Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
|
Sendt: 14-April-2011 kl. 22:14 |
har prøvet med USB og det kører lige så fint den er lige så god på blu-ray siden dvd og SD halter den efter men synes den gør et fint arbejde og viser et godt billede
nu ved jeg ikke hvad det er for nogen filer du prøver har prøvet med mkv HD filer og de kører også fint
mit test rip var fra en orginal blu-ray skrive langt på min nas direkte med anydvd den kan nemlig afspille direkte fra mappen som hedder BDMV alså den mappe filmen ligger i så fungere det helt som var det en helt almindelig blu-ray afspiller
Redigeret af xcardman - 14-April-2011 kl. 22:16
|
 |
jj79
Guld medlem
Oprettet: 21-August-2010
Sted: Vejen
Point: 539
|
Sendt: 14-April-2011 kl. 22:29 |
[QUOTE=xcardman] har prøvet med USB og det kører lige så fint
den er lige så god på blu-ray siden dvd og SD halter den efter men synes den gør et fint arbejde og viser et godt billede
nu ved jeg ikke hvad det er for nogen filer du prøver har prøvet med mkv HD filer og de kører også fint
mit test rip var fra en orginal blu-ray skrive langt på min nas direkte med anydvd den kan nemlig afspille direkte fra mappen som hedder BDMV alså den mappe filmen ligger i så fungere det helt som var det en helt almindelig blu-ray afspiller [QUOTE]
Det lyder altså lidt mystisk i mine ører - der kan vel ikke være en fejl i usb formidlingen, eller hvad sådan noget hedder, når den virker fint med alt andet? har prøvet begge indgange... Det er begge mkv filer jeg har afprøvet - vil også prøve en version med truehd imorgen, og prøve at rippe en film også se om det virker den vej...
Æv - huskede jo så lige at der ikke var bd-drev i min computer, så ingen rip desværre 
Redigeret af jj79 - 14-April-2011 kl. 22:47
|
 |
jj79
Guld medlem
|
Sendt: 15-April-2011 kl. 08:32 |
Nu har jeg så prøvet at afspille en film med Truehd, filmen kører fint, men også kun en 10gb film, og kan se i audio at den afspiller lydsporet, men får kun pcm lyd ud på forstærkeren
Kan det mon tænkes at den fucker op i hd lydformaterne - og de skal have den retur pga den fejl?
Den virker jo fint på alle andre punkter...
Redigeret af jj79 - 15-April-2011 kl. 08:33
|
 |
zeryus
Guld medlem
Oprettet: 18-September-2006
Sted: StorKBH
Point: 555
|
Sendt: 15-April-2011 kl. 11:22 |
Jeg gætter på det er et hdmi-handshake problem med din receiver. Har du mulighed for at teste det med en anden receiver?
|
 |
jj79
Guld medlem
|
Sendt: 15-April-2011 kl. 11:37 |
zeryus skrev:
Jeg gætter på det er et hdmi-handshake problem med din receiver. Har du mulighed for at teste det med en anden receiver?
|
Ikke umiddelbart nej - men eftersom alle andre lydformater som DD og DTS fint kører over i receiver, havner min mistanke på mini'en...
Har prøvet at smide samme hdmikabel over i min Bluray og den afspiller fint både DTS-MA & TRUEHD på receiver...
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 15-April-2011 kl. 11:42 |
hvis billedet ikke kommer og går med jævne mellem rum når man starter mini op så tror jeg heller ikke på hdmi-handshake men du skulle prøve og sætte den direkte til dit tv for at se om den også hakker i billedet
men har dog stadig en mistanke til dine filer
|
 |
mbm1
Guld medlem
Oprettet: 15-Januar-2005
Point: 2047
|
Sendt: 15-April-2011 kl. 12:40 |
Hvor skiftede du WD TVén ud til fordel for denne ?
|
 |
jj79
Guld medlem
|
Sendt: 15-April-2011 kl. 13:24 |
xcardman skrev:
hvis billedet ikke kommer og går med jævne mellem rum
når man starter mini op så tror jeg heller ikke på hdmi-handshake men du skulle prøve og sætte den direkte til dit tv for at se om den også hakker i billedet
men har dog stadig en mistanke til dine filer |
Det er hermed prøvet - og den hakker stadig i billede og lyd, så det var der ingen ændring på
Men den er jo netop købt til at skulle kunne klare de store mkv-filer med hd lyd, så det irreterer mig mega  for det er jo dem jeg vil bruge på den...
|
 |
jj79
Guld medlem
|
Sendt: 15-April-2011 kl. 13:25 |
mbm1 skrev:
Hvor skiftede du WD TVén ud til fordel for denne ? |
Det var faktisk kun for at få hd lyden med, men det hjælper jo så ikke så meget når den ikke vil det samme som mig
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 15-April-2011 kl. 15:24 |
mbm1 skrev:
Hvor skiftede du WD TVén ud til fordel for denne ? |
jeg skifede på grund af DTS HD lyd samt tekster på TS filer optaget via pc en del tv programmer fra canal digital, samt tv og DR HD de sender tekster særskilt så kun fantec og ay ryan og et mindre kendt mærke kan vise dem
er stadig mere tilfreds med denne end popcorn c200
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 15-April-2011 kl. 15:27 |
ja så forstå jeg det faktisk ikke fik min i mandags og har prøvet en masse forskellige filer den har ikke brokket sig på et tidspunkt har nemlig også nogle større mkv filer, men de kører også fint
|
 |
jj79
Guld medlem
|
Sendt: 15-April-2011 kl. 15:41 |
Er kommet frem til den konklusion at der må være fejl et eller andet sted i mini'en så har bestilt en ombytning v reedcoon - også vil jeg håbe på at den næste vil kunne afspille uden bøvl(når den engang dukker op), ellers må jeg over i en Dune smart, men er ikke så glad for deres pris
Du skal ihvertfald ha mange tak for hjælpen 
|
 |