|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Bülow_88 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 30-August-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 2 |
![]() Sendt: 30-August-2010 kl. 16:00 |
Jeg har den sidste tid gået og leget med tanken om at kunne streame
video og musik filer fra min computer og ind til soveværelset. Jeg har i
den forbindelse lagt et ca. budget og er gennem en smule research
kommet frem til følgende to produkter der kan bære løsningen:
WDTV Live: Har et lækkert interface, samt mulighed for at gå på youtube. Det er to plusser for mig men kan samtidig ikke gøre op med mig selv om det er en smule overflødigt. Samtidigt synes jeg der har været en del brok omkring dens evne til at håndtere undertekster, hvad enten det er "eksterne" eller de er inklusiv i containeren. Sigma chippen er efter hvad jeg har forstået "the way to go" når det kommer til mediastreamere. Er dette korrekt? A/C Ryan PlayOn! HD Mini: Det der er plusser ved WDTV Live er tilgengæld minusser eller "mangler" ved denne. Der er ingen mulighed for Youtube og interfacet er super grimt. Tilgengæld er der support for YAMJ hvilket kompenserer en smule for det grimme interface. Denne afspiller får generelt meget ros på diverse fora, og skulle efter sigende afspille alt hvad man kaster efter den. Noget der trækker denne afspiller ned er at den vidst ikke har nogen intern hukommelse, hvilket også skulle være grunden til at den ikke kan gå på Youtube. Derfor søger jeg nogle pros / cons fra folk der er i besiddelse af disse bokse. Hvad er jeres erfaringer og argumenter for og imod netop disse streamere? :) MVH Michael |
|
![]() |
|
tvkartoffel ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
![]() |
Hej.
Jeg har en WD tv live. Den kan rigtig nok gå på youtube, men der er ikke særligt godt implementeret. Det er super besværligt at søge efter indhold med on screen tastaturet. Hvis du leder efter musik videoer vil du ofte opleve at udbyderen begrænser adgangen til at se videoerne på et TV. De kan så kun ses på PC. Personligt er jeg holdt op med at bruge youtube funktionen da det efter min mening ikke fungerer tilfredsstillende. tvkartoffel |
|
![]() |
|
jayjay666 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 07-April-2010 Status: Offline Point: 20 |
![]() |
Jeg står lidt i samme dilemma, og synes største pro/con er prisen
AC Ryan koster 625,- +pp WDTV koster 749,- +pp Men for mig er interface ikke så vigtigt, skal bare problemfrit kunne afspille MKV og DTS lyd, samt have undertekster og helst med kinesisk understøttelse af dem. |
|
![]() |
|
Eeyore ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 362 |
![]() |
Jeg har haft dem begge. WDTV er en fin afspiller hvis du kan få den til at se dine netværks shares. Nu virker det, nu virker det ikke, nu virker det, nu virker det ikke, nu virker det, nu virker det ikke....osv. Bedst som man ser film, så stopper den og siger at den ikke kan finde sharen, som den egentligt er ved at afspille fra. Det var ikke til at leve med og defor røg den retur.
Så nu har jeg en POHD mini. Den virker super og interfacet har også fået en lille opdatering i de senere firmwares. Desværre er den nyeste firmware med HD lyd understøttelse, et kæmpe skridt tilbage på stort set alle andre områder. Den bygger på en ny SDK (version 3) fra Realtek, så alt den udvikling der har været på funktionerne i de ældre firmwares, skal først til at laves igen, men det kommer.
Alt i alt syntes jeg at POHD mini er det bedste valg, da der simpelthen er for mange problemer med WDTV. Hvis du ikke har brug for HD lyd, så installer den nyeste firmware lavet på den gamle SDK, den virker super. Hvis du skal afspille high bitrate Bluray rips, kan den måske have problemer med at gøre det over netværk. Det er dog blevet betydeligt bedre på den nyeste firmware, så det kommer på et eller andet tidspunkt.
|
|
![]() |
|
Bülow_88 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 30-August-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 2 |
![]() |
Jamen jeg kommer primært til at streame ISO, AVI og MKV filer og det skal gøres over netværket fra min windows 7 baserede computer. Hvis WDTV live virkelig er så ustabil på netværksområdet, så er der jo selvsagt ikke ret meget at overveje mellem de to.
Hvilke medier kræver især HD lyd understøttelse? Og hvis jeg senere vælger at tilslutte min eksterne harddisk boksen gennem USB kan jeg så tilgå den fra min computer? Tak for svarene :-) |
|
![]() |
|
M-P-A ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 387 |
![]() |
Der er også blevet rettet på mange ting i WDTV's firmware, ( http://www.wdc.com/wdproducts/updates/?family=wdfwdtv_live ) og især netværksdelen har fået en makeover, jeg har aldrig problemer med at få forbindelse via network shares. Ang subs til WDTV'en har jeg ikke haft problemer endnu, bruger både .srt og interne subs som bliver vist fint i flot font. Alligevel har jeg selv valgt at købe en PCH-A200 til stuen, (WD'en røg i sovekammeret), da man har mulighed for at rode lidt mere i opsætningen og gøre WAF faktoren lidt størrere med YAMJ.
Redigeret af M-P-A - 31-August-2010 kl. 08:57 |
|
![]() |
|
schroder ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 28-Oktober-2008 Status: Offline Point: 27 |
![]() |
Jeg har haft min WDTV Live i over et år uden på noget tidspunkt at opleve at den taber forbindelsen til mine shares. Med til historien hører, at min NAS kører Samba på Linux (ikke noget win crap i mit hus), så måske problemet ligger hos Vista/7 og ikke så meget hos WDTV'en???
Vedr. interface, så fungerer det fint i WDTV'en (hurtigt og nemt at gå til - selv mine unger kan bruge det). Har dog forsøgt at pensionere WDTV'en til en stille tilværelse i soveværelset og i stedet introducere en hacked Apple TV (da jeg ønsker bedre understøttelse for cover arts, beskrivelser af film, m.v. og XBMC her gør et fornuftigt job). Har dog indtil videre ikke lykkes med dette projekt, da WDTV'en bare "funker" uden problemer, hvilket ikke helt er tilfældet for min hacked ATV...suk... |
|
![]() |
|
MortenSJ ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 216 |
![]() |
Jeg har også haft en WD TV Live i godt 8 måneder nu, og jeg har heller aldrig oplevet at den har tabt forbindelse til mine shares. Jeg køre også med NAS, så det er nok nærmere Windows der er problemet. Jeg har ikke prøvet Ryan afspilleren, men synes WD TV Live fungere perfekt. Jeg har aldrig haft problemer med den.
|
|
![]() |
|
Pongman ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 259 |
![]() |
Har heller ikke haft problemer med min WDTV og netværk (WDTV->Linksys router->Linux NAS). Undertekster virker også fremragende, har aldrig haft problemer.
Det eneste problem jeg kan se er at den ikke viser menuer når man afspiller en DVD .iso det gør dog ikke mig noget. Men kunne forestille det ville irritere nogen.
Der er mulighed for at installere custom-firmware så måske dette kunne rette op på det.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |