recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ABCOM IPBox 9000HD PLUS TWIN 2 x **
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketABCOM IPBox 9000HD PLUS TWIN 2 x **

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bohn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 08-August-2007
Sted: Haslev
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Emne: ABCOM IPBox 9000HD PLUS TWIN 2 x **
    Sendt: 03-November-2009 kl. 11:58
ABCOM IPBox 9000HD PLUS TWIN 2 x **

Hejsa forumexperter. Jeg påtænker at købe sådan en boks, og har læst rigtigt meget om den på diveres forums- både danske og udenlanske!!

Jeg har dog svært ved at genneskue visse ting, derfor prøver jeg at stille mine spørgsmål her:

Er det muligt at se MPEG4 kanaler med en indbygget DVB-T tuner (skulle jeg mene)?

Vil der være lyd & tekst på alle (også HD)- DVB-T & Sat MPEG4 kanaler som sender fra DK??
(har læst at der skulle være visse problemer med tekst synkronisering, og med HE-AAC lyd).

Findes der en trinvis guide til opsætning af denne maskine!
En god dansk hj.side med info!
De(n) bedste engelske hj.side omkring denne boks!

De bedste hilsner
Kim

Til top
swjisit Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-September-2009
Sted: Denmark
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2009 kl. 15:56

Jeg har ikke selv forsøgt men boksen indeholder MPEG4 decoder og kan monteres med DVB-T tuner ..

Omkring danske undertekster så varierer understøttelse af de forskellige kanaler lidt fra gang til gang (Firmware release) - ca. 85% af mine Canal+ er helt ok, medens resterende fungerer delvist ses ved at de blinker på andre sprog mm. - Dk lyd er ok.

Vil mene at boks er til at gå til og såfremt du har behov for hjælp så søg dette forum samt www.denktenk.com og evt. www.myipbox.info.

mvh Stig

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2009 kl. 16:08
Oprindeligt skrevet af Bohn Bohn skrev:

Vil der være lyd & tekst på alle (også HD)- DVB-T & Sat MPEG4 kanaler som sender fra DK??
(har læst at der skulle være visse problemer med tekst synkronisering, og med HE-AAC lyd).

Der er ikke HE-AAC lyd på AB IPBOX, så hvis du modtager DVB-T er det klogt at gå uden om denne box indtil videre. Det vides ikke om producenten kan/vil løse dette problem.

Jeg ved at disse boxe med dual T/S tuner understøtter HE-AAC lyd (baseret på andres erfaringer rapporteret her og på usenet)

* Dreambox DM8000
  * Vantage HD8000

Hvis "satellit" betyder Viasat eller Canal Digital så skal du også tænke dig om, da disse udbydere ikke kan lide alternativt boxe. Viasat kører med Videoguard NDS kryptering som ikke er implementeret i CAM (officielt), og ingen alternative boxe giver adgang til HD kanalerne. Canal Digital er mere taknemmelig, men det er på tale at lave paring mellem (Conax?) kort og en CD-godkendt box.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Bohn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2009 kl. 16:54
Takker for jeres svar.

Vi har orig. C+ kort og boks nu (boksen er vores egen), så evt. prob. med opdatering af kort skulle kunne løses- håber jeg.
Vi vil dog gerne, som nu- både have vores parabol kanaler og DVB-T på samme boks, med mulighed for at optage mv.

Jepser, Det du siger mht. HD kanaler, gælder det kun Viaskvat??

Stig, det overrasker mig lidt at der ikke er 99,9% tekst. Jeg har dog læst om det rundt omkring, hvorfor jeg også følte det nødvendigt at spørge direkte omkring dette,, men hvorfor dælen er det ikke løst endnu!!!.

Hygge
Kim
Til top
Bohn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2009 kl. 21:00
Jeg har skrevet til AB Com for at høre dem ang. det HE-AAC, så bliver det spænende at høre hvad de har af planer.
Hygge
Kim

Marantz SR-14
B&W Matrix - f:801 s2, b: 805, c: HTM, s: 800asw
Panasonic PT-AE700e
Quality Screen 86"
C+ HD boks
Topfield TF5000pvr

Xbox 360 Elite
Til top
swjisit Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-September-2009
Sted: Denmark
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2009 kl. 22:54
Det er min opfattelse at omfanget af dette problem varierer fra firmware release til firmware release - med andre ord så bliver der arbejdet på det ;-) men tilsyneladende ikke særlig kvalificeret endnu ;-(.
 Jeg ser problemet på enkelte kanaler der får undertekster fra texttv og hvor signalet indeholder texttv på flere sprog (eks. BBC Entertainment der således viser blandede tekster fra Dk, No, S og SF) og det er overkommeligt at slå undertekster fra på disse kanaler indtil problemet er løst.
Til top
Bohn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2009 kl. 10:10
Jeg har læst hele dette indlæg:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=39992&KW=vantage&title=software-for-vantage-hd60007100-series
Og de lykkedes (ved at blive ved med at skrive, og sende oplysninger til firmaet) med at få rettet underteksterne til.

Som jeg lige ser det, så står det enten mellem:
Dreambox = GLEM det, ALT for dyr.
IPBox 9000HD - Cardshare mv., men ingen lyd på på MPEG4 kanaler (- HE-AAC).
eller
Vantage HD8000 - Lyd med HE-AAC, men ingen Cardshare.

Vantage boksen virker rigtig god, men har begrænset muligheder for at "lege" (ret mig hvis jeg tager fejlSmile).

DVB-T og Canal+ (måske Boxer!!!) er vigtige for mig - Viaskvat er jeg totalt kolde over for

Hygge
Kim

Marantz SR-14
Panasonic PT-AE700e
Quality Screen 86"
C+ HD boks
Topfield TF5000pvr

Xbox 360 Elite
Til top
Bohn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2009 kl. 10:15
HALLI HALLO Tongue

har lige fået mail fra DGStation som laver Cubevero (DGS = Cubevero / OEM = IPBox).

Hi, Kim

At soon, DVB-T tuner is support to HE-AAC

Dont worry about that

We got the license now

Thanks & Best regards,

Jay J. Park 

Har ikke hørt fra ABCom endnu, men mon ikke de vil sige det samme!!!

Redigeret af Bohn - 05-November-2009 kl. 10:41
Hygge
Kim

Marantz SR-14
Panasonic PT-AE700e
Quality Screen 86"
C+ HD boks
Topfield TF5000pvr

Xbox 360 Elite
Til top

Besvar Besvar