recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 9els1’s 7.1 hjemmebio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket9els1’s 7.1 hjemmebio

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2009 kl. 21:17
Oprindeligt skrevet af shaman shaman skrev:

Oprindeligt skrevet af 9els1 9els1 skrev:

Er billedet virkerlig så meget bedre efter en kalibrering ? Folk måber over billedet når de kommer forbi i dag, hvor det ikke er kalibreret .

Folk vil sikkert måbe mindre, men hvis du ellers reagerer som andre der har været forløbet igennem, vil du selv gå helt i ekstase over visheden om at billedet nu er korrekt.

Det manglede da også bare, nu man har betalt næsten 3k for'ed, og folk ikke længere er imponerede 

På analogt signal kan ekstra skarphed godt give mening, men ellers kan det ikke retfærdiggøres på nogen måder. Der er så mange flere detaljer i billedet efter kalibrering, og folk synes det ser virkelig godt ud.

Det er en kendsgerning. Jeg har ikke betalt 3000 for det, men det er helt sikkert en ting man skal prøve. Det gør et super tv eminent, men hvis man har et skrammel af et tv, så giver det sig selv at man ikke skal forvente mirakler. Det giver jo heller ikke mening at tune en fiat punto 1.0 - potentialet er ikke ret stort.

Når først du har set en blu ray med et kalibreret display, så skal du nok ændre mening.
Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 702
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2009 kl. 22:49

Og her er jeg så ikke helt enig, uden at have den store erfaring.

Da Otto kalibrerede min projektor (med min forrige^2 BD afspiller) gav han udtryk for at der ikke var så vildt meget at komme efter, eller rettere at det var forholdsvis let at nå et godt resultat.

Udstyr der ikke er "spitzen klasse" har måske forholdsvis mere udbytte af en kalibrering, da forskellen imellem start værdier og slut værdier er større.

Forholdet imellem udgift til kalibrering og indkøb bliver bare for stort.

Det udstyr I har fortjener det bedste!

Giv den nu gas - jeres set-up (og I) fortjener egentligt bare det bedste.

Egentligt tror jeg godt kalibrering kan tåle en "no cure- no pay" løsning - hvem leverer det!

Mvh FNørd. Musical Fidelity Kw250s. Lexicon RV5, Monitor Audio GS 60, LCR, FX. M&K VX1250SF. Sim2 Domino D80. DVDO Edge. Quality Sceen matte white 100", Yousee, Oppo BD-105.
Til top
betho Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juli-2008
Point: 318
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2009 kl. 22:56
Oprindeligt skrevet af FNørd FNørd skrev:

Egentligt tror jeg godt kalibrering kan tåle en "no cure- no pay" løsning - hvem leverer det!

Jeg har før set Otto tage den udfording op.  Og så må man være ret sikker i sin sag.

Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2006
Point: 702
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2009 kl. 22:59
Thought so
Til top
9els1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Oktober-2004
Sted: Odder, Danmark
Point: 389
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 22:37
Så er projektoren solgt; fik stort set ikke brugt den siden jeg fik Pioneer fjernsynet
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu