|
9.1 vs 7.1 |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
Tsunde ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 597 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-Februar-2017 kl. 17:27 |
|
Jeg har en lille hjemmebio på ca. 2,5 meter x 5 meter monteret med 5 x M&K K5 og 2 x K4 højttalere. Jeg har valgt at bruge de 2 "ekstra" kanaler til baghøjttalere, men går nu lidt og drømmer om at opgradere min forstærker til en 9.1 model og så få "front high" med (ville så købe 2 K5 mere). Vil det give noget hørbart/mærkbart, eller er rummet for lille til at det giver mening? Jeg ved det er et svært spørgsmål at svare på, men jeres erfaring med front high er også meget velkommen :)
|
||
Stue: Viasat, Samsung65-7505, Sony Str 1040, Focal Dome 5.1 - Biograf: MK 7.1 system K5 & K4, Pioneer VSX-920, Optoma HD25e, Projecta ProCinema 16:9 høj-kontrast dug 104"
|
||
![]() |
||
JakobSkaarup ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 14-Juli-2011 Status: Offline Point: 989 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hvorfor ikke købe noget med ATMOS? Istedet for at gå efter noget upscaling til 9.1
|
||
![]() |
||
Tsunde ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 597 |
|
9.1 kan vel stadig være Atmos, ligesom 5.1 kan være HD master audio (som er det bedste min nuværende kan klare).
|
||
Stue: Viasat, Samsung65-7505, Sony Str 1040, Focal Dome 5.1 - Biograf: MK 7.1 system K5 & K4, Pioneer VSX-920, Optoma HD25e, Projecta ProCinema 16:9 høj-kontrast dug 104"
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Nah, det hedder noget med 7.1.2 eller 7.2.4 |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
Måske fordi det bare er billigere at udbytte det den nuværende receiver kan... ![]() M.v.h. |
||
![]() |
||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
|
Læs lige første indlæg igen, Henrik ;) "men går nu lidt og drømmer om at opgradere min forstærker til en 9.1 model" |
||
![]() |
||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
|
Jeg ville nu også glemme alt om front high og så gå Atmos i stedet. Tror det vil give dig en del mere :)
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
Tjah, så er der ikke så meget at rafle om - atmos receiver!
M.v.h. |
||
![]() |
||
Ole_M ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Juli-2014 Sted: Danmark Status: Offline Point: 416 |
|
Atmos tilføjer forbavsende lidt. De gange jeg har hørt det, har jeg været utrolig skuffet.
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
|
Jeg syntes Atmos tilføjer vanvittig meget.
det er meget tydeligt at høre forskellene, hvis man A/B tester henholdsvis Dolby true HD og Atmos lydsporet. Jeg vil helt klart også en anbefale en Dolby Atmos opsætning, fremfor en 9.1.! |
||
![]() |
||
Troelsfilm ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Juli-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 399 |
|
Jeg er også helt klart overbevist af atmos!
Efter at have testet lidt frem og tilbage, så bruger jeg upmixeren på alt! Så ja, vælg helt klart en atmos-løsning. Mvh Troels |
||
JBL Synthesis 7.2.4 Atmos / DTS:X setup - 130" At scope lærred
|
||
![]() |
||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7124 |
|
Du skylder dig selv en fornuftig demo. Atmos skal ikke være fra soundbar. Men fra rigtigt setup Her er det en super oplevelse, Filmen skal selvfølgelig være i atmos ![]() |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |