recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Acceptabelt sortniveau i film?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAcceptabelt sortniveau i film?

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2009 kl. 18:35
Oprindeligt skrevet af bantam bantam skrev:

Intervallet 0% til 4% hvid skal ikke vises ens: Man skal kunne skelne 2% hvid fra sort (?0% hvid) - og gerne kunne skelne 1% hvid - men om det er muligt afhænger af den valgte gamma (eller den gamma som TV'et kan levere).

Det harmonerer ikke med det, jeg mindes at have hørt fra Otto og instruktionen på DVE-skiven. Men hvis du har ret, betyder det jo bare, at det ikke kan være TV'et skyld, selv hvis brightness er stillet forkert.

Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-August-2006
Status: Offline
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2009 kl. 19:10
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Oprindeligt skrevet af bantam bantam skrev:

Intervallet 0% til 4% hvid skal ikke vises ens: Man skal kunne skelne 2% hvid fra sort (?0% hvid) - og gerne kunne skelne 1% hvid - men om det er muligt afhænger af den valgte gamma (eller den gamma som TV'et kan levere).

Det harmonerer ikke med det, jeg mindes at have hørt fra Otto og instruktionen på DVE-skiven. Men hvis du har ret, betyder det jo bare, at det ikke kan være TV'et skyld, selv hvis brightness er stillet forkert.

Jeg tror næppe at Otto har sagt at ]0%; 4%] hvid skal være sort - men prøv at køre instruktionen på DVE igennem igen.

Og så har du jo ret i, at det ikke er problemet med det høje sortnivau i visse scener - det lyder i mine ører som en fejl under masteringen, som jeg som sagt også har set et eksempel på.

Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu