recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - A830 - ps4 besynderlig surround
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

A830 - ps4 besynderlig surround

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: A830 - ps4 besynderlig surround
    Sendt: 17-November-2014 kl. 19:42
Jeg har netop købt overstående receiver, men kan ikke få den til at spille ordentlig sammen med min ps4.
Eller ihvertfald assasins creed black flag..
Jeg har sat receiveren til 5.1 da det er den opsætning jeg har. Men der kommer rigtig meget stemmeføring over fronterne så lyden nærmest er ekko. De var ikke sådan med min denon.. Og heller ikke hver gang jeg spiller..
Nogen gode ideer?
Har sat lyd til bit stream på ps4
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2014 kl. 19:51
Jeg kommer lige til at rette mig selv. Det er stemme føring i bagkanaler også der giver en ekko lyd
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2014 kl. 20:18

Forkert opsætning/justering kunne være problemet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2014 kl. 20:53
Har du kørt opsætningen med målemikrofonen? 
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2014 kl. 21:28
Ja det har jeg.. Jeg har dog sat den på through.. Dvs uden eq, men målinger?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2014 kl. 21:38

Hvilke manuelle justeringer har du foretaget efter Autoopsætning.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2014 kl. 21:55
Jeg har sat ht til Small. Cross over 80hz.. Det er faktisk det. Ja og så sat parametric eq til through
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2014 kl. 11:19
Nå jeg har rodet og rodet med indstillinger intet hjælper.. Det lyder sådan set fint i fronter og center.. I bagkanalerne er der også ok lyd, lige indtil der er stemmeføring, som eksempelvis skal komme bagfra.. De lyder som der bliver talt direkte i en dåse..
Min gamle denon var laaaaangt mere homogen her. Jeg tænker det må være seneste opdatering til ps4 der har lavet noget.
Da den registrerer en 7.1 receiver, beder den mig krydse af ved 5.1 outout, hvis det er sådan et jeg har.. (Hvilket det er). Der er dog ingen forskel i dåselyden om jeg vælger 7.1 eller 5.1
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2014 kl. 11:59
Hvorfor laver du TO tråde om dit problem????

Læs mit svar i den anden tråd! Er fejlen ikke, at du har tilsluttet bagkanalerne, til surround back?

M.v.h.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2014 kl. 13:30
Nej, det har jeg ikke. De er trukket i Surround..

Den anden tråd omhandlede egentlig blot hvilken amp assign, man bør vælge i et 5.1 setup. Ikke så meget om min ekko effekt. Lå løsningen der var det dog lækkert.. 
Men nej det er ikke det der er problemet..
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2014 kl. 15:02
En ting du kan prøve, som jeg har oplevet flere gange med PS3 og udskift af udstyr.
Reset PS3/4eren på HDMI forbindelsen, når/hvis du skifter receiver og/eller TV. Det kan være den gamle hænger fast i noget HDMI handshake.

Jeg oplevede det på PS3éren, praktisk talt hver gang jeg skiftede udstyr. Den ene gang var det så slemt, så nogle spil, knægten spillede, ikke virkede/lød forkert. Det viste sig at være fordi han havde taget PS3éren med til en kammerat, og der troede PS3éren så åbenbart, at den stadigvæk var tilsluttet til samme udstyr.
En reset/auto HDMI opsætning løste dette med det samme. Så det er fast procedure, hvergang der skiftes udstyr.

Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2014 kl. 16:03
Er det bare en gendannelse af ps4 eller noget i stil med PS3 hvor power knappen skulle holdes nede?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu