recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple apps
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Absolut uundværlige iPhone apps til en voksen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Absolut uundværlige iPhone apps til en voksen

 Besvar Besvar Side  <12345 8>
Forfatter
Besked
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Status: Offline
Point: 890
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nbu001 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 00:29
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvilket navn har et netværk? Netgear eller er det en kode?

Det navn du har givet netværket under opsætningen af routeren :) - ellers er Netgear et godt bud. Standard PW mener jeg godt kunne være 0000 eller noget i den stil. Ellers må du vel resette routeren :(. Det skal lige siges at jeg er Æblemand. Og alt mit udstyr, herunder routeren (TimeCapsule), er Apple, og det funker jo bare 'out-of-the-box :)

/Nils
           
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 00:44
Oprindeligt skrevet af nbu001 nbu001 skrev:


Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvilket navn har et netværk? Netgear eller er det en kode?


Det navn du har givet netværket under opsætningen af routeren :) - ellers er Netgear et godt bud. Standard PW mener jeg godt kunne være 0000 eller noget i den stil. Ellers må du vel resette routeren :(. Det skal lige siges at jeg er Æblemand. Og alt mit udstyr, herunder routeren (TimeCapsule), er Apple, og det funker jo bare 'out-of-the-box :)

/Nils


Ha, ha, ja os der bruger Apple har det let med opsætning. Og med backup også
Venlig hilsen
KB
Til top
JKO98 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 24-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 45
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JKO98 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 10:12
Her er et par apps jeg er glad for: Zite, Flipboad, ReadItLater og Evernote.
Mht WiFi, vil jeg foreslå at du kontakter udbyder som sikkert gerne vil hjælpe. Så vidt jeg husker har YouSee: YouSeeWiFi som default og Telenor har: TelenorWiFi.
Vh Jørn
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 12:10
Oprindeligt skrevet af nbu001 nbu001 skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvilket navn har et netværk? Netgear eller er det en kode?

Det navn du har givet netværket under opsætningen af routeren :) - ellers er Netgear et godt bud. Standard PW mener jeg godt kunne være 0000 eller noget i den stil. Ellers må du vel resette routeren :(. Det skal lige siges at jeg er Æblemand. Og alt mit udstyr, herunder routeren (TimeCapsule), er Apple, og det funker jo bare 'out-of-the-box :)

/Nils
Ja fandt ud af at jeg ikke havde navngivet netværket, så iPhonen skrev Netgear. Men så er der lige det password som phonen ber om, er det mit security WPA2 krypterings password? Har nemlig med møje og besvær indtastet den alenlange kode med tal, tegn og bogstaver flere gange uden heldOuch
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 12:14
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

http://www.applikationen.dk/palidelig-og-billig-navigation-til-din-iphone/
Billig GPS.
Og selve applikationen.dk har mange gode råd.
En ven har gjort mig opmærksom på at programmet henter løbende data fra G3 nettet for at stedfæste bilens position. Så selvom den ikke henter kort "in the flow", så koster det altså i datatrafik.
 
Spørgsmålet er hvor meget, og om det blir' for dyrt ift en dedikeret GPS, der koster 5-700 kr
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 12:27
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Grocery Gadget er den app jeg ville slette sidst, udover standard apps. Især som par er det genialt at have en synkroniseret indkøbsseddel, som vi fylder på efterhånden som vi finder på ting der mangler, og kommer man så tilfældigvis forbi supermarkedet på vej hjem, kan man handle ind og få det hele med. Det er klart vores "killer app", som vi ikke vil undvære igen.

Til det formål bruger vi Wunderlist hos os. Det er også herhjemme en uvurderlig app. Wunderlist er i øvrigt gratis og tilgængelig på alle enheder - også PC. Derfor bruger jeg den personligt også til arbejdsplan, huskeliste og ikke mindst, når der skal deles ønskelister på kryds og tværs med familiemedlemmer.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 12:35
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

http://www.applikationen.dk/palidelig-og-billig-navigation-til-din-iphone/
Billig GPS.
Og selve applikationen.dk har mange gode råd.
En ven har gjort mig opmærksom på at programmet henter løbende data fra G3 nettet for at stedfæste bilens position. Så selvom den ikke henter kort "in the flow", så koster det altså i datatrafik.
 
Spørgsmålet er hvor meget, og om det blir' for dyrt ift en dedikeret GPS, der koster 5-700 kr
Fra applikationen.dk.
 
NAVV Scandinavia hedder applikationen og det er ganske enkelt en gps navigation. Applikationens største fordel er uden tvivl at alle kortene hentes ned på din iPhone og du derfor ikke skal være bange for at komme af med flere hundrede kroner i datatrafik. Det fylder selvfølgelig en del og du skal altså være klar til at undlade 410 mb. Udover det, sikrer det også at du altid har forholdsvist godt signal, selv i de svenske ødemarker, fordi som navnet indikerer, så understøttes hele Skandinavien, altså Danmark, Sverige, Norge og Finland.
Så den skal da ikke hente noget ned.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Status: Offline
Point: 1499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér len61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 12:42
Tvtid ,Div Tv2 ,og Planet finder. Jailbreaket : sysinfoplus og openbackup.
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 12:46
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

http://www.applikationen.dk/palidelig-og-billig-navigation-til-din-iphone/
Billig GPS.
Og selve applikationen.dk har mange gode råd.
En ven har gjort mig opmærksom på at programmet henter løbende data fra G3 nettet for at stedfæste bilens position. Så selvom den ikke henter kort "in the flow", så koster det altså i datatrafik.
 
Spørgsmålet er hvor meget, og om det blir' for dyrt ift en dedikeret GPS, der koster 5-700 kr
Fra applikationen.dk.
 
NAVV Scandinavia hedder applikationen og det er ganske enkelt en gps navigation. Applikationens største fordel er uden tvivl at alle kortene hentes ned på din iPhone og du derfor ikke skal være bange for at komme af med flere hundrede kroner i datatrafik. Det fylder selvfølgelig en del og du skal altså være klar til at undlade 410 mb. Udover det, sikrer det også at du altid har forholdsvist godt signal, selv i de svenske ødemarker, fordi som navnet indikerer, så understøttes hele Skandinavien, altså Danmark, Sverige, Norge og Finland.
Så den skal da ikke hente noget ned.
Jamen det lyder jo godt. Og så regner man ikke den datatrafik med som den skal bruge for at stedfæste hvor du er hele tiden?
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 12:55
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

 

Til det formål bruger vi Wunderlist hos os. Det er også herhjemme en uvurderlig app. Wunderlist er i øvrigt gratis og tilgængelig på alle enheder - også PC. Derfor bruger jeg den personligt også til arbejdsplan, huskeliste og ikke mindst, når der skal deles ønskelister på kryds og tværs med familiemedlemmer.

Den må jeg lige prøve. Grocery Gadget er gratis hvis man kun skal bruge en enkelt indkøbsliste. funktionaliteten med at checke af mens man køber ind fungerer genialt, jeg må lige se om Wunderlist kan det samme...

EDIT: Hermed prøvet. Glimrende app, som jeg nok vil bruge til nogle ting, men indkøb er Grocery Gadget bedre til - her opbygger man en database med varer efterhånden som man taster ind, så når jeg skal købe leverpostej behøver jeg ikke skrive "leverpostej", men finde det under "L". Wunderlist er til gengæld mere alsidig.


Redigeret af Otto J - 20-Marts-2012 kl. 13:03
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 12:59
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jamen det lyder jo godt. Og så regner man ikke den datatrafik med som den skal bruge for at stedfæste hvor du er hele tiden?
Det er jo ikke data, som skal finde ud af hvor du er, det er den inbyggede gps som er i mobilen.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2012 kl. 13:02
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jamen det lyder jo godt. Og så regner man ikke den datatrafik med som den skal bruge for at stedfæste hvor du er hele tiden?
Det er jo ikke data, som skal finde ud af hvor du er, det er den inbyggede gps som er i mobilen.
Jamen det forstår jeg ikke. En dedikeret GPS får sine data fra satellitter. Mener du at iPhonen er født med den feature? Eller at programmet skulle gøre at iPhone kan modtage satellit info?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu