|
A830 - ps4 besynderlig surround |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | ||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Du går bare ind under opsætningen og laver en ny opsætning for billede og lyd. Vælg automatisk, så scanner den selv din receiver og TV og finder ud af, hvad den kan køre sammen med udstyret. Som sagt er det ikke sikkert det er dit problem, men PS3éren laver altså en gang imellem noget sjovt når man bare skifter udstyr. Så måske det kan hjælpe dig. Det skader under alle omstændigheder ikke og tager ca. 10 sekunder
|
||
Bromberg5
Guld medlem Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg syntes ikke jeg kan vælge noget der hedder automatisk under lyd indstillinger. Har dog skiftet godt imellem de forskellige og derigennem lavet friske indstillinger, hvis man kan sige det:-).
Jeg tror simpelthen det lå i hvilken eq jeg ville afspille med.. Jegbhar hele tiden spillet med standard home theater eller spectacular theater.. Når jeg skifter over til straight så er det væk.. Eller jeg har ikke mødt det endnu.. Troede egentlig standard var det tætteste man kom på ubehandlet lydbillede. Troede straight var til musik:-). |
||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Den gør det automatisk, når du render konfigurationen igennem med HDMI
øhh det er/må være standard opsætningen på din receiver så, som det er galt med. Den burde egentlig bare stå til PCM eller bitstream. Og skal/bør virke uden straight/direkte. Men det kommer selvfølgelig an på, hvad HDMI indgangen på receiveren er sat op til, og hvilken du har brugt. På min Sony DN1040, der bruger jeg den der er pre-konfigureret til BD afspiller med PS4éren. Kunne også have brugt GAME, men den er optaget af mit Mediecenter. Hovedsagen for mig er, at HDMI indgangene ikke har opsat nogen DSP effekter eller andet sjov, for det gider jeg simpelthen ikke høre på. Jeg kunne godt have valgt direkte, men så skal jeg manuelt skifte på receiveren. Og det gider jeg ikke
|
||
Bromberg5
Guld medlem Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg fandt igår en enkelt tråd på et enkelt forum som omhandlede den ekko effekt der. Ikke ift ps4, men generelt.
Men der var der nemlig mange der ikke brugte nogen af de EQ, da de oplevede stemmerne gik helt galt og medgav en ekkoeffekt.. Der er sgu også bare så mange indstillinger at det er tæt på for mange:).. Jeg har sat min ps4 til bitstream (dts). og fra min receiver har jeg valgt højtaler eq som through, da det andet blive for unuanceret syntes jeg. Surround EQ er så straight. Så bilder jeg mig ind det er det tætteste jeg kommer på ubehandlet lyd og i mine øjne den bedste lyd. Med Yamaha, behøver du da ikke skifte hvis du har en absolut favorit? Det er da bare at gøre det til en af de scenevalg man kan gøre? Bruger den også til film og der har jeg dog ikke hørt med straight endnu, men jeg oplevede dog også mærkværdig stemmeføring under film med standard/spectacule opsætningen. I bagklogskabens øjne var det det samme problem jeg havde med min denon. Bare ikke så iørefaldende. Det var en minimal effekt. Dog kunne jeg godt lide den fyldige lyd audyssey gav eq. Det kan jeg bare ikke med Yamaha... Så mit eneste problem der stadig eksisterer er manglende bit stream fra min mac under xbmc. Det er sjovt med ny elektronik, men for pokker det frustrerer når det så ikke virker:)
|
||
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |