|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
oo27 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Januar-2006 Sted: Århus Status: Offline Point: 1465 |
![]() Sendt: 22-December-2008 kl. 10:07 |
Hey. Er ved at være lidt træt af mit setup med PS3 pt. Jeg vil derfor udskifte PS3 til en PCH A-110 og en alm. dvd afspiller. Jeg vil gerne lige have lidt hjælp til den optimale opsætning. Har TDC 15mbit og en netgear router. Har én kablet forbindelse fra kontoret (hvor al. internet kommer ind og router pt. er lokaliseret) til stuen hvor PCH skal stå. Min plan er at få 2 stk. A-110 (en til stuen og en til soveværelset, der grænser op til kontoret) og så en NAS (lurer på D-link DNS-323 og Synology DS-207+). Jeg vil skifte router ud til en D-link DIR-655 og købe en D-link gigabit swith til stuen (så går jeg udfra jeg kan fordele det ene netstik til det antal der er i routeren) så jeg kan få en kablet forbindelse til både PCH A-110, min SMT-H3126 etc. - right? Der udover vil jeg få trukket en kablet forbindelse til soveværelset og smide en swith på til at få kablet gigabit forbindelse til en A-110 der også. Vil det virke? eller er der en nemmere måde? Pt. lagger det helt vil bare at streame en xvid fra min laptop til ps3. Nu vil jeg simpelthen bare have det til at spille med det nye setup. Det skal være nemt for konen at tænde og smide en bamse dvd på til ungerne - programmeret via Harmony 895. Noget jeg har glemt eller andre forslag? |
|
LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200
|
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
Det er ikke antallet af stik i din router der bestemmer hvor mang stik du kan have i en switch. Du har nok 4 stik i din router, men der er intet til hindre for at smide en 8 ports switch på. Så vil du have 7 stik i switchen (1 bliver brugt som indgang) og stadig have 3 ledige på din router. Hvorfor vil du have en switch i soveværelse - du skal kun have en A-110 der, og den skal direkte på ledningen du trækker. |
|
![]() |
|
![]() |
|
oo27 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Januar-2006 Sted: Århus Status: Offline Point: 1465 |
![]() |
Fordi jeg også har en Samsung SMT-3106 i soveværelset, så kan jeg ligeså godt få den online med det samme. Btw. hvis jeg smider 1-1.5 TB disk i A-110 i stuen kan jeg så undvære NAS i første omgang og streame fra den til den anden A-110 i soveværelset via den skitserede opstilling? |
|
|
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Ja - det vil du kunne. Og hvis du sætter en disk i begge - så fordobler du din storage mulighed og du vil på begge maskiner kunne afspille hhv. fra sig selv og fra den anden.
|
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
![]() |
Ok det lyder jo egentlig som om jeg på den måde vil kunne spare en NAS - super
|
|
|
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Nej du vil ikke gå glip af noget umiddelbart - en NAS er principielt bare et sted at gemme sine filer som man har adgang til via netværk - om du gemmer det et sted eller et andet er hip som hap. A-110 er jo også en NAS, udover at være en media afspiller så har den også egentlige NAS applikationer der installeres på harddisken, applikationer såsom media http server, ftp server, smb server. upnp server o.a. Får du brug for endnu mere plads og måske endnu mere avancerede NAS funktioner - kan du altid udvide dit setup senere med en dedikeret NAS eller en egentlig server som WHS Jeg bruger ikke selv harddisk i mine PCH maskiner - og jeg har heller ikke købt en NAS da jeg syntes de normale NAS løsninger er for begrænsede - jeg bruger istedet en ældre IBM laptop med 4tb USB diske tilsluttet som "NAS/Server" - den større cpukraft/rammængde samt XP styresystem giver mig lidt flere muligheder end en normal NAS med begrænset CPU kraft og en lille linux. Derfra streames der så til begge mine PCH maskiner, 1 i stuen og 1 på sønnens værelse - det fungere upåklageligt. Blot for at beskrive at man kan lave mange forskellige slags setups. Husk hvis du vælger løsningen med diske i dine PCH maskiner at sørge for der er tilstrækkelig luftcirkulation omkring dem, indbyggede diske udvikler mere varme, og selvom det ikke som sådan er noget problem, så skal man bare være opmærksom på at de kan komme af med varmen. Eks. er det nok ikke det smarteste at placere sin PCH med indbygget harddisk, oven på sin store varmeudviklende surround receiver inde i et lukket mediamøbel |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Hmm ok - varmen er ellers en af grundende til at komme af med min PS3 nu. Den står nemlig i et lukket møbel det meste af tiden (har 2 små terrorister der ellers trykker på alt der blinker og lyser!) og der går blæseren amok, ingen probs når lågen er åben. Hvis nu fx jeg nøjes med disk i den i soveværelset vil jeg så skulle bruge et krydset kabel tilbage til routeren for at kunne streame kablet til den A-110 i stuen? Beklager er ret godt inde i HW - ikke så meget i netværk. Redigeret af oo27 - 22-December-2008 kl. 13:57 |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Hvis den skal stå i et lukket møbel ville jeg nok overveje at skippe intern harddisk - bare for en sikkerheds skyld. Du skal ikke bruge krydset kabel nogen steder i og med alt er fobundet til en router. Krydset kabel skal kun bruges når du laver en direkte kabelforbindelse fra en PC (eller PCH) til en anden PC uden noget imellem. |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
ok - super, takker for hurtige konkrete svar.
|
|
|
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Du skal dog være opmærksom på at PCH er en meget langsom NAS. Regn ikke med mere end 5-6 MB/sec og med et par sekunder ekstra for at åbne en stor videofil (sammenlignet med min Ubuntu home server). Redigeret af JesperLund - 23-December-2008 kl. 01:44 |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
Exxtreme ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-Oktober-2006 Sted: Skagen Status: Offline Point: 1091 |
![]() |
Hastigheden er kun et problem hos mig når jeg overfører film til min A-110 (intern hd) over netværk (hvilket jeg ikke gør via netværk).
Der har jeg købt et langt USB 2.0 forlængerkabel og her bruger jeg så USB slave funktionen... Og så varer det aldrig at overføre data... Og mht. opstartstiden så starter mine film med det samme, uanset om det er små 700 MB xvid eller store 12 GB 1080P .mkv filer |
|
![]() |
|
tom&sonja ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 34 |
![]() |
Så det vil sige at selv om at man har en 10/10 forbindelse vil man altså ikke kunne udnytte den effektivt med FTP og bittorrent? Er menuen på dansk? Hvis ja hvad så hvis man køber den her http://www.advancedmp3players.co.uk/shop/Home_Audio.23/Popco rn_Hour.338/POPCORNA110/Popcorn_Hour_A-110_HD_Networked_Medi a_Tank.3510.html MVH og godt nytår |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |