recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - A Gecko Home Cinema Experience + jeres oplevelser!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

A Gecko Home Cinema Experience + jeres oplevelser!

Besvar Besvar Side  <1 4567>
Forfatter
Besked
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2013 kl. 21:12
Oprindeligt skrevet af Chaospling Chaospling skrev:

Ja det kunne godt nok være lækkert at høre S-højttalerne i et surround-system! Jeg må lige se på de LS subs, for indtil videre er det ikke deres subwoofere, som har fanget min opmærksomhed.

Damn, fik du virkelig hørt LS Concert højttalerne!? Ifølge din artikel om besøget hos Gecko fik jeg indtrykket af, at du kun fik hørt S-højttalerne. Gad godt at sammenligne dem med B&W 800D og de største fra Zingali, selvom SL højttalere selvfølgelig har fordelen med RoomPerfect.

Jeg kan desuden ikke komme mig over, hvor flabet det vil være at have det alter af en CD-afspiller stående.
Ja i mine bio tråd har jeg skrevet omkring mit første møde med SL, det var under ISE messen i 2012. 

Dét der er specielt med deres Subs, er at hvis du mangler mere attack i lyden supplerer du med flere subs i stedet for at skifte dine satellitter ud. 
Peter fortalte at deres mindste satelitter (S15) var gearet til at spille sammen med op til 6 LS Subwoofere før man burde skifte dem ud med f.eks. model m.

Jeg har via the Gecko Home Cinema Experience oplevet Model m og S-15. Men under ISE messen har jeg oplevet LS Concert, LS Center, LS LR som surrounds og LS Surrounds som surrond backs. 

Derudover har jeg oplevet Model D i 2012, hvor de kørte med et 7.8 S15 system og et Model ved siden af.

Jeg vil sige at SL er ekstremt skalerbart. F.eks. opfatter jeg lyden på et 5.2 S15 / LS subs system som værende på højde med et B&W 800D system & B&W DB1 subs med Classé processor blot til ca. 2/3 del af prisen og meget slankere design. 

Jeg har generelt kun positive ting at sige om deres systemer.Smile
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Chaospling Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Juli-2007
Point: 553
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2013 kl. 23:18
Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Derudover har jeg oplevet Model D i 2012, hvor de kørte med et 7.8 S15 system og et Model ved siden af.

Skal lige forstå dig rigtigt.

Dvs. 2 styk Model D som front, 5 styk S15 og 8(otte!?) LS Subs!? Og Model hvad?

Hvorfor egentlig ikke S-210 subs sammen med Model D og S15? LS sub'en er da beregnet til in-wall ligesom LS-højttalerne ik'?

Det er forresten interessant med de LS-højttalere, som du også skriver: på mange billeder af LS-højttalerne er der flere subs end højttalere... Må jeg lige læse på, før det giver mening for mig.
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2013 kl. 12:12

Skal lige forstå dig rigtigt.

Dvs. 2 styk Model D som front, 5 styk S15 og 8(otte!?) LS Subs!? Og Model hvad?

Hvorfor egentlig ikke S-210 subs sammen med Model D og S15? LS sub'en er da beregnet til in-wall ligesom LS-højttalerne ik'?

Det er forresten interessant med de LS-højttalere, som du også skriver: på mange billeder af LS-højttalerne er der flere subs end højttalere... Må jeg lige læse på, før det giver mening for mig.

Hehe, ja det var lidt dårligt formuleret.

Det var 2 systemer, et stereo system med Model D og et Surround system med 7 S15'ere og 8 LS subs.
Det er sådan, som jeg forsøgte at skrive:

Deres systemer kan skaleres og kombineres i alle serierne alt efter det formål du vil have opfyldt. Dette er på grund af alle serier har samme klang forskellen ligger i hvor mange SPL, hvilken fylde i lydbilledet de giver og deres design.

Dvs. du kan f.eks. starte ud med nogle S-210 subs og senere tilføje eller udskifte dem, for at få et større punch. Der er 128 kanaler at gøre godt med. i et stereo system bliver der benyttet 4 kanaler - altså en til hver enhed (2 stk satelitter + 2 subs), derfra forsætter regnestykket.

LS subs er inwall, men også deres best bang for the buck woofer (du får mest for pengene) fordellen med disse er at de kan stackes og det er meget normalt at kunderne i f.eks. England benytter sig af 4 stk til deres systemer. De har masser overskud i sig selv, men giver ekstrem meget ekstra punch og fylde når der tilføjes flere. 

Begrænsningerne ligger i Satelitterne f.eks. anbefaler Gecko ved mindre end 4 m afstand og med fokus på musik og film at man benytter sig udelukket af S15'ere og LS subs. Hvis lytte afstanden er længere væk begynder Model M at komme ind i billedet.

Alternativt, så vil jeg meget gerne snakke om det face2face, hvis det er enklere.? (hvis det er KBH området du bor - det er umiddelbart det letteste)

Redigeret af Kenzo85 - 25-November-2013 kl. 12:14
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Stereolab Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Januar-2012
Point: 797
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2013 kl. 12:50
Jeg er vild med at Steinway Lyngdorf systemerne kan installeres i ethvert rum. Som der står på deres hjemmeside:

"[RoomPerfect] It´s a delightful alternative to the traditional route of adapting the room to the sound system with expensive acoustic room treatment, instead RoomPerfect™ adapts the sound system to the room."

Eller som der står i et af showcasene:

"With Steinway Lyngdorf's P1 processor and A1 digital amplifier employing the brand's RoomPerfect correction/calibration wizardry, [he] reveals he's been able to eschew traditional room treatments altogether, and therefore save an estimated £40,000."

Det er alligevel mange penge at spare! Så har systemet jo næsten betalt sig selv.

Jeg har personligt kun hørt det mindste SL stereo-system hos Åboulevarden. Mine forventninger var måske for høje, men det var lidt af et antiklimaks, efter lige at have hørt B&W 802 Diamond. Ikke at det var dårligt, men jeg synes at det manglede krop og på en eller anden måde lød det meget "elektronisk". Er RoomPerfect ikke bare et glorificeret alternativ til Audussey? Eller har Lyngdorf fundet de vises sten? Jeg synes i hvert fald at det er meget at love at man bare kan smide udstyret ind i et tilfældigt rum og så spiller det bare - nærmest sætte fysikkens love ude af spillet.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2013 kl. 13:40
Oprindeligt skrevet af Stereolab Stereolab skrev:

Det er alligevel mange penge at spare! Så har systemet jo næsten betalt sig selv.

Det forudsætter jo at det er rigtigt. Det er nemt nok at sige det. Ifølge en nyhed på forsiden lige nu, kan man få studielyd ved at købe en soundbar i Elgiganten til 5.000,-, inklusive på magisk vis at få perfekt stereobillede uanset hvor man står i stuen. Gad vide hvor mange der tror på dét?

INGEN rumkorrektion kan fjerne efterklang, og da slet ikke flutter-echo, uanset hvad marketings-afdelingen siger.
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2013 kl. 13:50

Jeg har personligt kun hørt det mindste SL stereo-system hos Åboulevarden. Mine forventninger var måske for høje, men det var lidt af et antiklimaks, efter lige at have hørt B&W 802 Diamond. Ikke at det var dårligt, men jeg synes at det manglede krop og på en eller anden måde lød det meget "elektronisk". Er RoomPerfect ikke bare et glorificeret alternativ til Audussey? Eller har Lyngdorf fundet de vises sten? Jeg synes i hvert fald at det er meget at love at man bare kan smide udstyret ind i et tilfældigt rum og så spiller det bare - nærmest sætte fysikkens love ude af spillet.
Enig meget af marketings materialet er lidt for utopisk. Som Peter har fortalt mig er det netop ikke kun den ene ting som er afgørende, men alle deres teknologier og konstruktions-metoder kombineret sammen, som giver et samlet system, som performer rigtig godt.

Der er også nogle forudsætninger til rummets opbygning og størrelsen deraf. 

Det mindste system, som står i Åboulevarden synes jeg personligt heller ikke er optimalt, men skifter du Subberne ud så sker der ting og sager. 

Jeg håber det lykkedes Jonas at få presset en multikanals demo på plads via Hifi-Klubben. Wink
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Chaospling Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Juli-2007
Point: 553
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2013 kl. 13:58
@Kenzo85: Ja jeg bor på Amager, så måske vi kan finde ud af noget en dag.

@Stereolab: Deres mindste SL-system? Mener du deres in-wall LS-højttalere? Hvis du mener dem, så er jeg sgu overrasket, for jeg troede, at de kun ville have S-15 i butikken. Ah sorry hehe - jeg tror, at der hver gang skrives forkert, når I skriver "SL", men I mener selvfølgelig Steinway Lyngdorf :)

@Otto J: Jeg er også lidt bange for, at RoomPerfect bliver rost mere end det fortjener; umiddelbart lyder det som om, at det klart kan noget, som intet andet rumkorrektionsprogram kan.

Fandt desuden ud af at Model D kan høres her:

http://www.piano.dk/SL/model%20D.htm
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2013 kl. 14:51
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Det forudsætter jo at det er rigtigt. Det er nemt nok at sige det. Ifølge en nyhed på forsiden lige nu, kan man få studielyd ved at købe en soundbar i Elgiganten til 5.000,-, inklusive på magisk vis at få perfekt stereobillede uanset hvor man står i stuen. Gad vide hvor mange der tror på dét?

INGEN rumkorrektion kan fjerne efterklang, og da slet ikke flutter-echo, uanset hvad marketings-afdelingen siger.
Otto, jeg er fuldstændigt enig. Jeg prøver at være ironisk med min bemærkning, men det faldt vist til jorden Wink
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2013 kl. 14:52

Enig meget af marketings materialet er lidt for utopisk. Som Peter har fortalt mig er det netop ikke kun den ene ting som er afgørende, men alle deres teknologier og konstruktions-metoder kombineret sammen, som giver et samlet system, som performer rigtig godt.

Der er også nogle forudsætninger til rummets opbygning og størrelsen deraf. 

Det mindste system, som står i Åboulevarden synes jeg personligt heller ikke er optimalt, men skifter du Subberne ud så sker der ting og sager. 

Jeg håber det lykkedes Jonas at få presset en multikanals demo på plads via Hifi-Klubben. Wink
Ja, det kunne være super fedt med en surround-demo. Count me in! Wink
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2013 kl. 14:53

@Stereolab: Deres mindste SL-system? Mener du deres in-wall LS-højttalere? Hvis du mener dem, så er jeg sgu overrasket, for jeg troede, at de kun ville have S-15 i butikken. Ah sorry hehe - jeg tror, at der hver gang skrives forkert, når I skriver "SL", men I mener selvfølgelig Steinway Lyngdorf :)
Jep, jeg mener Steinway Lyngdorf. Smile
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2013 kl. 15:08

Jep, jeg mener Steinway Lyngdorf. Smile
Også herWink
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2013 kl. 15:09

Ja, det kunne være super fedt med en surround-demo. Count me in! Wink
Ja mega, jeg har bare ikke lige hørt hvad det blev til.
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top

Besvar Besvar Side  <1 4567>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu