recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 96’’ on a budget
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket96’’ on a budget

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
henrik-t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1553
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2008 kl. 21:56

z5500...

Skal men da lige huske på det er mandens første sr anlæg, da jeg fik mit z5500 var jeg overeskede over det tryk og volume det kunne præstere, men seføli er de andre løsninger Meget bedre, som av resiver og 5.1 Onkyo-yammaha/quad lite-Kef-b&w..Osv

ellers super nice lavet for små penge, og bare rolig du skal nok vokse fra de z5500, i den nærmeste fremtid :P

Redigeret af henrik-t - 07-December-2008 kl. 21:56
+100HD Film
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Point: 1760
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2008 kl. 09:13

Det sgu dejligt at se en der er glad for sit udstyr og ikke har kastet guld efter det :-)

Det ser rigtig fornuftigt ud. Fed lille hule at have når man skal se film på det store lærred

Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2006
Point: 1759
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2008 kl. 22:43

Syntes også det er rigtigt fornuftigt ud.

Sådan et logitech koster jo kun omkring 2k. Man skal da op på et betydeligt større beløb (min. x3-4 stykker)hvis man skal have noget der er bedre i form af en reciever og 5 løse højttalere+sub.

Og så fylder det sikkert også meget mere, der er jo ikke for meget plads omkring lærredet i forvejen, så jeg syntes da at det er et fint kompromis.

Ning
Til top
zirio Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 11-Juni-2007
Point: 878
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2008 kl. 11:56

Med forholdvis få midler, har du formået at lave en rigtig fornuftigt bio.

Jeg dog ked af, at har skråvægge, det ødelægger en del af lyden på grund af reflektionerne. Centeren stående helt ned i bunden, ja der dør også en del. Men selve Logitech-sættet er noget af det bedste jeg har, til prisen. Hørte det hos min fætter i forgårs, og jeg blev virkelig overrasket over hvor godt det lød.

Men i stedet for at købe nye højtalere, og måske går på kompromis fordi du skal have mange på en gang, så ville jeg da anbefale dig at købe en Receiver. Det er sikkert mange der vil være uenige, men jeg synes det er bedst med et godt grundlag, så kan du udbygge din højtalere derefter.

/Zirio
CineZirio
Elac, Veldyne, Onkyo, Playstation 3, Panasonic, Custom Cables, Nordost, Supra

Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2008 kl. 09:26

Jeg ville egentligt gøre det samme. Jeg syntes receiveren er hjertet i sådan et opsæt og ville slet ikke vide hvad jeg skulle gøre uden min Onkyo.

Når man først har den og fået alle fordelene ved at få samlet kabling mm. så udbygger/skifter man med højtalerne i det tempo man ønsker.

Iøvrigt en rigtig dejlig bif du har fået bygget.. Kan specielt godt lide kæresten blev sat i sving.. Kan du give nogle tips til hvordan man sætter hende igang med at spartle og den slags?

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
emperor Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-Januar-2008
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2008 kl. 20:49
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Iøvrigt en rigtig dejlig bif du har fået bygget.. Kan specielt godt lide kæresten blev sat i sving.. Kan du give nogle tips til hvordan man sætter hende igang med at spartle og den slags?

Hehe... Ja, det er sgu egentlig et rigtigt godt spørgsmål. Kan faktisk ikke selv huske, hvad jeg sagde... Måske er det fordi hun, da billedet blev taget, troede,  der skulle være noget andet en hjemmebif? Faktum er i hvert fald, at jeg i weekenden er blevet sat til at lave børneværelse - alene...
Sanyo Z5
Logitech Z5500
PS3
Panasonic TH-42PV60EH

Hjemmebio: 96" on a budget
Til top
NoNameDesigndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juni-2008
Point: 625
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2008 kl. 22:18

Davs

Det ser da ikke ringe ud hvis man tænker på du har forsøgt samtidig ikke at bare lade det koste kassen .. det er der jo heller ingen grund til, hvis man kan blive tilfreds med noget der er meget billigere

zirio og Hedberg, jeg skal lige høre, det I foreslår emperor, er det at han beholder højtalerne, men køber en receiver ? så skal der vel samtidig også købes en anden sub, da den fra Z5500 jo ikke kan bruges sammen med .. ?? jeg skal selv over til at have et rigtigt anlæg i stedet for mit Z5500, og det ville da fremskynde processen en smule, hvis man kunne gøre det lidt hen af vejen.. ?? eller jeg ville da hurtige kunne se/høre det, i stedet for at jeg først skal gå og spare sammen til det hele på en gang så går der sikkert et halvt års tid eller mere

Mvh

Stephen
Til top
A_Nielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2008
Point: 754
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2008 kl. 10:51
Oprindeligt skrevet af NoNameDesigndk NoNameDesigndk skrev:

Davs

Det ser da ikke ringe ud hvis man tænker på du har forsøgt samtidig ikke at bare lade det koste kassen .. det er der jo heller ingen grund til, hvis man kan blive tilfreds med noget der er meget billigere

zirio og Hedberg, jeg skal lige høre, det I foreslår emperor, er det at han beholder højtalerne, men køber en receiver ? så skal der vel samtidig også købes en anden sub, da den fra Z5500 jo ikke kan bruges sammen med .. ?? jeg skal selv over til at have et rigtigt anlæg i stedet for mit Z5500, og det ville da fremskynde processen en smule, hvis man kunne gøre det lidt hen af vejen.. ?? eller jeg ville da hurtige kunne se/høre det, i stedet for at jeg først skal gå og spare sammen til det hele på en gang så går der sikkert et halvt års tid eller mere

Hvis du købet anlægget hen ad vejen, ender du i sidste ende med et meget bedre anlæg
Til top
NoNameDesigndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juni-2008
Point: 625
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2008 kl. 14:02
ja det har du nok ret i, men højtalerne til Z5500, er de gode nok til at man ville kunne holde det ud .. ?
Mvh

Stephen
Til top
ikeaboy Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 12-Juni-2008
Point: 321
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2008 kl. 00:22
Det er nu et fornemt biorum i har fået banket op der.

Lyden, ja den kunne nok nemt forbedres , men hvad der springer mig i øjnene ligeså meget er de hvide vægge. Jeg havde nu valgt at male dem mørkegrå eller en anden mørk farve.
Jeg har selv prøvet at have et lærred til at hænge tæt op af en hvid væg, hvilket resulteret i et gevaldigt refleks genspejling fra lærred til væggen og tilbage igen på lærred. Det var slet ikke til at holde ud og jeg blev flytte lærred over på en anden væg hvor der var bedre plads, da konen ikke var frisk på at male vores stue sort
Til top
henrik-t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-August-2007
Point: 1553
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2008 kl. 01:10
Oprindeligt skrevet af ikeaboy ikeaboy skrev:

Lyden, ja den kunne nok nemt forbedres , men hvad der springer mig i øjnene ligeså meget er de hvide vægge. Jeg havde nu valgt at male dem mørkegrå eller en anden mørk farve.
Jeg har selv prøvet at have et lærred til at hænge tæt op af en hvid væg, hvilket resulteret i et gevaldigt refleks genspejling fra lærred til væggen og tilbage igen på lærred. Det var slet ikke til at holde ud og jeg blev flytte lærred over på en anden væg hvor der var bedre plads, da konen ikke var frisk på at male vores stue sort

Ja du har helt ret, nu det er et dedikeret rum, så mal da en mørkere fave... helt sikkert, vil osse give en mere bio stemning både før (ser mere bioagitigt ud for gæsterne osse.)og imens filmen køre vil i få mere ud af projectoren....
+100HD Film
Til top
emperor Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-Januar-2008
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2009 kl. 18:44
Oprindeligt skrevet af henrik-t henrik-t skrev:

Oprindeligt skrevet af ikeaboy ikeaboy skrev:

Ja du har helt ret, nu det er et dedikeret rum, så mal da en mørkere fave... helt sikkert, vil osse give en mere bio stemning både før (ser mere bioagitigt ud for gæsterne osse.)og imens filmen køre vil i få mere ud af projectoren....

I har naturligvis begge fuldstændig ret, men I glemmer én meget vigtig ting:

Jeg bor ikke alene
Sanyo Z5
Logitech Z5500
PS3
Panasonic TH-42PV60EH

Hjemmebio: 96" on a budget
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu