recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Acer Media Center
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAcer Media Center

 Besvar Besvar Side  123 12>
Forfatter
Besked
ThomasK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Emne: Acer Media Center
    Sendt: 31-Maj-2006 kl. 14:59

Hej,

Er der nogle af jer der har erfaring med Acer's nye Medie Center L250 som er anonceret til 7999kr. hos Electric City. Det ser lækkert ud og de reklamerer med at det max støjer 29dB. Hmm måske skule jeg ikke bygge et selv alligevel...

/Thomas 

Til top
daddyd Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2006 kl. 22:10

Jeg bruger E360 og er meget godt tilfreds. Det eneste jeg kunne ønske mig er et lidt hurtigere grafikkort (geforce 6500 onboard 256 + 256 delt) Men du får vel noget for de 2000 som L250 koster ekstra.

Det hele fungere, kabinettet er flot, og mus og tastatur er ganske udemærket.

Til top
Tune Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 19-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2006 kl. 22:57

Jeg kigger selv efter ACER's afløser for L250. Den hedder: Idea 500, og kan ses på: http://acer.dk/acereuro/page4.do?sp=page3&dau22.oid=1732 8&UserCtxParam=0&GroupCtxParam=0&dctx1=5&Cou ntryISOCtxParam=DK&LanguageISOCtxParam=da&crc=280914 7963

Er der nogen som har set den i danske butikker? Eller har nogen set en anmeldelse af.

Til top
@lex Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 242
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2006 kl. 09:38
Oprindeligt skrevet af Tune Tune skrev:

Jeg kigger selv efter ACER's afløser for L250. Den hedder: Idea 500, og kan ses på: http://acer.dk/acereuro/page4.do?sp=page3&dau22.oid=1732 8&UserCtxParam=0&GroupCtxParam=0&dctx1=5&Cou ntryISOCtxParam=DK&LanguageISOCtxParam=da&crc=280914 7963

Er der nogen som har set den i danske butikker? Eller har nogen set en anmeldelse af.

Den kan f.eks. findes hos www.multimedieexperten.dk til kr. 11.495,-. Den ser rigtig spændende ud nu også med Viiv

Til top
DragonDK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2006 kl. 11:33
Oprindeligt skrevet af daddyd daddyd skrev:

Jeg bruger E360 og er meget godt tilfreds. Det eneste jeg kunne ønske mig er et lidt hurtigere grafikkort (geforce 6500 onboard 256 + 256 delt) Men du får vel noget for de 2000 som L250 koster ekstra.

Det hele fungere, kabinettet er flot, og mus og tastatur er ganske udemærket.



Bemærkede at du har en E360 - hvilket jeg også har. Jeg mener ligeledes at maskinen er ok, men den er alt for ringe dokumenteret / supporteret af Acer. Jeg kan ikke finde oplysninger om TV-kortet, men formoder der er tale om et hauppauge Nova-t. Har du nogle links til opdateringer m.m. du vil dele lidt ud af?

MVH Thomas
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3955
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2006 kl. 14:10
Er der nogen der har set den nye Idea 500 nogen steder. Jeg har talt med flere forretninger,  men der er ingen der har den hjemme.
Til top
Auri Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 374
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2006 kl. 20:18

Den ser absolut tiltalende ud!

Er der nogle der ved hvilket grafikort der er i dyret!

 

Auri

Til top
nfspower Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 283
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2006 kl. 23:58
Kan se i kigger på de fine samlet MCE maskiner... ikke at det har noget med Acer at gøre.... men jeg er personligt rigtigt glad for shuttle... og tænkte jeg lige måtte smide et link til en 

Shuttle M1000

Hvad angår Acer, deres produkter plejer at være i top, og jeg er selv Acer forhandler... men har desværre ikke prøvet Idea 500 så ved ikke om den er bedre.... men E360 var ok sådan generelt.. halter dog hurtigt når man smider alt ind i sit MCE...
Jeg er ikke kommet længere end ideen til et HTPC !
Til top
Apros Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 185
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2006 kl. 11:12

Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Er der nogen der har set den nye Idea 500 nogen steder. Jeg har talt med flere forretninger,  men der er ingen der har den hjemme.

Hej,

jeg har selv købt min Idea 500 her: http://www.proshop.dk/ShowProduct.aspx?prodid=82963

De har stadig +20 på lager og leverer dag til dag. Har handlet der flere gange uden bøvl.

Modtog den i fredags og er pt. igang med opsætningen - det ser rigtig lovende ud - og så larmer den mindre end mine HDD'er

/Anders

 

Til top
ThomasK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2006 kl. 21:39
Oprindeligt skrevet af Apros Apros skrev:

Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Er der nogen der har set den nye Idea 500 nogen steder. Jeg har talt med flere forretninger,  men der er ingen der har den hjemme.

Hej,

jeg har selv købt min Idea 500 her: http://www.proshop.dk/ShowProduct.aspx?prodid=82963

De har stadig +20 på lager og leverer dag til dag. Har handlet der flere gange uden bøvl.

Modtog den i fredags og er pt. igang med opsætningen - det ser rigtig lovende ud - og så larmer den mindre end mine HDD'er

/Anders

Hej

Giver du en melding når du har fået den help op at køre? Vi er nogle stykker der gerne vil have en tilbagemelding.

Er grafikkortet OK?

Støj (også under fuld belastning)?

Kvalitet - kabinet, fjernbetjening, tastatur 

/Thomas

Til top
Apros Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 185
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2006 kl. 11:10
Oprindeligt skrevet af ThomasK ThomasK skrev:

Oprindeligt skrevet af Apros Apros skrev:

Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Er der nogen der har set den nye Idea 500 nogen steder. Jeg har talt med flere forretninger,  men der er ingen der har den hjemme.

Hej,

jeg har selv købt min Idea 500 her: http://www.proshop.dk/ShowProduct.aspx?prodid=82963

De har stadig +20 på lager og leverer dag til dag. Har handlet der flere gange uden bøvl.

Modtog den i fredags og er pt. igang med opsætningen - det ser rigtig lovende ud - og så larmer den mindre end mine HDD'er

/Anders

Hej

Giver du en melding når du har fået den help op at køre? Vi er nogle stykker der gerne vil have en tilbagemelding.

Er grafikkortet OK?

Støj (også under fuld belastning)?

Kvalitet - kabinet, fjernbetjening, tastatur 

/Thomas

Den er nu næsten helt køreklar. Har lidt problemer med DVB-T modtagelsen af DR1 og DR2, men jeg har ikke haft tid til at se nærmere på det endnu.

Oplevelse med maskine so far:

Grafikken er i top og understøtter HD helt op til 1080p - min skærm i stuen kan dog kun klare 720p eller 1080i. Bedste tilslutning opnås enten med DVI eller HDMI (hvis skærmen understøtter 1:1 pixel mapping). Alternativt kan tilsluttes til VGA via medfølgende omformerstik.

Performance er i top - havde dog et mindre uheld pga. manglende opdatering af MCE - men systemet har indbygget recovery på skjult partion - genialt

WiFi har fornuftig hastighed - nåede 292 kbit på windows update.

Støj - maskine støjer mest ved brænding af dvd/cd, men det er på ingen måde irriterende. Det har to ventilatorer, men de larmer overraskende lidt.

Eneste irriterende problem pt. er MCE og dettes håndtering af DVB-T og EPG - men, det er jo et generelt problem for MCE, og skyldes ikke Idea 500'en.

Kvalitet: Kabinet er i lækkert design og så fylder den ikke mere end en HDD recorder. Tastatur er af den lette type - ok design og perfekt til stue brug, men kan ikke sammenlignes med større Logitech modeller. Fjernbetjeningen er ok - ikke specielt prangende, men effektiv. Minder meget om Microsofts egen.

Mvh.

Anders

 

 



Redigeret af Apros - 20-Juni-2006 kl. 14:28
Til top
perf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-November-2005
Status: Offline
Point: 327
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2006 kl. 11:29

hvordan har den det med varme ?? Har selv lige opgivet Aldi x-one

mediacentret.....det blev mega varmt..

Er den cpu i acer ikke "for sløv"  kun vist 1,7 mhz ? (her havde Aldi cpu'en jo 3 ghz)

Vedr. tilslutning til tv....jeg har også selv hdmi i fjernsynet...vil det sige at billedet bliver fint/super via et af "tv-formatterne" f.eks. 720p også når man bruger windows grænsefladen ? Hvad sætter man så egentlig opløsningen til på computeren/mediacentret??

hilsen

 

 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu