recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - A-100 + CSI apps?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketA-100 + CSI apps?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 1465
Direkte link til dette indlæg Emne: A-100 + CSI apps?
    Sendt: 06-September-2009 kl. 09:48

Hvordan får jeg installeret apps via CSI på min A-100?

Jeg har prøvet at smide en usb stick i min A-100 men CSI siger stadig jeg ikke kan logge på via FTP.

Hvor kan jeg evt. enable FTP?!

LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2009 kl. 09:58

Det gør du ved først at installere en intern harddisk, og derefter installere de almindelige NMT apps

Uden dette har du ikke nogen FTP server på din NMT, kun en firmware. Før der kan installeres noget andet, evt. med hjælp fra CSI, skal denne disk være tilstede. Ellers er der ingen steder at installere på. Det er ikke nok med en usb stick

Når du installerer en intern harddisk og kører setup af denne, formatteres disken først i 3 partitioner, en system partition, en swap partition og en data partition, og herefter installeres de applikationer der kaldes NMT apps. Disse er en FTP server, en Samba server, en UPNP server, en HTTP server MYiHome lite) en bittorrent klient, en usenet klient, samt noget der kaldes Casgle - når denne disk og disse applikationer er installeret fremkommer der et ekstra menu punkt i din NMT's setup menu, hvor du kan starte eller stoppe disse forskellige applikationer incl. FTP serveren nødvendig for CSI

 



Redigeret af spawn - 06-September-2009 kl. 09:59
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 1465
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2009 kl. 10:26

Hej Spawn tak for dit uddbybende svar

Hvad har jeg så af muligheder for at installere apps med kun en USB stick?

Har ikke lyst til at smide en fysisk disk i min A-100 da jeg bruger en NAS (Qnap TS-109) og ikke vil have larm i stuen.

Det er primært YAMJ og NZBget jeg er interesseret i.

 

LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2009 kl. 10:43

Ingen desværre - der kan ikke installeres applikationer med kun en USB stick. Kun med en intern harddisk.

yamj derimod kan du godt sætte op - det er ikke en applikation der kører på NMT'en selv, men blot en HTML/XML frontend du genererer på din PC med nogle parametre der passer til hvor dine kildefiler ligger (din NAS). Herefter overfører du den genererede yamj jukebox til din NAS i et share som NMT'en kan tilgå og starter den.

Men som sagt der er ingen mulighed for egentlige applikationer som NZBget osv. hvis ikke du installerer en eller anden form for intern harddisk og NMT apps. Du ville som sådan heller ikke have ret meget at bruge eks. NZBget til på en NMT hvis ikke der er en harddisk der kan downloades til.

 

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 1465
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2009 kl. 11:26

Ok troede jeg kunne dl med A-100 og tildele den en folder på min NAS til at gemme i.

Vil se om jeg har mere held med YAMJ denne gang så.

LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu