|
Accespoint spørgsmål |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
SilverLine ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 713 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 09-Januar-2014 kl. 16:47 |
Hej forum
Jeg har en kunde hvor jeg for et par år siden satte et accespoint op hos (D-link DWL-3200AP) Nu har han problemer med at komme på den. Jeg var lige derhenne idag, og prøve med min mobil, og lige så snart min mobil prøver at få tildelt en ip adresse, stopper den, og prøver forfra igen. Jeg når derfor slet ikke at connecte til accespointet og komme på det trådløse. Jeg har så bestilt et nyt accespoint, men kom så til at tænke på, om et accespoint "bare" er en forlængelse af det der sidder før den ? Altså i dette tilfælled en switch. Når man connecter til accespointet, er det så i virkeligheden switchen man connecter til, eller er det selve accespointet (ligesom ved en router), som så sørger for trafikken videre ? For i så fald, kan det jo være switchen den er gal med ? Håber på lidt feedback !
Redigeret af SilverLine - 09-Januar-2014 kl. 16:49 |
|
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
|
|
![]() |
|
kbking ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 315 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Et Access point er som du skriver bare en trådløs forlængelse af netværket den formidler bare data videre. IP adressen får man fra en dhcp server som for de fleste private sidder i deres router. så jeg vil, hvis jeg var dig lige prøve at genstarte routeren (eller serveren hvis man har en server med dhcp service kørende på)hvis det ikke hjælper vil jeg prøve at sætte en pc direkte på routeren med kabel for at se om jeg få en ip adresse hvis jeg fik en der så vil eg prøve at sætte pc'en på switchen og hvis jeg ikke får en ip adresse vil jeg ombytte switchen.
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
måske strømforsyningen er ved at gå.
|
|
![]() |
|
SilverLine ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 713 |
Jeg takker for hjælpen og forståelsen. Det var selve pds kablet den var galt med. Og det gjorde så, at man ikke engang kunne tilslutte sig accespointet.
|
|
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |