Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Gobo
Ny bruger
Oprettet: 20-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 10
|
Emne: AC Ryan HD mini - kan ikke se NAS Sendt: 07-Maj-2011 kl. 23:19 |
Har haft AC RYAN HD mini i 1år der er blevet brugt til at afspille film lagret på NAS via AC Ryan Netværks funktion eller via "Movie Juke box" funktionen. Jeg har nu (desværre) fået ny router (TDC Home box) og kan ikke længere "se" NAS'en gennem AC RYANs BROWSER -> NETWORK eller via Movie Juke Box. AC Ryan kan derimod godt se NAS'en via UPnP, men den vej kan der ikke afspiles ISO filer eller DVD filer.
Nogen der har et bud på hvorfor Ryan ikke længere kan se NAS'en når det kører gennem den nye TDC Home Box router?
|
-------
Samsung 50C7705
Denon AVR-1911
Minipods, Cinepod, Micropods, BW sub.
AC RYAN HD mini
PS3
Iomega NAS
|
 |
Gobo
Ny bruger
|
Sendt: 12-Maj-2011 kl. 16:37 |
Tilsyneladende ingen der har et bud hvad problemet kan skyldes.
Er der nogen der har gode erfaringer med en anden medieplayer end AC RYAN der kan afspille eksempelvis ISO filer i kombination med TDC HOME box router tilkoblet en NAS? Så kunne jeg jo købe en anden medieplayer.....
|
-------
Samsung 50C7705
Denon AVR-1911
AC RYAN HD mini
PS3
Iomega NAS
|
 |
Markh
Super bruger
Oprettet: 04-August-2006
Sted: København
Point: 317
|
Sendt: 12-Maj-2011 kl. 18:10 |
Gobo skrev:
Er der nogen der har gode erfaringer med en anden medieplayer end AC RYAN der kan afspille eksempelvis ISO filer i kombination med TDC HOME box router tilkoblet en NAS? Så kunne jeg jo købe en anden medieplayer..... |
Har du checket at dine enheder er på samme IP-subnet? Post evt. IP-adresserne og subnetmasken her, så kan det hurtigt afklares om det er hér problemet ligger. /Mark
|
 |
Gobo
Ny bruger
|
Sendt: 12-Maj-2011 kl. 21:20 |
Ja, de har samme IP adresser. AC Ryan kan også godt se mine 3stk NAS via BROWSER -> UPNP, men altså ikke gennem BROWSER -> NETWORK. 
|
-------
Samsung 50C7705
Denon AVR-1911
AC RYAN HD mini
PS3
Iomega NAS
|
 |
ekelund
Guld medlem
Oprettet: 22-August-2006
Sted: Aalborg Denmark
Point: 1426
|
Sendt: 12-Maj-2011 kl. 21:22 |
kig lige om samba er slået til på din ac ryan kunne godt lyde som om det er blevet slået fra
|
Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K
|
 |
Gobo
Ny bruger
|
Sendt: 12-Maj-2011 kl. 21:25 |
øhhh...SAMBA siger du - hvor kan jeg se om det er slået til/fra?
|
-------
Samsung 50C7705
Denon AVR-1911
AC RYAN HD mini
PS3
Iomega NAS
|
 |
ekelund
Guld medlem
|
Sendt: 12-Maj-2011 kl. 21:26 |
indstillinger på din ac ryan der hvor du også sætter torrent og ftp til
|
Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K
|
 |
Gobo
Ny bruger
|
Sendt: 12-Maj-2011 kl. 21:30 |
Der er ingen steder under indstillinger hvor man kan slå FTP, torrents eller SAMBA til og fra....
|
-------
Samsung 50C7705
Denon AVR-1911
AC RYAN HD mini
PS3
Iomega NAS
|
 |
ekelund
Guld medlem
|
Sendt: 12-Maj-2011 kl. 21:45 |
Mener den ligger unde det i den nye gui , er dog lige ved at se film på den men skal nok kigge bag efter
|
|
 |
quarkir
Guld medlem
Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Point: 1583
|
Sendt: 12-Maj-2011 kl. 21:53 |
Gobo skrev:
Er der nogen der har gode erfaringer med en anden medieplayer end AC RYAN der kan afspille eksempelvis ISO filer i kombination med TDC HOME box router tilkoblet en NAS? Så kunne jeg jo købe en anden medieplayer..... |
Er begge dele forbundet via kabel eller er der noget af det der er trådløst ? Routeren burde ikke betyde noget mht. hvad der sker på dit lokalnet.
|
mvh Jesper \
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams
|
 |
Gobo
Ny bruger
|
Sendt: 12-Maj-2011 kl. 22:40 |
AC RYAN er forbundet med kabel til Router og NAS er kablet ind i router.
Jeg har nu konstateret noget meget mærkeligt....Mens jeg har min LAPTOP PC tændt (den er koblet trådløst til routeren) er det faktisk lykkedes at se NAS gennem AC Ryan BROWSER -> NETWORK og afspille filerne på NAS ligesom før jeg fik ny router...det er som om PC'en går ind og etabler netværk forbindelsen mellem AC RYAN og NAS....det er mig lidt mystiskt! Men den er god nok, når PC slukkes kan NAS ikke længere ses af AC RYAN, med mindre der bruges UPNP funktionen. Ved UPNP funktionen kan AC Ryan altid se NAS uanset om PC er tændt eller ej...
Den må jeg vist lige sove lidt på....
|
-------
Samsung 50C7705
Denon AVR-1911
AC RYAN HD mini
PS3
Iomega NAS
|
 |
quarkir
Guld medlem
Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Point: 1583
|
Sendt: 12-Maj-2011 kl. 22:57 |
Gobo skrev:
<P style="LINE-HEIGHT: normal; MARGIN: 0cm 1.5pt 0.75pt" =Msonormal><SPAN style="FONT-FAMILY: 'Verdana','sans-serif'; COLOR: black; FONT-SIZE: 9pt; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'; mso-fareast-: DA">AC RYAN er forbundet med kabel til Router og NAS er kablet ind i router. <?: prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p></SPAN> <P style="LINE-HEIGHT: normal; MARGIN: 0.75pt 1.5pt" =Msonormal><SPAN style="FONT-FAMILY: 'Verdana','sans-serif'; COLOR: black; FONT-SIZE: 9pt; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'; mso-fareast-: DA">Jeg har nu konstateret noget meget mærkeligt....</SPAN><SPAN style="FONT-FAMILY: 'Verdana','sans-serif'; COLOR: black; FONT-SIZE: 9pt; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'; mso-bidi-font-family: 'Times New Roman'; mso-fareast-: DA">Mens jeg har min LAPTOP PC tændt (den er koblet trådløst til routeren) er det faktisk lykkedes at se NAS gennem AC Ryan BROWSER -> NETWORK og afspille filerne på NAS ligesom før jeg fik ny router...det er som om PC'en går ind og etabler netværk forbindelsen mellem AC RYAN og NAS....det er mig lidt mystiskt! Men den er god nok, når PC slukkes kan NAS ikke længere ses af AC RYAN, med mindre der bruges UPNP funktionen. Ved UPNP funktionen kan AC Ryan altid se NAS uanset om PC er tændt eller ej... Den må jeg vist lige sove lidt på....</SPAN> |
Brrr, det lyder mystisk. Har du skiftet IP adresse område efter skiftet til TDC router ? Det at din PC kan gøre en forskel, kan pege i retning af at NETBIOS/Samba navneopslag ikke fungerer korrekt. Når din PC dukker op, bliver den masterbrowser i dit netværk og derved kan alle finde alle. Blot et gæt.
|
mvh Jesper \
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams
|
 |