recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Access point til Waoo
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Access point til Waoo

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Moerkbak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Februar-2010
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moerkbak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2016 kl. 14:21
Det du spørger om er egentlig et AP men folk anbefaler dig routere istedet, det virker til at være ganske alment udbredt.

Der er flere måder at løse dit problem på, men spørgsmålet er hvor god dækning samt prisniveau du har tænkt dig at ramme - samt om du ønsker specifikt at få udstyr der kan håndtere at du skifter mellem flere baser hvis du har mere end ét.

Alternativt kan du købe en router og så ignorere router delen i den - det kan dog være lidt indviklet hvis man ikke selv har det store bregreb om netværk.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 3353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2016 kl. 14:51
Oprindeligt skrevet af Fimpe Fimpe skrev:

Oprindeligt skrevet af Fakker Fakker skrev:

Ring til Waoo og sig til dem at de skal slå router delen fra på den man får af dem, det gjorde jeg og det fungere ganske fint med en Asus RT-Ac66 router.

Det prøvede jeg med negativt resultat, det måtte de ikke i, men prøv og lad os høre om de kan/må det?

Jeg fiber fra SEAS NVE og jeg tror de benytter samme fiberboks, jeg fik slået WIFI fra i boksen da den er direkte elendig, bare et opkald og den var slået fra. Herefter satte jeg 2 stk. apple airport extreme base stationer op som roaming "kablet" det spiller til UG både på 2.4 og 5Ghz. og der er super dækning i hele huset og i det meste af haven.
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Maj-2007
Point: 1065
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2016 kl. 15:38
Jeg bruger en Airport Extreme sat direkte til Waoo-boksen. Virker upåklageligt på alle 140 m2.
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2016 kl. 01:08
Vi har suppleret vores Waoo router/AP med dette AP fra TP-LINK: TL-WA801ND 11n

Det er billigt, nogenlunde pænt og understøtter PoE. Jeg har flashet med OpenWRT, som kører klippe stabilt, hvilket man ikke kunne sige om TP-Links egen firmware. Der følger en poweinjector med, vores er loftsmonteret.

Kiggede også på Ubiquiti, men synes det var overkill til et privat hjem. TP-link'et fungerer rigeligt fint til vores brug.

Redigeret af Letten - 20-Februar-2016 kl. 01:09
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu