recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 90" projektorlærred (16:9)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

90" projektorlærred (16:9)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
henriksimonsen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-Januar-2008
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henriksimonsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 90" projektorlærred (16:9)
    Sendt: 14-Marts-2012 kl. 21:10
Smile Hej er der nogen der vil anbefale et lærred i 90" til min stue.

Har en Benq W1000 projektor med et par år på bagen og den kører i snit 5 timer om dagen, dvs. også når der er temmelig meget dagslys.

Jeg har ikke nogen erfaringer med lærreder og vil bede om eksempler på hvad jeg bør kaste penge efter, hvis nogen ellers kan og gider hjælpe Smile
Til top
Stereolab Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Januar-2012
Point: 797
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2012 kl. 22:06
Det kommer an på budgettet. De bedste løsninger hvis du har problemer med at mørkelægge er:

Screen Innovations Black Diamond
Stewart Filmscreen Firehawk eller lign.
Eller måske noget fra DNP.

Det bedste valg afhænger af hvor lyset kommer fra og hvor projektoren sidder i forhold til lærredet.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henriksimonsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2012 kl. 10:13
Jeg bor i en lejlighed hvor stuen er rektangulær. Projektor og lærred hænger på tværs i den ende der er længst fra rækken af vinduer. Der kommer kun lys fra den ende. Der er sol på vinduerne fra middagstid og så resten af dagen. Jeg har naturligvis mørklægningsrullegardiner, men det bliver ikke 100 % mørkt, og det er heller ikke nødvendigt. 

Lærredet må meget gerne fungere godt om dagen, altså når der er lidt lys der slipper ind. Da projektoren er det eneste der kan vise et billede i vores hjem, er vi heller ikke interesserede i at rulle ned hele dagen. 

Jeg har ikke lyst til at bruge +10.000 på et lærred :) 

Så du anbefaler et sort lærrede? 

Redigeret af henriksimonsen - 17-Marts-2012 kl. 10:34
Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 694
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cgmand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 17:01
http://www.hifiklubben.dk/produkter/fladskarm/projektorlarred/lissau_california-_larred_92.htm

Det her er nok det billigeste rullelærred jeg ville smide mine penge efter..

Det er godt nok kun gain 1.0, men har selv meget dårlige erfaringer med ekstra gain.. Ellers skal det være et Stewart lærred, men så koster det altså kassen.

Så ovemstående lærred + evt et 32" til et par tusinde kr, til TV om dagen :)
LG G2 65, ATV, HomePod stereo
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henriksimonsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 19:02
Tak for input :)

Tager ind og kigger i hifiklubben en af dagene. Skal have et fastramme, hvis det skal være forøvrigt :)

Du kan tro at jeg ikke skal have hverken 32" eller 60", synes i forvejen at de her 88" som det er nu er lidt småt i det (havde 128" i min gamle lejlighed, og savner klart størrelsen nogle gange) :) Sidder selvfølgelig også tættere på nu, men det er nu alligevel ikke det samme..
Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Juni-2008
Point: 694
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cgmand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 20:04
Haha.. Kender det godt, det kan aldrig blive for stort.. :) Men har selv et gammelt 32" til lige at zappe lidt på, se nyheder osv.. Eller bare som støj i baggrunden Smile

Hmm ved ikke lige hvor jeg fik det med rullelærred fra..?!? Men det bliver jo kunne billigere at finde et godt fasrrammelærred. Købte faktisk selv et 104" Kingpin fastrammelærred for 1 års tid siden (inden jeg SKULLE bruge et rullelærred) og det var faktisk super godt. Mat hvid uden glimmer, hotspotting osv og til lige under 3000, lækker stoframme og det hele. Men ved ikke det er deres standard eller jeg bare var heldig.

Købte så efterfølgende et Hivilux tabtension og det er det værste køb jeg nogensinde har gjort. Det har ikke noget med et lærred at gøre, nærmere en motoriseret voksdug.. glimter, hotspotter, støj i billedet, farverne ligner l... osv.. Så det er en NO GO

Der er tit nogle billig fastramme lærred til salg på den blå.. Men ellers ville jeg selv kigge på Lissau's
LG G2 65, ATV, HomePod stereo
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2012 kl. 10:53
jeg har et 92" stewart firehawk tab tension jeg skal i med, hvis det har interesse. evt med auto link - køre selv ned , når du tænder projektoren.
Til top
kfcofir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2006
Sted: Holbæk
Point: 635
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kfcofir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2012 kl. 11:21
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

jeg har et 92" stewart firehawk tab tension jeg skal i med, hvis det har interesse. evt med auto link - køre selv ned , når du tænder projektoren.

Heyho.. hvor er du i pris for det ca. Wink
En masse HiFi ( Bip biiiip) jeg ikke har tid til at sætte mig ind i :O(
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2012 kl. 12:31
inkl autolink ca 5500-6000,-

selve masking(det sorte) er ikke 100 procent jævnt - det er dog kun helt ude på kanten, og ikke i nærheden af selve dugen. Tjek evt min tråd - der skulle ligge nogle billeder. det har ingen betydning overhovedet
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2012 kl. 13:02

fandt lige et billede af mit gamle setup
Til top
Stereolab Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Januar-2012
Point: 797
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2012 kl. 14:53

selve masking(det sorte) er ikke 100 procent jævnt - det er dog kun helt ude på kanten, og ikke i nærheden af selve dugen. Tjek evt min tråd - der skulle ligge nogle billeder. det har ingen betydning overhovedet

Er det en G3?
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2012 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af Stereolab Stereolab skrev:

Er det en G3?

pas - jeg købte den som demo for ca 4 år siden. i ambient lys funger den fantastisk.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu