recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - AB IP BOX 910HD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAB IP BOX 910HD

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
korben Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 109
Direkte link til dette indlæg Emne: AB IP BOX 910HD
    Sendt: 11-Oktober-2009 kl. 21:22

Hej med jer.  Jeg har nu brugt snart 14 dage på at få min nye 910HD box til at køre som den skal.  Men jeg har stadig nogle ting jeg bare ikke kan få til at køre som det skal.

1.  Jeg kan ikke få under tekster på nogle SD Kanaler  til at køre?

2. Alle HD kanaler hakker efter 1-2min

3. jeg syntes ikke jeg kan finde en nem måde at sætte min kanal rækkefølge op

Jeg har NLB 10513 på den nu.

Jeg håber virklig at der er en som kan hjælpe mig med denne box..  for jeg er ved at gå kold i denne opsætning af den.   Tænker på at købe en

DreamBox DM800 HD PVR  hvis jeg ikke kan få liv i den her.

Men kan det passe eller er det bare mig der ikke kan finde ud af at sætte denne box op.

Er der nogle af jer der har en 910HD og som bruger den på SAT og som kan få den til at køre 100%.

Hvis ja så vil jeg meget gerne høre hvad for noget software i har på og hvad for nogle plugin's i bruger.

plase plase input her.

Redigeret af korben - 11-Oktober-2009 kl. 21:53
Til top
Briandk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 15-Juni-2008
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2009 kl. 10:58

Brug NLB 9580 i stedet evt med sub title fix til 9207 for auto subs.

Kanal indlæses på box og redigeres i Pc editor.

Der skal ikke være nogle problemer med hakkeri på hd kanalerne. Indlæs evt image igen og start forfra. Normalt kan det være. hvis boksen bliver for varm, man får problemer med hakkeri, ellers er det altid hdd der skaber sådan nogle problemer, men på 910 kører du jo uden?

Tag altid en backup af db.dat, så er alle indstillinger inde på 2 sek, når der er lagt nyt image ind.

Manglende undertekster er et problem med 10513.

Jeg bruger 9341 på min 9000 og det kører perfekt, minus at der ikke altid er undertekster på alle Hd kanaler.

Redigeret af Briandk - 12-Oktober-2009 kl. 11:04
Til top
korben Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2009 kl. 21:56

Rigtig mange gang tak for dit svar.  Jow der er HD i min 910 box.

Det er en lille HD 120GB.   Men jeg har prøvet at tage den ud og den hakker stadig på alle HD kanaler.  Men nu prøver jeg lige at lave en install fra 10513 til 9580 og så ser vi hvad der sker.   Jeg vil rigtig gerne have denne box til at spille.

Igen mange tak for dit svar.

ps.  hvad kan en 9000 som en 910 ikke kan ud over 2 tuner kort?   tænker bare på om det er et bedre køb?

Redigeret af korben - 12-Oktober-2009 kl. 22:42
Til top
Briandk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2009 kl. 09:41

Vi er ganske godt tilfreds med vores 9000 her, har haft den i 1,5 år nu.

Den primære forskel er 2 tuner og 2 interne kortlæser også str. på boksen

Jeg har modificeret kølling på min 9000, da den står i et skab, så det er lidt svære at komme af med varmen, så jeg har sat større køleripper, samt mere lydløs blæser i.

Jeg havde i starten problemer med hd kanaler og det var hdd, der var skyld i det, når den var formateret og jeg læste frisk image ind, så virkede de, men hvis den ikke tjekkede hdd ved opstart, så fejlede hd kanalerne igen. Mne efter jeg fik lavet mere kølling har der ikke været nogle problemer. Det eneste problem er at nogle gange at der ikke er sub på alle hd kanaler.

Jeg kører NLB9341, som jeg synes kører rigtigt godt, har hørt at 9580 også kører godt, men der skal subtitles fix på for at få auto subs.

Men alle de nye image har problemer med subs, det kan ikke være længe før der kommer et rigtigt godt image.

Så formater hdd og læg frisk image ind og indlæs kanalerne igen, så skulle det gerne være løst med hd kanaler. Og du er selvfølgelig sikker på at din parabol, står korrekt justeret? HD kanal kræver bedre signal en sd kanaler.

Til top
korben Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2009 kl. 12:58

Mange tak for dine gode svar.  Jeg vil se om jeg ikke kan få tid til at se noget mere på det.  

Og ja jeg har rigtig godt signal fra min parabol.  Jeg tror mere på at det har noget med min HD at gøre.    

Men mange tak for din tid.

Til top
korben Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2009 kl. 23:41

Nååå så fik jeg nyt NLB software på og subs kom til at være en del bedre.  Men jeg har stadig et problem med at alle mine HD kanaler hakker.

Jeg har idag taget min HDD helt ud og jeg har haft sat boxen sat på et andet parabol system og stadig sammen fejl.    

Der er et meter når man står på en kanal hvor der står L og Q

Når jeg ser en SD kanal så står det med på 100% på L og Q

Men når jeg ser en HD kanal så står det meter på L 100%  og Q går fra 100-30% hele tiden???   jeg gætter på at det har noget med fejlen at gøre.   Men igen jeg har haft min box på naboens parabol system idag og det var samme fejl.???

Jeg vil meget gerne have input til dette problem.  For eller er jeg godt nok ved at være kommet til et indkøb af en Dreambox 800HD i håb om at jeg kan få den til at køre..

Redigeret af korben - 14-Oktober-2009 kl. 23:41
Til top
Briandk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 08:05

Jeg tror har helt ret i det med Q, der kan du ikke se en kanal ordenligt hvis den kommer under 60% sådan ca. Så det er helt sikkert fejlen. Min ligger altid over 90 og level på 100, på alle kanaler.

Har du haft din tuner ude og sat den igen ordenligt, jeg har læst at de nye sharp tuner kan være dårligere end de gamle, tror nok det er samsung.

Hvis det ikke løser problemet, er din boks nok defekt og du bør kontakte forhandleren, for der ikke normalt disse bokse har problemer med med HD kanaler.

Held og lykke

Til top
korben Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 20:51

Mange tak for alt dit input.  Jeg har idag talt med forhandleren.  Og det skulle jeg da have gjort fra starten af.    Mange 910HD boxe har en tuner fejl som kan ses på HD kanaler.  (min fejl)   der skal bare en ny tuner i og så skulle den være oppe at køre.

Nu har jeg kun et problem tilbage med den box..  og det er at PVR ( HDD ) fuktionen langt fra køre så godt på dette image som på NLB 10513.

Er der en løsning på det?

Til top
Briandk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2009 kl. 12:54

Nogle gange er det simple problemer der giver store frustationer, men godt med løsningen.

Der skulle snart komme et nyt image(idag)har løst subtitle problem, så skulle de gode funktioner fra de image kunne bruges.

Jeg har ingen problem med pvr funktion på 9341, det kører bare, men engang imellem skal hdd formateres og endelig ikke i ext3, da det er for langsomt til hd kanaler brugt ext2.  Der kan være probleme med sektore, hvis man altid har timeshift på, efter ca 1år måtte jeg totalt slette  hdd   og  formatere den om, der kom små hop i timeshift, noget med fejl i sektore. Satte den i min pc og fixede det, nu har den kørt perfekt siden sommeren.

Til top
korben Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2009 kl. 00:01

Hvad version nr. skulle komme idag?    syntes ikke at kunne se noget?   og tak for info om HDD.

Jeg har få en ny ting som jeg er lidt træt af.

På min SD dreambox var der en lille EPG line i min kanal liste så jeg kunne se hvad det var for et program og hvad det næste program er.  Som min box er nu så er jeg nød til at gå inden på kanalen for at se hvad der er på den lige nu..  øv øv er der en løsning på det?

Til top
Briandk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2009 kl. 15:08

Tryk på epg, så kommer der en kanal liste med epg for nu og næste program.

Der er kommet version11102 dog kun som original og sif, der går nok lidt inden det kommer som nlb.

Til top
korben Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2009 kl. 11:52

Jeg er helt med på epg menu'en.   Men jeg savner den funktion.

Når jeg er på min kanal liste og så kunne jeg på min dreambox se på min kanal liste se en lille epg  på det program som jeg står på uden at skulle helt inden på kanalen.     Som det er nu kan jeg jo ikke se navn på program eller andet data hvis ikke jeg går ind på hver kanal.

Med andre ord epg på min kanal liste så man hurtig kan se hvad det er for et program der køre.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu