-C5- skrev:
Jeg overvejer jo også at anskaffe mig Sony 5300. Er dog også lidt hooked på Denon 3808.
Kan du give os en mini anmeldelse?
Også gerne de negative sider af 5300ES |
Hej C5,
Jeg ved ikke om det stadig er relevant med information om 5300'eren, men nu har jeg også fået én med hjem. Men modsat beo1 er jeg
ikke imponeret indtil videre!
Med mindre jeg i løbet af de næste par dage finder passende løsninger på de følgende problemer antager jeg at jeg må afleverer den tilbage! SUK!
Det drejer sig konkret om to problemer:
1) Rent teknisk går det galt med at få 1080p signal igennem fra min PC. Når den er tilsluttet receiveren, som så outputter til skærmen, blinker og hopper displayet som om signalet er for svagt eller lign. Dette er
ikke tilfældet hvis jeg sætter PC'en direkte til TV'et…
Jeg formoder dette problem kan løses på én eller anden måde, fejlen kunne vel ligge i grafikkortet eller ledningen eller lign., men i sidste ende kan jeg bare konstatere at det jo virker direkte i TV'et, så…
2) Interfacet, som skulle være så godt, er desværre meget trægt at bruge. Faktisk virker det slet ikke efter hensigten hvis man benytter sig af HDMI kilder! Jeg havde godt læst at ved brug af HDMI ville interfacet ikke vise filmen videre i baggrunden, men det som der i virkeligheden sker er at det tager op til et par sekunder for forstærkeren at skifte over til denne menu. Og mens dette skift står på vises der en masse skrald på skærmen, ligesom hvis man ændrer f.eks. opløsning eller lign. Det er meget grimt, og gør det absolut ikke lækkert at benytte denne menu. Specielt ikke set i forhold til menu'en på min Bravia skærm som netop er responsiv og simpel.
En side-effekt af den manglende menu over HDMI er desuden at noget så basalt som volume-kontrollen heller ikke bliver vist, så man skal i sidste ende alligevel have forstærkeren stående fremme og kigge på dens display hvilket netop var noget jeg ville undgå…
Måske har jeg bare været uheldig i min tilslutning eller har overset et par funktioner rundtomkring. Problemet med tilslutning af PC'en er f.eks. næppe et permanent problem. Men dét tror jeg tilgængæld menu-problemerne er, og jeg ser ikke meget positivt i idéen om at jeg i al evig fremtid er nødsaget til at læse forstærkerens lille display.