recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - aaargh. asus P5Q-EM og PANA PZ70
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketaaargh. asus P5Q-EM og PANA PZ70

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mylle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2004
Sted: Hjallerup, DK
Status: Offline
Point: 1299
Direkte link til dette indlæg Emne: aaargh. asus P5Q-EM og PANA PZ70
    Sendt: 15-Oktober-2008 kl. 08:28

Hejsa,

Jeg har lige købt et Asus P5Q-VM med en c2d e8400 til at erstatte min amd løsning. Var ikke helt tilfreds med driverne og skarpheden på AMD setuppet.

Jeg samler htpc'en med de nye dele og sætter den til mit Panasonic 42PZ70 via hdmi og tænder........ nothing....

Hiver pc'en i kælderen igen for at sætte den til en alm fladskærm over vga for at kigge i bios om jeg skal slå hdmi porten til eller lign men den står allerede i bios til IGP som den skal.

Sætter den til PZ70 igen og forsøger igen. denne gang uden om min onkyo 605. stadig igenting. Det skal lige siges at min gamle amd setup også kørte over hdmi til samme tv uden problemer.

Prøver et andet hdmi kabel. stadig igenting. Så hiver jeg fladskærmen op fra kælderen og sætter den til samtidig. når så både hdmi og vga er i samtidig kommer der heller igenting frem :(

Prøver kun med vga så pc'en booter uden problemer, sætter derefter hdmi stikket i og vupti, fint billede med 1080P på pz70. Dog er det hele gået i hegnet igen når jeg rebooter. Er efterhånden begyndt og søge på nettet og har fundet den officielle P5Q-EM tråd på avsforum.com hvor der er andre der har lignende problemer. Det ser dog ud til at de kan løse dem ved at boote op på samme måde som mig hvorefter de sætter den digitale skærm (pz70) som primary, slukker pc'en, hiver vga stikket ud og så booter den fint. dog uden at vise billede under post men først når den kommer ind i vista.

Dette virker bare ikke for mig :(

Det er som om den slet ikke booter ind i windows når kun hdmistikket er sat i. Jeg kan selvfølgelig ikke vide hvad der sker inde bagved men der er ingen lyd eller andre indikationer om at den når ind i selve windows :(

som en sidste test tager jeg nu pc'en med op i soveværelse hvor jeg har en samsung 26r72b. Sætter pc'en til via hdmi og vupti. den viser bios posts og booter med billede helt ind i windows.

Min konklusion er at der må være en inkompatabilitet imellem mit asus P5Q-EM (måske alle g45 boards) og mit Panasonic plasma.

Hvad fanden gør jeg? håber på en bios opdatering løser problemet på et tidspunkt eller findes der måske en opdatering til mit tv?

Møgirriterende:(

håber der sidder en derude med en løsning.

Mylle

Redigeret af mylle - 15-Oktober-2008 kl. 08:30
Til top
mylle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2008 kl. 14:03

Jeg kan starte pc'en op uden nogen for for display sat til. derefter kan jeg også plugge hdmi porten i til plasmaen og få billede.

Hvis hdmi stikket sidder i (ohså selv om fjernsynet er slukket) kan man se at den køre lidt på hd'en (ca 20sek som om den booter) så sker der ikke mere.

Minie display properties siger at den ser skærmen som en plug and play monitor. burden den set det som et panasonic 42pz70? Er det derfor den ikke kan starte? fordi den ikke ved hvad den snakker med?

mylle

Til top
mylle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2008 kl. 15:03

ok,

Jeg tror faktisk slet ikke at disk og cdrom bliver initialiseret når jeg starter med hdmi kablet i pz70 (virker godtnok fint i samsung)

Den begynder aldrig at loade fra disken, men den er heller ikke helt død bagved. numlock kan feks slåes til og fra.  jeg prøvede så at hente samsungen ned når pc'en var i det stadie og sætte hdmi kablet deri, men så melder samsungen unsupportet format :(

Jeg tror snart jeg giver op

Mylle

Til top
mylle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2008 kl. 11:16

Slet ikke nogen der har en ide til hvad jeg kan gøre?

Når hdmi stikket er i tænder pc'en men begynder aldrig at boote :(

Jeg havde en kammerat forbi igår med hans g45 gigabyte board og det bootede fint ind i windows, dog var der ikke billede under bios post og imens windows bootede.

Mylle

Til top
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2008
Sted: Denmark
Point: 568
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2008 kl. 13:39
Nogle har oplevet, at Windows ikke vil installere med to RAM-moduler i deres (Gigabyte) bundkort, mens det godt kan lade sig gøre med et enkelt modul. Årsagen er nok fejl i softwaren, som kan omgås ved at ændre hastigheden på RAM. Du kunne prøve at køre med et enkelt RAM-modul eller ændre nogle RAM-timings i BIOS.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu