recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > DVD afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - AC3 på Laserdisc
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAC3 på Laserdisc

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mortenkn Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 323
Direkte link til dette indlæg Emne: AC3 på Laserdisc
    Sendt: 10-April-2007 kl. 23:18
Der findes ikke en Laserdisc-afdeling her, så jeg prøver under DVD-afspillere

Jeg har lige fået min første LD-afspiller, Pioneer CLD-D925, men har lidt problemer med AC3/Dolby Digital.

Skulle jeg ikke via den optiske udgang, kunne få digital surround ind i min surround-receiver? Den skriver bare Pro Logic... Jeg kan ikke få den til at skrive Dolby Digital, selvom jeg prøver alle audio-kanalerne på LD'en (AC3 lyser dog i displayet på afspilleren)

Hilsen Morten
Til top
Henrik_s Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 608
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2007 kl. 23:59
Hejsa, jeg har vist en model magen til, og det du skal bruge er en demodulator, du skal bruge ac-3 udgangen(phono), og fra den kan du bruge enten phono eller digital, jeg mener at digital udgangen er til DTS, har set 1 film med DTS lydspor, bedre lyd findes vist ikke   Nogle af de gamle pioneer forstærkere havde speciel indgang til laserdisc så man ikke behøvede en demodulator...



Redigeret af Henrik_s - 11-April-2007 kl. 00:02
Hovedtelefoner er sagen for tiden.........
Til top
mortenkn Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 323
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2007 kl. 00:02
Tak. Jeg har læst mig frem til, at AC3 er lagt i et af de analoge spor, derfor skal jeg altså bruge denne demodulator.

Er bitraten på AC3 mon højere på LD i forhold til DVD? For hvis den er lige så lav som på DVD, er spørgsmålet om det er besværet værd.

Til top
Henrik_s Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Ringsted
Status: Offline
Point: 608
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2007 kl. 00:40
Det er mange år siden jeg sidst har lyttet, DTS kan jeg huske tydeligt, komprimeringen skulle være hårder på dvd fandt det her på Wikipedia "However, while DVDs almost exclusively use such highly compressed audio formats as Dolby Digital and DTS, most laserdiscs were encoded with CD quality audio tracks.[1] While Dolby Digital and DTS offer multichannel sound, many laserdisc enthusiasts claim that the uncompressed PCM tracks often can outperform the respective DVDs of a title in richness and depth (and, because of the ways in which 5.1 tracks are often mastered, in dimension as well)."
Har du mange film med ac-3, for det var vist ikke så udbredt igen den gang, så er det jo mege godt/sjovt at det er i orden og lyder godt... Måske man skulle teste de med med det udstyr man har i dag hvis jeg kan finde min demodulator.....
Hovedtelefoner er sagen for tiden.........
Til top
mortenkn Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 323
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2007 kl. 07:23

Jeg kan også sagtens høre, at der er en god dynamik i lyden på LaserDisc, fordi det er ren PCM. Men jeg har faktisk en del discs med AC3, så du må da gerne prøve at lede efter din demodulator. Og ja, det er dejligt, når man ved at det hele er i orden

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu