|
A Gecko Home Cinema Experience + jeres oplevelser! |
Besvar ![]() |
Side <1234 7> |
Forfatter | |||||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
Så rummet er LIGE SÅ VIGTIG som udstyret... IKKE VIGTIGST |
|||||
![]() |
|||||
Kenzo85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2943 |
||||
Kampus -> Jeg mener ikke at det er definitivt, det kommer så meget an på både rummet og udstyret.
Det handler om, at man også skal være opmærksom på rummet!
|
|||||
![]() |
|||||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
||||
Jamen VI er enige |
|||||
![]() |
|||||
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
||||
JA, rummet er mere vigtigt en udstyret cirka 55% til rummet og 45% til anlægget (groft sat op). Redigeret af Hans j - 21-September-2013 kl. 19:27 |
|||||
![]() |
|||||
||||
Dokumentation? |
|||||
![]() |
|||||
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
||||
Det er min opfattelse, nøjagtig som du har din opofattelse af tingene. |
|||||
![]() |
|||||
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
||||
Med Dirac rumkorrektion eller Lyngdorf's RoomPerfect, vil jeg så mene det forhold ændrer sig voldsomt. Nok nærmere 80% udstyret og 20% rummet. Jeg har et ubehandlet rum med masser af hårde overflader, alligevel er mit setup noget af det bedste jeg har hørt, efter jeg fik Dirac.
|
|||||
![]() |
|||||
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4468 |
||||
Prøv så at forestille dig hvor godt det kunne lyde hvis dit rum var godt og du derefter brugte dirac.
|
|||||
![]() |
|||||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
||||
Den kan jeg såmænd godt følge, selvom jeg typisk benytter Audyssey Pro. Det lyder ganske glimende
![]() |
|||||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|||||
![]() |
|||||
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
||||
Det jeg mener er jo så, at gevinsten ved rumkorrektion bliver mindre og mindre jo bedre rummet er. Da der er mindre og "hente".
|
|||||
![]() |
|||||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
||||
Ja - det undre også mig at man ikke bruger gymnastisksale til kommercielle biografer. Man EQer sig bare ud af efterklang - ekko- og lign. Sarkasme er brugt
Sjovt nok er det almindelig kendt blandt akustikkere og verdens førende eksperter...eks Floyd toole , at man ikke kan korrigere for rummets dårligdomme over ca 500-800hz. |
|||||
![]() |
|||||
||||
Jeg har så også bedre akustik end i en gymnastik sal trods alt :-D
Det med ikke og korrigere over 800 hz, tror jeg hører til dengang i stenalderen hvor rumkorektions systemerne ikke var særlig højopløste, og der ikke var særlig meget processor kraft til rådighed, eller hvis man kun havde parametrisk EQ til rådighed, dette er nemlig håbløst i de højere toner. Dirac lyder klart bedst hvis det får lov og arbejde over hele frekvensområdet. |
|||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |