|
9.1 vs 7.1 |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
soren_b ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 501 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg er lige selv gået fra 7.1 til 5.1.4 og det giver et sidsygt løft. Jeg vil uden tvivl vælge Atmos.
Jeg upmixeren også alt og det giver et rigtigt godt lydbillede
![]() |
||
![]() |
||
Vejrup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-August-2011 Sted: København Status: Offline Point: 687 |
|
Helt klart gå efter en Atmos løsning frem for 9.1 upscaling...
Atmos tilføre en masse til lydbilledet... dem der mener det modsatte har simpelthen ikke hørt et ordentligt setup.!
|
||
![]() |
||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
|
jeg hader DSU opmixning. Syntes at det giver alt for meget ambience. Men Atmos delen kan jeg godt lide.
Jeg ville klart vælge Atmos ( det vil helt klart være et krav ) hvis jeg skulle ha en ny receiver. |
||
![]() |
||
Ole_M ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Juli-2014 Sted: Danmark Status: Offline Point: 416 |
|
Det er muligt. Men indtil da så forholder jeg mig til det jeg har hørt. Én gang har jeg har fået fornemmelsen af hvad det kan.....men blown away.....argh
![]() |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
Øh!? Hvis du alligevel skal skifte/købe receiver, er det da ikke dyrere med 7.1.2, end at lave 9.1....
M.v.h. |
||
![]() |
||
Tsunde ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 597 |
|
Det er så mig der har rodet rundt i begreberne, jeg troede Atmos brugte front High, og når jeg talte om 9.1, var det alene antallet af kanaler receiveren kunne forstærke eller hvordan man siger det.
Men bliver lidt svært med et sæt højttaleren i loftet da der kun er ca 2.10 højt i rummet. Vil prøve at se hvor flexibel placeringen er, kan de evt. sættes i loftet langs væggen, som jo så bare er meget tæt på surround højttalerne. Det er ikke nemt, men tak for de mange svar :) |
||
Stue: Viasat, Samsung65-7505, Sony Str 1040, Focal Dome 5.1 - Biograf: MK 7.1 system K5 & K4, Pioneer VSX-920, Optoma HD25e, Projecta ProCinema 16:9 høj-kontrast dug 104"
|
||
![]() |
||
Boffer24 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 885 |
|
Jeg har 2.15 til loft og for mig fungerer det fint. Jeg kører 7.1.4.
|
||
![]() |
||
Tsunde ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 597 |
|
Hvilken højttalere har du så i loftet?
|
||
Stue: Viasat, Samsung65-7505, Sony Str 1040, Focal Dome 5.1 - Biograf: MK 7.1 system K5 & K4, Pioneer VSX-920, Optoma HD25e, Projecta ProCinema 16:9 høj-kontrast dug 104"
|
||
![]() |
||
osbech ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 889 |
|
ATMOS/DTS:X er det største der er sket inden for lydsiden siden Nicam Stereo :D
Jeg har 5.1.2 i stue bioen, og det spiller MAX, hvis jeg havde pladsen i stuen så skulle det være 7.2.4
|
||
![]() |
||
Boffer24 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 885 |
|
Jbl LS80 |
||
![]() |
||
Troelsfilm ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Juli-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 399 |
|
![]() |
||
JBL Synthesis 7.2.4 Atmos / DTS:X setup - 130" At scope lærred
|
||
![]() |
||
|
Du har en højttaler til 12.000,- og som vejer 36 kg siddende i loftet, nice :)
|
||
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |