblemer der er med Cyberlink dekoderen, såvidt jeg husker var det den du brugte i DVB viewer? Har du mulighed for at skifte til et andet filter i DVB Viewer ? er det de mpeg2 baserede kanaler der driller eller H264 kanalen ? hvis det er de mpeg2 baserede, så har ATI i de nyeste drivere et hardware accelereret mpeg2 filter der kan vælges, måske det var værd at prøve dette istedetfor cyberlinks ? Det virker perfect sammen med eks. Mediaplayer classic på min PC.

C+ er H.264 formatet. Og den er helt gal.
De andre er mpeg. Jeg kan sagtens vælge andre filtre i Dvbviewer, og har også prøvet ATI´s, men synes ikke det ændre noget.
Jeg har brugt de medfølgende drivere. Der er sandsynligvis kommet nye. Såvidt jeg husker, så sprøjter ATi drivere ud ligesom Nvidia.

Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Mht. tilpasning af desktoppen til skærmen, så er der en overscan reguleringsfunktion indbygget i Catalyst controlcenter.

Okay, den må jeg lige kigge lidt nærmere på senere. (Skal lige have lidt søvn ). Det vigtigeste er dog, at jeg stadigvæk kan tvinge den i 50hz, for det er det eneste som er til at holde ud at se på her, med det tv jeg har

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2007 kl. 03:45
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

#Kandersen

Undskyld, men det er vist lidt uden for det aktuelle emne, men jag kan ikke lade være med at spørge hvordan du får Canal+ HD ind. Jeg har TT budget S2-3200 (med CAM og betalt abonnement) og DVBViewer, men ingen HD kanaler kommer ind ved scanning

Jeg har sådan set ikke gjort noget specielt for det, blot tilføjet 143000 og 156000mhz til ini filen, da disse manglede, og vupti, så finder dvbviewer også den, (samt en helveds masse andre kanaler. Jeg mener dog at dvbviewer fandt C+ HD uden denne ændring.

Jeg bruger FloppyDTV, så jeg ved ikke om det kan have noget at sige. Det burde det ikke.

Hvis du har en selector, så kan du se om du overhovdet har den med i listen af kanaler, (er det en Sagem 60, så kan du ikke se billedet, men du kan høre lyden. Er det en HD Selector, så kan du også se billedet). Er den ikke i kanallisten, så tror jeg slet ikke den bliver sendt ud til dig.

En sidste mulighed er, at jeg har den store C+ pakke. Dvs. alle 6 kanaler (7 med HD kanalen). Måske det er derfor.

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2007 kl. 08:42

#Mcenterfreak

Prøv evt. at bruge TransEdit fra DVBviewer, findes i deres member area. Det kan ajourføre en transponderliste.

3592.ini filen dækker 1 West.

Jeg går ud fra du forsøger at modtage C+ HD via satellit, når du anvender TT S3200.

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-November-2005
Point: 720
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2007 kl. 09:51

Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Undskyld, men det er vist lidt uden for det aktuelle emne, men jag kan ikke lade være med at spørge hvordan du får Canal+ HD ind. Jeg har TT budget S2-3200 (med CAM og betalt abonnement) og DVBViewer, men ingen HD kanaler kommer ind ved scanning
Det er nok din transponderfil der ikke er up to date. Du kan evt. hente den, jeg har redigeret. Testet med HDTV frekvenserne på en TT budget S2-3200. Kan hentes her http://www.digitalt.tv/3590.ini

Skal ind i DVBViewer/Transponders mappen. Så burde den finde 11421 og 11434, når du har valgt Thor 2,3 & Intelsat 10-02 i transponder listen.

Redigeret af digitalt.tv - 26-August-2007 kl. 09:52
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2007 kl. 10:43

#digitalt.tv

Tak for det, men jeg kan sgu  ikke få det til at fungere.

Har i forvejen en 3590.ini. Den har jeg renamet til 3590old.ini. Så har jeg lagt 3590.ini ind. Går til Chanel Scan, men der er ingen Thor 2,3 & Intelsat 10-02. Det er som om DVBViewer slet ikke kikker i transponder folderen

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2007 kl. 13:23

Nu håber jeg ikke du laver sammen fejl som mig med dvbviewer og Vista.

I Vista ligger dvbviewer slet ikke under /programmer/dvbviewer.. Eller dvs. jo det gør den, men det er ikke der den kører fra.
Det tog mig lige en dags tid før jeg fandt ud af dette, hvor jeg også sad og rettede i en ini fil, og det ændrede bare intet. Selv da jeg havde fjernet 99% af frekvenserne, så fandt den stadigvæk de fjernede. Der gik det op for mig, at noget måtte være helt galt

Du kan åbne folderen som Dvbviewer bruger inde fra selve Dvbviewer. Mener det var oppe i menupunktet help eller noget i den stil.

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2007 kl. 15:49

#Kandersen

Det var lige det jeg gjorde

Fik nu en masse nye kanaler, herunder HD

Men  den vil ikke vise nogen af dem

Prøvede at slette alle kanaler, og lave en ny kanalsøgning, men nu kommer der kun ca. 30 kanaler og ingen HD.

Jeg tror jeg reinstallerer skidtet i morgen

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2007 kl. 16:29

Det er sgu mystisk..

Altså udover at Vista/Dvbviewer fik taget rø*** på mig mht. placeringen af filer og programmet, så har jeg aldrig nogensinde haft problemer med kanalscanninger.
Men jeg kan forstå du bruger satelit. Jeg kører på kabeltv, så måske det er noget nemmere med den. Jeg skal ihvertfald ikke bekymre mig om ret meget, udover at finde de rigtige frekvenser (hvilket kan være en opgave i sig selv, da TDC ikke er skide behjælpelig med det).
Hver gang jeg har slettet alle kanaler og startet på ny, så har den fundet alle kanaler igen (af dem der er sat i ini filen altså, og når jeg ikke har rodet i den forkerte fil ). På den led synes jeg faktisk at DVbviewer er enormt nemt og stabilt.

Så det er et meget mystisk problem du har. Men du må nok allierer dig med en der også bruger statelit. Jeg har kun kigget på det ganske kort (uden en modtager) og synes det så ret svært ud.

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu