recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - A Gecko Home Cinema Experience + jeres oplevelser!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

A Gecko Home Cinema Experience + jeres oplevelser!

Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2013 kl. 18:42
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Rummet.

Rummet er lang vigtigere end et eller andet fancy udstyr.

Er det nu det? Dvs jeg har et perfekt rum akustisk set, og smækker et billigt Philips 5.1 ind,og har så perfekt lyd?

Det er ikke til at sige, men du kan smække nok så fint udtsyr ind i et rum med dårlig akustisk, det kan rette op på LIDT af unoderne, men det kan ikke redde lyden.

Så rummet er LIGE SÅ VIGTIG som udstyret... IKKE VIGTIGST
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2013 kl. 18:53
Kampus -> Jeg mener ikke at det er definitivt, det kommer så meget an på både rummet og udstyret. 
Det handler om, at man også skal være opmærksom på rummet!
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2013 kl. 18:57
Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Kampus -> Jeg mener ikke at det er definitivt, det kommer så meget an på både rummet og udstyret. 
Det handler om, at man også skal være opmærksom på rummet!

Jamen VI er enige
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2013 kl. 19:04

Rummet.

Er det nu det? Dvs jeg har et perfekt rum akustisk set, og smækker et billigt Philips 5.1 ind,og har så perfekt lyd?

Det er ikke til at sige, men du kan smække nok så fint udtsyr ind i et rum med dårlig akustisk, det kan rette op på LIDT af unoderne, men det kan ikke redde lyden.

JA, rummet er mere vigtigt en udstyret cirka 55% til rummet og 45% til anlægget (groft sat op).

Redigeret af Hans j - 21-September-2013 kl. 19:27
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2013 kl. 19:35

Rummet.

JA, rummet er mere vigtigt en udstyret cirka 55% til rummet og 45% til anlægget (groft sat op).

Dokumentation?
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2013 kl. 19:59

[

Dokumentation?

Det er min opfattelse, nøjagtig som du har din opofattelse af tingene.

Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-September-2013
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2013 kl. 11:02
Med Dirac rumkorrektion eller Lyngdorf's RoomPerfect, vil jeg så mene det forhold ændrer sig voldsomt. Nok nærmere 80% udstyret og 20% rummet. Jeg har et ubehandlet rum med masser af hårde overflader, alligevel er mit setup noget af det bedste jeg har hørt, efter jeg fik Dirac.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4468
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2013 kl. 11:06
Prøv så at forestille dig hvor godt det kunne lyde hvis dit rum var godt og du derefter brugte dirac.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2013 kl. 11:17
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Med Dirac rumkorrektion eller Lyngdorf's RoomPerfect, vil jeg så mene det forhold ændrer sig voldsomt. Nok nærmere 80% udstyret og 20% rummet. Jeg har et ubehandlet rum med masser af hårde overflader, alligevel er mit setup noget af det bedste jeg har hørt, efter jeg fik Dirac.
Den kan jeg såmænd godt følge, selvom jeg typisk benytter Audyssey Pro. Det lyder ganske glimendeSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2013 kl. 11:31
Det jeg mener er jo så, at gevinsten ved rumkorrektion bliver mindre og mindre jo bedre rummet er. Da der er mindre og "hente".
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2013 kl. 11:40
Ja - det undre også mig at man ikke bruger gymnastisksale til kommercielle biografer. Man EQer sig bare ud af efterklang - ekko- og lign. Sarkasme er brugt
Sjovt nok er det almindelig kendt blandt akustikkere og verdens førende eksperter...eks Floyd toole , at man ikke kan korrigere for rummets dårligdomme over ca 500-800hz.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2013 kl. 11:46
Jeg har så også bedre akustik end i en gymnastik sal trods alt :-D
Det med ikke og korrigere over 800 hz, tror jeg hører til dengang i stenalderen hvor rumkorektions systemerne ikke var særlig højopløste, og der ikke var særlig meget processor kraft til rådighed, eller hvis man kun havde parametrisk EQ til rådighed, dette er nemlig håbløst i de højere toner.
Dirac lyder klart bedst hvis det får lov og arbejde over hele frekvensområdet.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu