Hejsa,
Jeg har lige købt et Asus P5Q-VM med en c2d e8400 til at erstatte min amd løsning. Var ikke helt tilfreds med driverne og skarpheden på AMD setuppet.
Jeg samler htpc'en med de nye dele og sætter den til mit Panasonic 42PZ70 via hdmi og tænder........ nothing....
Hiver pc'en i kælderen igen for at sætte den til en alm fladskærm over vga for at kigge i bios om jeg skal slå hdmi porten til eller lign men den står allerede i bios til IGP som den skal.
Sætter den til PZ70 igen og forsøger igen. denne gang uden om min onkyo 605. stadig igenting. Det skal lige siges at min gamle amd setup også kørte over hdmi til samme tv uden problemer.
Prøver et andet hdmi kabel. stadig igenting. Så hiver jeg fladskærmen op fra kælderen og sætter den til samtidig. når så både hdmi og vga er i samtidig kommer der heller igenting frem :(
Prøver kun med vga så pc'en booter uden problemer, sætter derefter hdmi stikket i og vupti, fint billede med 1080P på pz70. Dog er det hele gået i hegnet igen når jeg rebooter. Er efterhånden begyndt og søge på nettet og har fundet den officielle P5Q-EM tråd på avsforum.com hvor der er andre der har lignende problemer. Det ser dog ud til at de kan løse dem ved at boote op på samme måde som mig hvorefter de sætter den digitale skærm (pz70) som primary, slukker pc'en, hiver vga stikket ud og så booter den fint. dog uden at vise billede under post men først når den kommer ind i vista.
Dette virker bare ikke for mig :(
Det er som om den slet ikke booter ind i windows når kun hdmistikket er sat i. Jeg kan selvfølgelig ikke vide hvad der sker inde bagved men der er ingen lyd eller andre indikationer om at den når ind i selve windows :(
som en sidste test tager jeg nu pc'en med op i soveværelse hvor jeg har en samsung 26r72b. Sætter pc'en til via hdmi og vupti. den viser bios posts og booter med billede helt ind i windows.
Min konklusion er at der må være en inkompatabilitet imellem mit asus P5Q-EM (måske alle g45 boards) og mit Panasonic plasma.
Hvad fanden gør jeg? håber på en bios opdatering løser problemet på et tidspunkt eller findes der måske en opdatering til mit tv?
Møgirriterende:(
håber der sidder en derude med en løsning.
Mylle
Redigeret af mylle - 15-Oktober-2008 kl. 08:30