|
|
|
Besvar
|
Side <1234 5> |
| Forfatter | |
Boost
Super bruger
Oprettet: 03-September-2008 Sted: Hedehusene Status: Offline Point: 271 |
Sendt: 08-Juni-2009 kl. 16:08 |
|
Som ctacta skriver, så kan man få lyden ud via HDMI.
Men så skal jeg ud og have et nyt surround anlæg, og så bliver det pludselig rigtig dyrt. |
|
![]() |
|
Boost
Super bruger
Sendt: 09-Juni-2009 kl. 12:54 |
|
Jeg har nu heller aldrig brudt mig særlig meget om præ-installeret OS.
Der ligger alt for meget skrammel med fra producenterne ![]() Oftest har man slet ikke brug for det. Men godt at høre der kom mere fart over feltet ![]() Skriv gerne mere om dine erfaringer med enheden efterhånden som du får testet på den. Jeg tænkte om det kunne være en fordel at iinstallere XBMC på den ? Kunne være fristende at købe en, men så skal jeg også have mig et nyt anlæg. Har pt. kig på et Onkyo TX-SR607, men det er lige 3-4000 kr oveni ![]() Redigeret af Boost - 09-Juni-2009 kl. 12:56 |
|
![]() |
|
ChriZ
Bruger
Oprettet: 29-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 106 |
Sendt: 09-Juni-2009 kl. 13:24 |
|
Spændende læsning, jeg er selv i overvejelserne om at anskaffe mig en Revo til MedieCenter, dog med MediaPortal som frontend, det kunne også være interessant at afprøve for dig måske nu du er i gang ;) - især TV serveren der kører via SQL ville være meget interessant at høre nogle erfaringer om... http://www.team-mediaportal.com/ /Christian |
|
![]() |
|
Boost
Super bruger
Sendt: 09-Juni-2009 kl. 13:55 |
|
Her er et link hvor Aceren spiller HD i 1080p med XBMC og en med Nvidia's reference box.
Dog er det XBMC i linux versionen. Ser ganske fornuftigt ud. http://www.youtube.com/watch?v=RaqcImfnnwU http://xbmc.org/jmarshall/2009/05/23/xbmc-running-on-nvidia- ion-reference-box/ Så vidt jeg lige kan læse har XBMC support for hardware decodning til grafik kortet. Uha.. det bliver mere og mere fristende ![]() Redigeret af Boost - 09-Juni-2009 kl. 13:56 |
|
![]() |
|
xeon
Bruger
Oprettet: 06-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 182 |
Sendt: 09-Juni-2009 kl. 14:20 |
Cool, hvad måtte du af med for sådan en ? Har du mulighed for at teste XBMC og 1080p? |
|
![]() |
|
z3jrl
Junior bruger
Oprettet: 22-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 21 |
Sendt: 09-Juni-2009 kl. 14:46 |
|
Hej, meget spændene læsning omkring denne lille lækre sag. Mangler lidt oplysninger om hvilket tv-tuner usb stick der kunne anvendes sammen med denne. Den skulle nok helst være hardware komprimerende, eller er maskinen stæk nok til at bruge software komprimering. Den skal ikke bruges til andet en Mediecenter.
Hvad er jeres mening om dette. Hardware komp, eller er det nok med software komp?. |
|
![]() |
|
Patriarken
Guld medlem
Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
Sendt: 09-Juni-2009 kl. 15:04 |
Hvis du bruger digitalt skal du jo ikke komprimere nogetsom helst....Du kan vælge hvad det skal være... |
|
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
Madsbabz
Bruger
Oprettet: 14-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 62 |
Sendt: 09-Juni-2009 kl. 17:49 |
|
Hvor køber i denne lille hotte sag? Har været nettet rundt idag, og har ringet til en række forhandlere - ingen har den på lager? For jeg skal sq have en... med mindre:
"NVIDIA er snart klar med deres NVIDIA Ion PC" Den der snart kommer? Den skulle eftersigende have dual core atom processor.. men nogen der kender udsigterne? Revo opfylder 100 % mine behov, men ville da være dumt hvis der pludselig dukkede en dobbel så hurtig model op >_< Redigeret af Madsbabz - 09-Juni-2009 kl. 18:08 |
|
![]() |
|
Boost
Super bruger
Sendt: 09-Juni-2009 kl. 19:47 |
|
ComputerCity. Og der den på lager i alle deres butikker på nær Århus C
|
|
![]() |
|
Madsbabz
Bruger
Oprettet: 14-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 62 |
Sendt: 09-Juni-2009 kl. 21:07 |
|
Ahh crap! Ingen computercity i midtjylland
|
|
![]() |
|
Boost
Super bruger
Sendt: 09-Juni-2009 kl. 21:41 |
|
Jeg tror nu godt den kan købes via deres hjemmeside, men så går der lige en dag eller 2 inden du har den.
Jeg kan stadig ikke finde ud af om jeg skal vente med at købe den. Jeg har læst en del om den og brug af XBMC (Linux), og det ser ud til at være en rigtig god løsning. Umiddelbart mangler der bare en fjernbetjening til den ? Men jeg har også kig på qnap nmp-1000 som dog ikke er kommet på hylderne endnu. Skal, skal ikke.. |
|
![]() |
|
claus_jac
Guld medlem
Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Sendt: 09-Juni-2009 kl. 22:08 |
|
der er kun 1 af de danske distrbutører der har fået en sending indtil videre, men de er godt på vej. maskinen er IKKE kraftig nok til at kunne realtime encode mpeg2 signalet ved analog tv. det må man ikke bruge den til. den kan sagtens klare dvb da det drejer sig om ren lagring af en datastrøm, og der kræves ikke så meget cpu-kraft. Har i øvrigt selv fået et eks. hjem til demo i dag. Sød lille maskine, det er dog ikke en demo til mig, så en partner har fået den den næste uges tid, men de arbejder også med streaming af al muligt, så jeg skal prøve at give et ref når jeg har snakket med dem.
PS. Flash video og java er ikke accelereret af GPU på nogen måde så intensive hjemmesider med meget flash og java vil den også have store problemer med! |
|
![]() |
|
Besvar
|
Side <1234 5> |
| Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |