Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
skovsborg
Bruger
Oprettet: 11-December-2007
Status: Offline
Point: 121
|
Sendt: 13-Januar-2009 kl. 16:11 |
Er det rigigt at at KEF 3005SE kun forbindes med Biwire?
Det er jeg nemlig ikke helt klar over om Sony´s Str 2400ES kan 
|
 |
Shiva
Guld medlem
Oprettet: 27-Maj-2008
Sted: Denmark
Point: 803
|
Sendt: 14-Januar-2009 kl. 10:57 |
Jeg har hørt mange sæt, inden jeg valgte dette, bl.a. Focal, Bose, Pioneer, men der var ingen af dem, der kunne røre KEF'erne IMO. De kan næsten ikke få effekt nok og sub'en er fantastisk til film. Kan kun sige, at alle de roser og priser de har vundet er helt fortjent. Til en pris under 10K tror jeg ikke det fås bedre.
Tag det med et gran salt. Jeg er jo ikke helt objektiv mere 
|
Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
|
 |
Shiva
Guld medlem
|
Sendt: 14-Januar-2009 kl. 10:59 |
skovsborg skrev:
Er det rigigt at at KEF 3005SE kun forbindes med Biwire?
Det er jeg nemlig ikke helt klar over om Sony´s Str 2400ES kan 
|
Mine er i hvert fald ikke forbundet med bi-wire, så det tror jeg er en skrøne.
|
Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
|
 |
Shiva
Guld medlem
|
Sendt: 14-Januar-2009 kl. 12:26 |
skovsborg skrev:
Hej Shiva
Nice setup!
Har selv et Sony 46"X3500 og overvejer kraftig KEF 3005SE sammen med min Sony STR 2400 (sony nørd )
Følger der vægbeslag med eller har du købt dem ekstra?
Har også spurgt i surround forum, men der var ikke meget hjælp at hente 
|
Foden fungerer også som vægbeslag. Det er utroligt solidt lavet.
|
|
 |
Jasper
Bruger
Oprettet: 02-Juni-2006
Point: 155
|
Sendt: 24-Marts-2009 kl. 12:33 |
Det er da lige sådan et sæt jeg skal have mig!
Jeg synes jeg så at man kunne få dem wireless - er det noget der er værd at gå efter - og hvad er det lige der er trådløst ?
Havde ellers tænkt på et sæt B&W MT-10/20/30
Hvor kan man få dem billigst, jeg vil helst undgå el fantasten :-) Du skriver du har handlet i tyskland, er der meget at hente, for jeg har lige en bro der skal betales hvis det er jeg skal helt derned :-)
Overvejde at købe en NAD VISIO Five forstærker til dette sæt ... ja/nej/hvorfor ?
|
Shiva
Guld medlem
|
Sendt: 24-Marts-2009 kl. 15:43 |
Jasper skrev:
Det er da lige sådan et sæt jeg skal have mig!
Jeg synes jeg så at man kunne få dem wireless - er det noget der er værd at gå efter - og hvad er det lige der er trådløst ?
Hvor kan man få dem billigst, jeg vil helst undgå el fantasten :-) Du skriver du har handlet i tyskland, er der meget at hente, for jeg har lige en bro der skal betales hvis det er jeg skal helt derned :-)
|
Jeg købte her:
http://www.csmusiksysteme.de/de/home/restposten/subwoofer_sa telliten_systeme_restposten/index.htm?sid=4ad99c1456af47ffcf a5a7702d17a59a
1000 EURO + forsendelse (ca. 30 EURO) er ganske enkelt et fantomtilbud på et sæt i denne klasse. Jeg købte ved samme lejlighed 2 standere til baghøjtalerne med, som sparede mig omkring 40% på prisen ift. andre steder jeg havde søgt. Desuden fantastisk service og vejledning af deres kundeservice.
Der står, at det er udstillingsmodeller, men CSM garanterer, at der hverken er slid eller ridser på sættet. Mit sæt blev leveret i original og ubrudt emballage, så det har helt sikkert aldrig været brugt. Jeg har også set andre brugere herinde, der har handlet samme sæt og har samme oplevelse som jeg havde. Jeg var faktisk også en tur hos Elfanten og havde nok købt dansk, hvis der da ikke lige var en prisforskel på 7500 kr!!!! Ja, de ville på daværende tidspunkt have 15K for sættet. Jeg mener dog, at det er faldet lidt i mellemtiden.
Mht. wireless, så har jeg ingen praktisk erfaring med det, men er blevet frarådet det på det kraftigste pga. tab af lyd...bl.a. af nogle af Recorderes alvidende eksperter Mit råd er derfor at købe noget god strikke, smide det på dem og så har du den bedste hjemmebiograf i sin klasse. Held og lykke.
|
|
 |
Jasper
Bruger
|
Sendt: 26-Marts-2009 kl. 09:45 |
Hej
Den side du henviser mig til og den pris du nævner er da til/på KEF 3005 (ikke SE) eller er det mig der er helt gal på den ?
SE modellen koster vist 1497 € og ikke 1000 €
Er det ikke SE modellen du har købt ?
|
Shiva
Guld medlem
|
Sendt: 26-Marts-2009 kl. 10:19 |
Jasper skrev:
Hej
Den side du henviser mig til og den pris du nævner er da til/på KEF 3005 (ikke SE) eller er det mig der er helt gal på den ?
SE modellen koster vist 1497 € og ikke 1000 €
Er det ikke SE modellen du har købt ?
|
Korrekt set. Det glemte jeg lige at fortælle. Jeg bad deres kundeservice om en "Aussteller" af SE-versionen og fik den leveret....til samme pris. Høj klasse af CSM 
|
|
 |
RuneH
Guld medlem
Oprettet: 06-Februar-2008
Point: 1760
|
Sendt: 26-Marts-2009 kl. 10:55 |
Det ser godt ud ja. Stille og roligt :)
|
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
|
 |
Jasper
Bruger
|
Sendt: 26-Marts-2009 kl. 16:34 |
Hold da op det var da et godt scoop så - hvis du har fået SE modellen til 7500 kr.
Det er da et forsøg værd :-)
|
Jasper
Bruger
|
Sendt: 03-April-2009 kl. 16:01 |
Hvis du kan skaffe dem til mig for samme pris så er jeg da villig til at betale lidt fremskaffelsesgebyr :-)
|
Shiva
Guld medlem
|
Sendt: 06-April-2009 kl. 23:03 |
Har du da kontaktet dem? Jeg gjorde det, at jeg sendte en mail til deres kundeservice og spurgte, om det var muligt at få tilsendt SE-versionen. Det bekræftede de og så fangede bordet jo
|
|
 |